LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flanderijn van Eck en Sanoma

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Blackbird

Flanderijn van Eck en Sanoma

Ongelezen bericht door Blackbird »

Hierbij een schrijven naar incasso Flanderijn die vandaag de deur uit is gegaan,
dit bedrijf doet ook maar waar ie zin in heeft, gelijk maar dreigen!!

Ik hoop dat ze het ook via internet kunnen lezen!
Ik ben het zat met oplichters!

Geachte heer Flanderijn van Eck,

Ik heb vorig jaar een cadeau abonnement afgesloten voor een kleinzoon,
het ging maar om een cadeau voor een jaar, die naar hem zou worden opgestuurd.
( Ondertussen zit hij op de grotere school en leest het dus niet meer )
Toentertijd is telefonisch al met uw collega het abonnement al besproken,
en ik wilde niet automatisch gaan verlengen heb ik gezegd.
Het was een cadeautje voor hem voor school.
Maar tot mijn verbazing heeft uw collega hier dus wel een contract voor onbepaalde tijd
van gemaakt zonder dat U mij om toestemming heeft gevraagd telefonisch of schriftelijk,
immers ik had het toen direct de eerste keer al telefonisch met uw collega overlegd!!

Ik kon helaas niet eerder op uw schrijven reageren omdat ik op vakantie was.

Ik ben nooit niet akkoord gegaan met het verlengen van dat abonnement, hoe U dit ook gaat beweren.
Maar het abonnement is toentertijd telefonisch tijdens het aangaan hiervan allang besproken geweest!

Immers:
(De consument moet een overeenkomst die op schriftelijke of digitale wijze tot stand is gekomen,
op dezelfde manier kunnen opzeggen).

En dat is toentertijd al bij het aangaan van het abonnement telefonisch aangegeven bij uw collega,
het ging nagenoeg maar om 1 jaar, en daar blijf ik bij!

Tot mijn verbazing heeft uw collega zoals ik nu zie zich niet aan onze telefonische afspraak gehouden.
Ik heb de 1e keer wel gewoon betaald zoals telefonisch was afgesproken.

Ik wilde niet automatisch verlengen maar uw collega deed dat dus wel,
Ik begreep de procedure precies daarom had ik dat toentertijd ruim op tijd al gemeld.
En volgens de wet mag uw collega helemaal niet automatisch verlengen.

Tevens zijn er meer cliënten die op deze manier door uw collega worden benaderd en er last van hebben,
er wordt vandaag dan óók nagenoeg een kopie van dit schrijven doorgestuurd naar Tros Radar.

Als uw collega hier zo zeker van is,;
dan wil ik een kopie zien van deze overeenkomst met mijn handtekening er op, binnen 14 dagen.

Als U of uw collega blijft doorgaan met deze praktijken en mij opnieuw met beschuldigingen blijft opzadelen dan zal ik
deze gehele zaak doorgeven als oplichterij en persoonlijk aangifte doen aan OvJ.
Waarvan AKTE!

Moneyman

Re: Flanderijn van Eck en Sanoma

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een grote woorden gelijk weer... met een normale toon kom je veel verder.

Wat staat er in de bevestiging die je bij de aanvang van het abonnement hebt ontvangen over verlenging? Er kan altijd iets fout gaan, als je daar een jaar na datum mee komt is het een stuk minder geloofwaardig dan wanneer je direct na ontvangst van de bevestiging reclameert.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Sorry - maar beetje warrige brief.
"Heer flanderijn" ? Het is een bedrijfsnaam - geen persoon.
En de collega heeft een abbonnement... - nee - Flanderijn is incasso/deurwaardersbedrijf - de eiser (sanoma) heeft een abbonement aan u verkocht.

Er zijn kadoabbonnementen - maar wat staat er in de bevestiging die u na afsluiten heeft gekregen?
De gever krijgt namenlijk een bevestiging. Daar moet in staan : welke publicatie (Bobo, Donald Duck, Tina etc.), ingangsdatum en welke vorm (kwartaal, halfjaar, jaar) met daarna weer of "eindigt automatisch" of "voor onbepaalde tijd, tot wederopzegging".

Als het laatste erin stond, had u toen, direct, aan de bel moeten trekken - daar op dat moment de fout al gezien had kunnen worden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik hoop voor u op een positieve uitkomst, maar of deze brief die gaat geven, betwijfel ik ten zeerste.

Sanoma stelt dat er een abonnement is afgesloten tot wederopzegging, wat op zich redelijk standaard is. U claimt bij het aangaan van het abonnement, dit ook direct opgezegd te hebben.

Omdat u schijnbaar na het 1e jaar de betalingen stop heeft gezet, zijn de betalingen achter gaan lopen, wat uiteindelijk tot gevolg heeft gehad dat Sanoma de schuld heeft overgedragen aan een incassobureau om de schuld te incasseren.

U blaast wellicht iets hoog van de toren, dat kan soms bij de incassobureaus wel werken, maar dan moet u wel van de juiste toren blazen, oftewel, de juiste argumenten gebruiken.

