LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra kosten op incaso die al betaald is

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bertustrucker

extra kosten op incaso die al betaald is

Ongelezen bericht door Bertustrucker »

Ik had een boete moeten betalen van 300 euro waar 79 euro incasso kosten bij kwamen.Heb ten eerste problemen met mijn postleveingen van tnt waardoor mijn post niet of weken later door vreemde werd gebracht.heb meerdere keren klachten in gediend bij tnt.Zonder resultaat de problemen bestaan nog steeds.Daarom was ik het niet eens met de incasso kosten en heb die niet voldaan wel de eerste nota van 300 euro. Vorige week kreeg ik een nieuwe rekening voor de 79 euro die was gedateerd van januarie het is nu april.Deze heb ik toch maar betaald.Deze week lag er een dwangbevel van de deurwaarder voor de 79 euris waar nogeens 190 bijkomende kosten bij gerekend zijn.
Volgens mij kan dat niet zomaar en wat mag wel dan en hoeveel ?
Wie kan me hier antwoord opgeven.

gr.bertus

snepke

Re: extra kosten op incaso die al betaald is

Ongelezen bericht door snepke »

onder de 250 euro mag men maar 37 euro bij tellen en voor de rest 20% van de hoofdsom

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik neem aan dat de boete van het cjib afkomstig is, zij sturen de boete en herinneringen. Als tnt de post niet bezorgt "vreemd " hebben zij daar geen boodschap aan. Al met al u bent te laat met betalen en zult u de bijkomende kosten moeten voldoen. Bent u verhuisd misschien en dat niet doorgegeven?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

onder de 250 euro mag men maar 37 euro bij tellen en voor de rest 20% van de hoofdsom
het eerste is waar, het tweede is onzin. Het totaalbedrag mag slechts 37 euro zijn, en afhankelijk van de vraag of de schuldeiser wel of niet btw-plichtig is, mag men daar wel of geen btw bij tellen.. Ieder bedrag daarbuiten is onredelijk.

Gesloten