Incasso's door '' Family Alert '' FA financegroep te Oud Beijerland worden door hun verzorgd voor het meldkamerabonnement voor Securitas dat je via een contract voor 5 jaar aangaat als je het systeem van UwHuisVeilig hebt aangeschaft.
ik heb met FA financegroep afgesproken,, jullie sturen mij elke maand een factuur die ik per omgaande betaal.
Die factuur sturen is enkele keren goed gegaan, maar sinds 2013/2014 een ramp,, maanden geen factuur ontvangen, ik email waarin ik te kennen geef waarom ik geen facturen meer ontvang ( GEEN REACTIE ), dit is al meerdere keren voorgevallen, Fa Finance leert niks uit het verleden ?
enige tijd later 3 facturen ontvangen met de medeling dat ik maanden achterloop met betalingen, met dreiging van Incassobureau,, heb weer een email gestuurd en uitgelegd dat ik niet kan betalen als ik geen factuurnummer heb ( GEEN REACTIE ). op geen enkele email van mij aan FA Finance wordt gereageerd.
dit is nu zo'n tijd aan de gang, ik heb geen vertrouwen meer in FA Financegroep en ik moet elke keer met bewijzen komen waarom ik niet heb betaald of wel weer heb betaald maar zij het niet in hun systeem kunnen vinden.
Per 2-03-2015 verloopt mijn 5 jarig contract met FA finance, heb in diverse mails te kennen gegeven dat ik mijn contract niet continueer maar beëindig per 2-03-2015 ( wederom GEEN REACTIE ).
23-12-2014 aangetekende brief naar FA Installatiegroep voor opzeggen contract, krijg brief retour wordt niet aangenomen door FA Installatiegroep te Oud Beijerland.
Ik heb het echt helemaal gehad met dit zogenaamd professioneel bedrijf, met zo een Finance groep wil je gewoon niets meer te maken hebben.
Dan maar geen meldkamerabonnement meer via FA Finance.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FA Financegroep gerelateerd aan Uw Huis Veilig
Re: FA Financegroep gerelateerd aan Uw Huis Veilig
Als U niet tijdig een factuur ontving maar wel een incasso had U wegens wanprestatie moeten ontbinden...
Dat kan bij niet voldoen aan afspraken dus ook binnen deze 5 jaren.
Zij beloofde elke maand een factuur dus zij zijn nalatig en dat is voldoende voor Ontbinden.
Niet opzeggen want dan betaal je de volle 5 jaren maar ONTBINDING Overeenkomst!
Dat kan bij niet voldoen aan afspraken dus ook binnen deze 5 jaren.
Zij beloofde elke maand een factuur dus zij zijn nalatig en dat is voldoende voor Ontbinden.
Niet opzeggen want dan betaal je de volle 5 jaren maar ONTBINDING Overeenkomst!
-
Stofzuigertje, ik betwijf of het te laat versturen van rekeningen reden genoeg is om een overeenkomst te ontbinden, ook al omdat het maandelijkse betalingen zijn. Je zal ook nog eerst het bedrijf (officieel)in gebreke moeten stellen en ze de kans geven om hun fout te herstellen.
U schrijft dat FA de incasso's verzorgt voor Securitas. Het lijkt erop dat uw abonnement niet met FA is, maar met Securitas. Als dat zo is, moet u zich tot Securitas wenden om op te zeggen (als dat nog tijdig is), dan wel per aangetekende brief plus per mail in gebreke te stellen en zo nodig daarna te ontbinden. Overigens lijkt mij dat u wellicht niet voldoende grond heeft voor ontbinden (met welke wederpartij dan ook). Als consument hebt u nl. geen recht op een nota.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
- Contacteer:
Lijkt me een beetje vreemd.Uw Jurist schreef:U schrijft dat FA de incasso's verzorgt voor Securitas. Het lijkt erop dat uw abonnement niet met FA is, maar met Securitas. Als dat zo is, moet u zich tot Securitas wenden om op te zeggen (als dat nog tijdig is), dan wel per aangetekende brief plus per mail in gebreke te stellen en zo nodig daarna te ontbinden. Overigens lijkt mij dat u wellicht niet voldoende grond heeft voor ontbinden (met welke wederpartij dan ook). Als consument hebt u nl. geen recht op een nota.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Dan kan ieder bedrijf zomaar incasseren - zonder dat daar iets van een specificatie (=nota) tegenover staat?
Misschien (zoals meer gebeurt) deze middels een persoonlijk portal online beschikbaar maken - ipv toesturen - maar lijkt me toch dat het (kunnen) ontvangen van een factuur/nota/rekening toch wel belangrijk is - al was het maar voor de eigen financiele administratie / belasting etc.
De 'specificatie' van wat verschuldigd is, staat toch in de overeenkomst? En los daarvan, het is toch echt zo, zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... factureren:
Verkoopt u goederen of diensten aan particulieren? Dan bent u niet verplicht een factuur uit te reiken, met uitzondering van de volgende situaties:
u bent een groothandel in levensmiddelen, dranken, tandheelkundige grondstoffen of (onderdelen van) tandtechnische werken en ten minste 80% van uw afnemers is ondernemer
u levert een nieuw of bijna nieuw vervoermiddel aan een afnemer in een ander EU-land
uw levering is een afstandsverkoop
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Verkoopt u goederen of diensten aan particulieren? Dan bent u niet verplicht een factuur uit te reiken, met uitzondering van de volgende situaties:
u bent een groothandel in levensmiddelen, dranken, tandheelkundige grondstoffen of (onderdelen van) tandtechnische werken en ten minste 80% van uw afnemers is ondernemer
u levert een nieuw of bijna nieuw vervoermiddel aan een afnemer in een ander EU-land
uw levering is een afstandsverkoop
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
- Contacteer:
Goh - weer wat geleerd.