U geeft hierin aan dat u een abonnement heeft afgesloten, dat zal dus ook schriftelijk bevestigd zijn, daarvoor heeft u netjes betaald en heeft uw kleinzoon netjes de bladen ontvangen. Maar u claimt ook dat u het abonnement direct bij het aangaan heeft opgezegd. De voorwaarden van de meeste bladen die ik ken, gelden tot wederopzegging. Omdat u aangeeft dat het duurder is geworden, vermoed ik dat u een korting heeft ontvangen over het eerste jaar. Dat zal dus een vast contract van 1 jaar zijn geweest, maar dat door blijft lopen totdat u het opzegt. Na dat jaar vervallen dan vaak eventuele kortingen, en blijft het doorlopen. Dit met een opzegtermijn van 1 maand, of in sommige gevallen, afhankelijk van hoe vaak het blad uit komt, maximaal 3 maand.

Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is de bevestiging van de opzegging. U geeft aan dat u heeft opgezegd, heeft u hier ook enig bewijs van? Zo niet, zal dit een erg lastige kwestie gaan worden.

Blackbird

Ongelezen bericht door Blackbird »

Het is het tijdschrift 'Zo Zit Dat' en dat is als cadeautje gestuurd naar een ander adres en is keurig telefonisch aangenomen, er is ook afgesproken voor maar een jaar, en het is telefonisch bevestigd aan hun kant.
Wat ik vreemd vindt dat er moeilijk wordt gedaan over dit abonnement, het tijdschrift komt niet op ons adres aan, het was afgesproken tijdens het aangaan van het abonnement en als het contract zou worden verlengt hoor ik op mijn adres op tijd schriftelijk bericht te ontvangen wat ook niet is gebeurd,
het was immers al op tijd opgezegd tijdens het telefoongesprek dus waarom moet ik dat dan zelf bevestigen?
Dat ligt aan de verkoper.
Ik vindt dat als men naar de deurwaarder gaat ze het beter op konden lossen.

Misschien is de naam verkeerd: Incassobedrijf Flanderijn van Eck sorry had het niet goed gelezen.

Heeft U het laatste nieuws alweer gelezen weer een deurwaarder failliet,
laat ze eerst in hun eigen keuken kijken!!!!!

Incassobureau BSR failliet verklaard

door Germa Graveland

en Bart Mos

Het gerenommeerde Incasso- en Gerechtsdeurwaarderskantoor BSR, met vestigingen in Rotterdam en Den Haag, is failliet. De rechtbank Den Haag heeft begin deze week het faillissement uitgesproken

De aangestelde curator was gisteren druk doende met het faillissement van het ruim dertig jaar oude deurwaarderskantoor. De bestuurders blijken het faillissement zelf te hebben aangevraagd.

BSR behoorde kort geleden nog tot de top tien van Nederlandse deurwaarderskantoren, maar balanceerde al op het randje van de afgrond. Begin deze maand bleek dat de salarissen van de 75 medewerkers niet langer betaald konden worden, nadat eerder al twee gerechtsdeurwaarders waren geschorst vanwege gerommel met de klantenrekening.

Op die rekening, waar het geld van schuldenaars binnenkomt, had drie miljoen euro moeten staan, maar de bodem bleek bereikt.

De problemen zouden zijn ontstaan door een verouderd softwaresysteem, maar daarnaast zouden er ook contracten met opdrachtgevers voor veel te lage prijzen zijn afgesloten. De problemen zouden al heel lang spelen., maar in een duikvlucht gekomen zijn na de schorsing van de twee deurwaarders. De bestuurders probeerden nog het bewaringstekort te zuiveren, bijvoorbeeld door het hoofdkantoor in de Haagse Riouwstraat te verkopen. In Rotterdam huurde BSR één van de directievilla’s van het gevangeniscomplex aan de Noordsingel.

https://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7UW/VhQJE

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou iemand zoeken die de berichten voor u schrijft. U haalt er van alles bij zonder enige relevantie. U lijkt wel verward. zo gaat u het probleem niet oplossen.

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

Beste Blackbird,

U heeft een overeenkomst (in de vorm van een abonnement) gesloten met Sanoma. Ik begrijp uit uw verhaal dat deze overeenkomst telefonisch tot stand is gekomen. Hierdoor is voor derden, zoals bijvoorbeeld een rechter, moeilijk vast te stellen wat exact de voorwaarden zijn waaronder de overeenkomst tot stand is gekomen. U stelt dat de overeenkomst voor de duur van 1 jaar is overeengekomen en dat deze direct is opgezegd bij het aangaan hiervan. Sanoma stelt dat de overeenkomst niet is opgezegd en daarom stilzwijgend is verlengd. Dat iets niet is opgezegd is niet moeilijk aan te tonen, dat is er simpelweg niet. U stelt dat u heeft opgezegd. U dient deze opzegging aan te tonen (te bewijzen).

Lang verhaal kort, als u een bewijs van de opzegging heeft, bewaar deze dan goed en kunt u dit aangeven bij Sanoma. U hoeft verder geen betaling te doen. Heeft u geen bewijs van opzegging, alsnog opzeggen. U dient de abonnementskosten en de gemaakte kosten voor incasso te betalen.

Ik adviseer u om geen overeenkomsten telefonisch af te sluiten. U voorkomt uzelf hiermee dit soort nare situaties.

Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door Loeter op 30 dec 2016 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Ik zou iemand zoeken die de berichten voor u schrijft. U haalt er van alles bij zonder enige relevantie. U lijkt wel verward. zo gaat u het probleem niet oplossen.
Je haalt de woorden uit m'n mond. Wat heeft een failliete deurwaarder uit Den Haag (ovetigens een zeer trieste zaak!) hiermee te maken?

Gesloten