LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facuur Ziggo na 6 jaar

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Cas8799

Facuur Ziggo na 6 jaar

Ongelezen bericht door Cas8799 »

Hallo iedereen,

ik kreeg net een e-mail van een incassobureau uit Nederland waarin zij uitleggen dat ik nog een openstaande factuur van Ziggo heb voor inmiddels 300+euro uit 2012. Ik studeerde tot 2012 in Nederland, toen ik terug keerde naar België na mijn studies heb ik netjes bij alle instanties (overheid,ziggo, televisie,internet,..) gemeld dat ik terug ging en alles afgesloten. Ik heb verder nooit wat gehoord.. Tot ik plots dus deze email krijg.

Moet ik deze betalen? Ik vind 6 jaar wel heel erg lang zonder enige herinnering of update tussendoor en begrijp niet waar het plots vandaan komt. Er zit verder ook geen uitleg bij de email over wat de factuur nog precies inhoudt en of ik al eerdere aanmaningen heb ontvangen.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Cassie
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2018 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

mahadma

Re: Facuur Ziggo na 6 jaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Als er naar uw laatst bekende adres een herinnering/aanmaning gestuurd is, is de vordering 'gestuit'. Dus betalen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Cas8799 schreef:Hallo iedereen,

ik kreeg net een e-mail van een incassobureau uit Nederland waarin zij uitleggen dat ik nog een openstaande factuur van Ziggo heb voor inmiddels 300+euro uit 2012. Ik studeerde tot 2012 in Nederland, toen ik terug keerde naar België na mijn studies heb ik netjes bij alle instanties (overheid,ziggo, televisie,internet,..) gemeld dat ik terug ging en alles afgesloten. Ik heb verder nooit wat gehoord.. Tot ik plots dus deze email krijg.

Moet ik deze betalen? Ik vind 6 jaar wel heel erg lang zonder enige herinnering of update tussendoor en begrijp niet waar het plots vandaan komt. Er zit verder ook geen uitleg bij de email over wat de factuur nog precies inhoudt en of ik al eerdere aanmaningen heb ontvangen.

Cassie
Dan lijkt het me het handigst als u Ziggo hierover belt en navraagt of er bij hen nog een openstaande rekening van u staat.
Als u tot 2012 hier studeerde en toch over 2012 een rekening krijgt, zou ik niet zomaar betalen.

ikweethettoch

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Cas8799 schreef:Hallo iedereen,

Cassie

Stuur het Webteam een PB, ze helpen jou wel.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=232962

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

mahadma schreef:Als er naar uw laatst bekende adres een herinnering/aanmaning gestuurd is, is de vordering 'gestuit'. Dus betalen.
Dat hangt er vanaf wanneer ze dat voor het laatst gedaan hebben, of zij dat naar het juiste adres hebben gedaan. Zo lang na data is er weinig meer te controleren of de oorspronkelijke rekening wel klopt, vandaar dat er een verjaringstermijn geldt van 2 jaar.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je toen een adres wijziging stuurde voor de eind afrekening....

En 5 jaren of langer niets hoorde is het hun probleem van naar oude adres sturen.

Was het tot 2012 of Tot en Met 2012?
Als ze geen normale factuur stuurde naar het door jou opgegeven adres en nu pas verhoogd met incasso kosten sturen moeten ze eerst de
oorspronkelijke van toen leveren.
Staat die op juiste adres en wanneer is deze gestuurd en waarvoor.
Een beetje bel kosten of flims kijken is mogelijk, of een niet ingeleverde modem wat ook wel eens fout gaat.

Je moet het inleverbewijs of opstuur bewijs tot 5 jaren bewaren en dat zou dan verjaard zijn.

Als ze een opzegging wel en de adres wijziging niet noteerde is hun probleem, die fout maken ze wel vaker.
Of het buitenlandse adres was wegens geen NL postcode niet in te voeren wat vaker voor komt.

Ik weet niet of het 2 of 5 jaren zijn maar houd daarom maar de 5 jaren aan voor de zekerheid....

