LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro Quo/ Laserservice

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gewoon ff zahlen

Euro Quo/ Laserservice

Ongelezen bericht door Gewoon ff zahlen »

Hallo.

Enige tijd geleden heb ik een aankoop gedaan, en wilde eigenlijk gewoon kontant betalen. De medewerker bood mij de diensten van Laserservice aan, en kon dit in termijnen betalen. Dit kwam mij wel goed uit eigenlijk. Vervolgens krijg ik enkele weken later een laser creditcard toegestuurd. Om een lang verhaal kort te maken, Ik had een scooter gekocht onder een contract van 36 mnd. daar betaalde ik 60 euro maandelijks aan af. Verder had ik voor 1498 euro aangekocht, en had ik 1500 euro van de creditcard opgenomen.

Toen mijn salaris was gekomen, heb ik ineens deze 3000 euro naar Laserservice gestort. Dus op de scooter na, was ik een goede klant wie netjes betaald had.
Vervolgens kreeg ik een rekeningoverzicht waarop rente werd doorberekend over de creditcard, en enkele weken later zelfs een aanmaning, dat ik een betalingsachterstand had op deze card.

Toen werd het mij duidelijk, op het rekeningoverzicht van de scooter was te zien, dat hier 1500 euro vanaf was geschreven. Terwijl ik hier een contract voor had. En toen moest ik dus gaan bellen :roll:

Ik heb eerst met mijn mobiel gebeld waar nog 24 euro op stond. Ik hoorde de dame nog net goeie mo..... horen zeggen. Met de vaste telefoon heeft het 3 dagen geduurd voordat ik contact had. (Het was erg druk! zei zij). In eerste instantie wilde zij het maar niet begrijpen, totdat er irritatie in het gesprek kwam. Ik zei: ik doe dit wel schriftelijk of via mail.

Op de brief, de mail, en zelfs een aangetekende brief heb ik nimmer een reactie gehad. Toen maar weer bellen, ik kreeg een dame aan de lijn wie het leek te begrijpen, en bood zelfs haar excuus namens lasercard aan. (Een administratieve fout). Zij beloofde mij dat dit opgelost zou worden, en dat ik dit op het rekeningoverzicht terug zou zien.

Een week later werd er toch weer rente afgetrokken, de creditcard was geblokeerd, en werd ik door Laserservice gebeld. Ik legde uit dat zijn collega het probleem zou oplossen. Daar kon hij niets van terug zien, maar hij zag ook geen probleem wat opgelost zou moeten worden, ik moest gewoon ff betalen. Opdat moment werd er op mijn raam van mijn vrachtwagen geklopt..... Politie! En ik had een bekeuring, 130 euro.

Uiteindelijk ging het incasseren van de rente maar door. Ik ben tot nu toe, en dat is geen leugen!! Meer dan 500 keer gebeld!!! Iedere keer het hele verhaal weer doen. Sommige medewerkers zeiden dan ook eerlijk.... Tja ik ga er ook niets aan doen, er is al zoveel gebeurd in dit dossier. En vervolgens lieten zij mij 10 a 12 keer per dag, een maand of 6 lang door de computer bellen.

Uiteindelijk hebben zij zogenaamd de rente bedragen verrekend, maar er klopte niets van. In een telefoongesprek beloofde een medewerkster dit verschil uit te zoeken, en zou mij op een woensdag terug bellen. Ik kan u vertellen, die moet nu nog bellen!

Tot slot stond er een mevrouw van Euro Quo aan de deur. Ik heb haar netjes binnen gevraagd, en het hele verhaal verteld.
Vervolgens kreeg ik een brief.... van Quo, wij hebben geen enkele reactie van u mogen ontvangen, en ff binnen 5 dagen betalen. TJONGE JONGE JONGE!!!!!!

Wat moet je hier dan mee???

Groeten van,

Gewoon ff bezahlen.

