Het volgende : Ik heb Flanderijn, op hun verzoek, een betalingsvoorstel gedaan.
Hierop volgde geen reactie. Dus nogmaals het voorstel doorgezonden met het verzoek of het akkoord is. Wederom geen reactie.
Na 6 weken geduldig te zijn geweest, Flanderijn een mail toegezonden dat indien ik niks van hun verneem, ik overga tot het rechtstreeks betalen op hun cliënt.
Hierop volgde weer geen reactie. Conform mijn laatste mail maak ik op de 23e het geld over naar hun cliënt. Immers Flanderijn liet vanaf mijn laatste mail ( de 8e) niks van zich horen.
Een dag later ( de 24e) daags nadat ik het betaald had, ligt er een dagvaardiging in de brievenbus van Flanderijn. Flanderijn een mail toegezonden en hun erop gewezen dat het gevorderde in hun dagvaardiging reeds voldaan was aan hun cliënt. Krijg na twee dagen een schrijven van Flanderijn dat ik de kosten dien te betalen en deze hebben ze gelijk verhoogt met € 140,50
Het lijkt mij dat de dagvaardiging niet rechtsgeldig meer is. Omdat A: Flanderijn zelf nergen op heeft willen reageren.
B : Ik had aangegeven dat bij geen reactie de betalingen rechtstreeks aan hun cliënt gedaan gingen worden.
C : De betaling 1 dag voordat men dagvaarde al gedaan is.
Dus de zgn extra kosten komen niet voor mijn rekening, daar Flanderijn zelf in verzuim bleef door nergens op de reageren.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Flanderijn Rotterdam
Re: Flanderijn Rotterdam
alle papieren bewaren als uw die heeft en mee nemen naar de rechtbank
zij willen mijn dochter van 9 jaar ook voor de rechter hebben om dat ze in 2006
naar het zieken huis moest waar naar er een rekening kwam van oz
het lijk me sterk want kinderen zijn tot hun 18 jaar gratis mee verzekerd
dus bewaar alles wat je heb ze hebben mijn ook 3 maanden laten wachten op bericht
zij willen mijn dochter van 9 jaar ook voor de rechter hebben om dat ze in 2006
naar het zieken huis moest waar naar er een rekening kwam van oz
het lijk me sterk want kinderen zijn tot hun 18 jaar gratis mee verzekerd
dus bewaar alles wat je heb ze hebben mijn ook 3 maanden laten wachten op bericht
ik heb ook een probleem met ze! ze hebben beslag gelegd op mijn zorgtoeslag terwijl ik al maanden betalingsregeling aflos! ik ben helemaal klaar met ze!
volgens mijn mogen zij totaal geen beslag leggen op de zorgtoeslag die jij krijg
dat doet aleen de belasting
dat doet aleen de belasting
-
seagoing racer2
Beste
Als je alleen de hoofdsom hebt betaald en niet de reeds eerder ontstane kosten van het incassoburo, dan ben je nog steeds in verzuim, en dien je ook nieuwe kosten te betalen.
Als je met de betaling op de 23e ook de incassokosten hebt voldaan is de verhoging onterecht.Krijg na twee dagen een schrijven van Flanderijn dat ik de kosten dien te betalen en deze hebben ze gelijk verhoogt met € 140,50
Als je alleen de hoofdsom hebt betaald en niet de reeds eerder ontstane kosten van het incassoburo, dan ben je nog steeds in verzuim, en dien je ook nieuwe kosten te betalen.
-
flanderijn
Is er al contact geweest met het kantoor dat de desbetreffende dagvaarding heeft laten betekenen? Het is op zich erg simpel: wanneer de totale vordering inclusief de incassokosten is betaald (=ontvangen) voor het uitbrengen van de dagvaarding, dan is de dagvaarding ten onrechte uitgebracht en zal de zitting niet doorgaan.
Op 8 maart 2010 heb ik het betreffende kantoor ( Flanderijn en Van Eck te Rotterdam) een mail toegezonden, met leesbevestiging( en ook ontvangen) dat ik helaas op mijn mails van 18/1 en 24/1 geen reactie mocht ontvangen van Flanderijn en indien ik deze nu weer niet krijg, dat de betalingen rechtstreeks naar hun cliënt overgemaakt gingen worden. Aangezien Flanderijn wederom niet reageerde zijn de betalingen op 23 maart 2010 overgemaakt naar cliënt. Op 24 maart 2010 lag de dagvaardiging in de bus. Waarin staat om verdere kosten te voorkomen dat ik totaal €563,50 UITERLIJK 3 dagen voor eerste zittingsdatum kan voldoen.flanderijn schreef:Is er al contact geweest met het kantoor dat de desbetreffende dagvaarding heeft laten betekenen? Het is op zich erg simpel: wanneer de totale vordering inclusief de incassokosten is betaald (=ontvangen) voor het uitbrengen van de dagvaarding, dan is de dagvaarding ten onrechte uitgebracht en zal de zitting niet doorgaan.
N.a.v. deze dagvaarding heb ik Flanderijn wederom op de mail van 8 maart 2010 gewezen een aangegeven dat de betaling rechtstreeks aan hun client is gedaan, conform de mail van 8 maart 2010.
Hierop volgde een schriftelijk reactie, dat ik de zitting kan voorkomen door 3 dagen voor zittingsdatum een bedrag van €759,55 te voldoen. Men verhooogt gelijk met € 196,05
Ten eerste mag een dergelijke verhoging niet.
Ten tweede is Flanderijn zelf in verzuim om nergens op te willen reageren.