Cas8799

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb een berichtje naar Ziggo webteam gestuurd om meer uitleg te vragen. Ik ben midden 2012 van Nederland naar België verhuisd maar ik heb vorig jaar met mijn laatste verhuizing die documenten weggedaan omdat ik toch niets meer hoorde en alles in mijn ogen afgehandeld was.

Ik heb per post nooit iets van Ziggo ontvangen, enkel nu dus na 6 jaar een e-mail van het incassobureau. Wat moeten ze mij aantonen? Dat ze dus jaarlijks(?) nog wel facturen of aanmaningen hebben gestuurd naar mij? En zo niet, verjaart deze factuur?

Bedankt voor de hulp!

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Cas8799 schreef:Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb een berichtje naar Ziggo webteam gestuurd om meer uitleg te vragen. Ik ben midden 2012 van Nederland naar België verhuisd maar ik heb vorig jaar met mijn laatste verhuizing die documenten weggedaan omdat ik toch niets meer hoorde en alles in mijn ogen afgehandeld was.....
U wist wel dat er nog zaken open stonden, is het niet?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
Cas8799 schreef:Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb een berichtje naar Ziggo webteam gestuurd om meer uitleg te vragen. Ik ben midden 2012 van Nederland naar België verhuisd maar ik heb vorig jaar met mijn laatste verhuizing die documenten weggedaan omdat ik toch niets meer hoorde en alles in mijn ogen afgehandeld was.....
Je trekt de woorden uit mijn mond. Of de letters uit het toetsenbord. Wat het wezen mag is het. Het laatste deel van de zin had ik ook nog onderstreept, maar dat mag geen naam hebben.

Ok, wet is wet, als Ziggo te laat is, is het te laat, maar het is dus de vraag of het te laat is. Dat is waar het om draait. Dat is voer voor Moneyman, de deurwaarder van het forum.

Overigens vraag ik me af hoe het incassobureau aan het email-adres komt. Dat is kennelijk wel het juiste, want dit is wél aangekomen. Is alle communicatie van Ziggo per ongeluk in de spammap terecht gekomen? Controleer je die wel eens?

Wat ik me afvraag, maar dat kan Moneyman beter beantwoorden: wat gebeurt er als een klant naar het buitenland verhuist zonder achterlating van zijn adres. Welke mogelijkheden heeft een bedrijf als Ziggo in zo'n geval?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je wilt vooral met het incassobureau communiceren. De verjaringstermijn is vijf jaar, twee jaar is voor koop. Binnen die periode moet de rekening worden gestuit door opnieuw een aanmaning te sturen. Deze aanmaning moet aankomen op het adres wat je hebt opgegeven. Als je verhuist ben en dat niet hebt doorgegeven, dan moeten de aanmaningen nog steeds worden verstiurd en aankomen, maar wel op het oude adres.

witte angora

alfatrion schreef:Je wilt vooral met het incassobureau communiceren. De verjaringstermijn is vijf jaar, twee jaar is voor koop. Binnen die periode moet de rekening worden gestuit door opnieuw een aanmaning te sturen. Deze aanmaning moet aankomen op het adres wat je hebt opgegeven. Als je verhuist ben en dat niet hebt doorgegeven, dan moeten de aanmaningen nog steeds worden verstiurd en aankomen, maar wel op het oude adres.
Kortom, als Ziggo aan kan tonen dat er minder dan 5 jaar geleden een aanmaning is gestuurd naar het oude adres, dan is de verjaring gestuit, en heeft de topicstarter een probleem van 300 euro?

De topicstarter beweert een adreswijziging door te hebben gegeven, maar heeft daar geen gegevens meer van. Hoe sterk staat hij met deze bewering?

ikweethettoch

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

witte angora schreef:
alfatrion schreef:Je wilt vooral met het incassobureau communiceren. De verjaringstermijn is vijf jaar, twee jaar is voor koop. Binnen die periode moet de rekening worden gestuit door opnieuw een aanmaning te sturen. Deze aanmaning moet aankomen op het adres wat je hebt opgegeven. Als je verhuist ben en dat niet hebt doorgegeven, dan moeten de aanmaningen nog steeds worden verstiurd en aankomen, maar wel op het oude adres.
Kortom, als Ziggo aan kan tonen dat er minder dan 5 jaar geleden een aanmaning is gestuurd naar het oude adres, dan is de verjaring gestuit, en heeft de topicstarter een probleem van 300 euro?