Wilmaas

Re: Euro Quo/ Laserservice

Ongelezen bericht door Wilmaas »

Hallo,

Ik vind het een moeilijk te begrijpen verhaal, wel adviseer ik u te communiceren per briefpost en hierom te vragen. Is goedkoper (geen bekeuring van 130 euro), voor bellen in de auto? dit is 150 euro voor een personenauto, heeft u korting gehad?
En u heeft bewijzen wat er is besproken/geschreven.

U wil/kan alles contant kopen en even verder schrijft u toch 1498 en 1500 op krediet te hebben gekocht (omdat dit eigenlijk beter uitkwam) en nu wil u geen rente betalen omdat dit onterecht is daar er een fout is gemaakt?
Ik ken uw overeenkomst niet en denk echter wel dat voor het gebruik van de creditcard terecht rente is berekent, meestal passen ze het maandbedrag en rente aan naar de nieuwe kredietsom. Mag u het krediet wel in 1 keer aflossen volgens de voorwaarden?

Ik ben bang voor u dat door de creditcard te gebruiken u een contract bent aangegaan. In het verleden heb ik mijn card ter plekke doorgeknipt en dit laten bevestigen door de verkoper (motor) Zelf toen probeerde Laser het nog, ik had ook gelijk een BKR registratie! U geeft aan dat er iets is fout gegaan en dat dit is toegegeven. Vraag dit dan schriftelijk als bevestiging en ook naar aanleiding van het gesprek met de mevrouw van Euro Quo, dit voortaan gelijk ter plekke laten doen! U kunt voortaan ook aangetekend met handtekening retour zelf het gesprek bevestigen, verwijs hierbij naar de persoon, de tijd, datum en het besprokene. Doe dit alsnog!

U zal nu bezwaar moeten gaan maken, aangetekend schrijven met handtekening retour!

heel veel succes.... Wilfred

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Wat ik ervan kan begrijpen is het volgende:
1. Scooter gekocht (geen bedrag genoemd), waarop 60 Euro per maand wordt afgelost.
2. zaken gekocht twv 1498 Euro
3. geld opgenomen van de Creditcard: 1500 Euro.

TS heeft na ontvangst van zijn loon 3000 Euro gestort om punten 2 en 3 af te betalen, zodat de Creditcard weer op 0 zou staan.
Echter: Laser heeft in al haar wijsheid (?) bedacht dat er 1500 Euro voor de scooter afgelost werd en niet voor het totale openstaande bedrag van 3000 Euro.
En nu krijgt TS het verwijt dat hij met de afbetaling van de Creditcard achter zou lopen.

Gewoon ff zahlen: Klopt mijn lezing?

Roept bij mij wel een vraag op:
heb je bij het betalen van die 3000 Euro wel duidelijk aangegeven waarvoor deze afbetaling was?

Wilmaas

Ongelezen bericht door Wilmaas »

oke..

Er is dus (met de card) 1498 euro aangekocht.
En contant 1500 euro met de card opgenomen.
3000 euro is terugbetaald aan laser (hier zal wel nog rente overheen komen?)
Aantonen met gespecificeerd betalings/overboekings bewijs, wat is er betaald?

Betaling van de scooter staat er los van, aantonen dus!(overeenkomst kopiëren en toesturen)

Laser boekt het verschil niet van de schuld op de card af maar lost betalingen voor de scooter af.
Dit kan helemaal niet, ik begrijp Gewoon ff zahlen wel nu.
Staat er niet in de voorwaarden dat betalingen eerst van de "lening" afgeboekt worden?

Door de card te gebruiken zit je er wel aan vast, saldo afbetalen en direct opzeggen, anders ieder jaar betalen voor dat stukje plastic.

Dus eerst toch aantonen met kopiën van facturen, overeenkomsten en betalingsbewijzen. Dit aangetekent met handtekening retour.
een duidelijke brief opstellen, in een keer het hele verhaal en afwachten....

succes Wilfred

Gesloten