De topicstarter beweert een adreswijziging door te hebben gegeven, maar heeft daar geen gegevens meer van. Hoe sterk staat hij met deze bewering?

Jullie lopen op de nog komend ontwikkelingen vooruit.

TS heeft toch aangegeven, kontakt met Ziggo webcare gehad, dus .........

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dit stadium zou ik gewoon adviseren om kopien van de stukken op te vragen bij het incassobureau.

witte angora

alfatrion schreef:In dit stadium zou ik gewoon adviseren om kopien van de stukken op te vragen bij het incassobureau.
Dat is dus inclusief de stukken waaruit de stuiting blijkt?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

witte angora schreef:
alfatrion schreef:In dit stadium zou ik gewoon adviseren om kopien van de stukken op te vragen bij het incassobureau.
Dat is dus inclusief de stukken waaruit de stuiting blijkt?

Een incasso bureau heeft meestal het standaard antwoord, betalen en anders gerechtelijke kosten!

Bel hun niet, vraag eerst Ziggo of er iets open staat en indien hoe ze de factuur stuurden?
Als ze fout adres of niet aangetekend via Post NL stuurde is de kans dat deze nooit aankwam voor hun rekening!

En je mag na 5 jaren alles weg pleuren... dan is het te laat.
Meestal is deze factuur voor niet ingeleverde bruikleen Modem en/of telefoon kosten.

Tip; ga alleen via dit mail adres werken, geef geen info over telefoon of huidige adres.... vooral incasso firma's willen zo wel eens mensen onterecht onder druk zetten.
Alleen het oude adres met indien nog bekend klant nummer maar adres met datum moet voldoende zijn of er nog een vordering is en waarvoor!
Verder moeten ze bij opzeggen wegens verhuizing wel de gegevens invoeren en tijdig factuur sturen...
De kans dat deze persoon binnen België verhuisde en niet meer die doorgeeft is vrij groot.
Maar geen gegevens over je huidige woonplaats of telefoon nummer geven.... want als ze die kregen krijg je vaak lastig vallende
incasso bedrijven aan je deur!

Cas8799

witte angora schreef:
tttlocke schreef:
Je trekt de woorden uit mijn mond. Of de letters uit het toetsenbord. Wat het wezen mag is het. Het laatste deel van de zin had ik ook nog onderstreept, maar dat mag geen naam hebben.

Ok, wet is wet, als Ziggo te laat is, is het te laat, maar het is dus de vraag of het te laat is. Dat is waar het om draait. Dat is voer voor Moneyman, de deurwaarder van het forum.

Overigens vraag ik me af hoe het incassobureau aan het email-adres komt. Dat is kennelijk wel het juiste, want dit is wél aangekomen. Is alle communicatie van Ziggo per ongeluk in de spammap terecht gekomen? Controleer je die wel eens?

Wat ik me afvraag, maar dat kan Moneyman beter beantwoorden: wat gebeurt er als een klant naar het buitenland verhuist zonder achterlating van zijn adres. Welke mogelijkheden heeft een bedrijf als Ziggo in zo'n geval?
Nee ik denk dat ik mezelf verkeerd verwoord heb of een misverstand Vlaams/Nederlands haha, maar ik heb gewoon netjes alles afgehandeld met Ziggo toen ik wegging uit Nederland en mijn administratie nog enkele jaren bijgehouden "voor het geval dat.." maar ik ging er niet van uit dat er plots na 6 jaar toch iets op zou duiken. Ik weet nergens van, naar mijn weten is er geen enkele openstaande factuur oid. Heb al een bericht naar webcare gestuurd dus ik wacht even hun reactie af.

astrid.jägers

Ongelezen bericht door astrid.jägers »

Ik wil graag in contact komen met ziggo webcare team. Hoe doe ik dat.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

astrid.jägers schreef:
10 jan 2020 10:21
Ik wil graag in contact komen met ziggo webcare team. Hoe doe ik dat.
Stuur ze een twitter bericht: https://twitter.com/ziggowebcare
Chatten op de website van Ziggo kan geloof ik ook.

Gesloten