| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] flandri Incasso en gerechtsdeurwaarders oplichting...
flandri Incasso en gerechtsdeurwaarders oplichting...
Dag allen,
19-09-2011 brief ontvangen van "Flandri Incasso en gerechtsdeurwaarders" in DenHaag. Ik zou 'iets' niet betaald hebben a 15 euro het geen door het incassoverhaal reeds is opgelopen tot een bedrag van 48,52 euro. Onzin, dus maar een aangetekende brief gestuurd.
Vandaag, 28-09-2011 uiteindelijk wel wat kunnen vinden op internet, namelijk het volgende:
http://www.ondernemersbelang.nl/flander ... rders.ashx
Zonet nog ff politie en juridisch loket gebeld maar zelfs aangifte is niet mogelijk omdat het een "onrechtmatige daad" betreft...het komt er in zo'n geval op neer dat je zelf een rechtzaak zou moeten beginnen als je dat zou willen (wat me trouwens min of meer af werd geraden). Ik zei tegen de politie "dus iedereen kan zoiets gewoon opzetten zelfs met behoud van de KvK inschrijving etc.?" Antwoord was "zo is het rechtssysteem in Nederland helaas meneer".
Jammer dit soort dingen he? Laten we maar weer wachten op de volgende oplichter met een "onrechtmatige daad" hetgeen gedoogd wordt, waarop we dan weer binnen 5 dagen voor nop moeten reageren dmv aangetekende brief a 7 Euro en naar postkantoor etc.etc.).
19-09-2011 brief ontvangen van "Flandri Incasso en gerechtsdeurwaarders" in DenHaag. Ik zou 'iets' niet betaald hebben a 15 euro het geen door het incassoverhaal reeds is opgelopen tot een bedrag van 48,52 euro. Onzin, dus maar een aangetekende brief gestuurd.
Vandaag, 28-09-2011 uiteindelijk wel wat kunnen vinden op internet, namelijk het volgende:
http://www.ondernemersbelang.nl/flander ... rders.ashx
Zonet nog ff politie en juridisch loket gebeld maar zelfs aangifte is niet mogelijk omdat het een "onrechtmatige daad" betreft...het komt er in zo'n geval op neer dat je zelf een rechtzaak zou moeten beginnen als je dat zou willen (wat me trouwens min of meer af werd geraden). Ik zei tegen de politie "dus iedereen kan zoiets gewoon opzetten zelfs met behoud van de KvK inschrijving etc.?" Antwoord was "zo is het rechtssysteem in Nederland helaas meneer".
Jammer dit soort dingen he? Laten we maar weer wachten op de volgende oplichter met een "onrechtmatige daad" hetgeen gedoogd wordt, waarop we dan weer binnen 5 dagen voor nop moeten reageren dmv aangetekende brief a 7 Euro en naar postkantoor etc.etc.).
Re: flandri Incasso en gerechtsdeurwaarders oplichting...
trouwens als ik KvK nummer 50432273 opzoek kom ik bij een koeriersbedrijf uit.
-
Guardian72
- Contacteer:
Volgens het artikel in je link:
Dan moet de politie toch aangifte opnemen?Misdrijf
Aan het vestigen van een incassobureau zijn in Nederland geen eisen verbonden. Het gebruik van de term ‘gerechtsdeurwaarders’ is echter voorbehouden aan ambtelijk beëdigde gerechtsdeurwaarders. Het ten onrechte voeren van deze titel is een misdrij
TS, al contact opgenomen met de echte Flanderijn?
Je kan het ook melden bij de KBvG (mailtje naar [email protected])
Er zijn al meldingen bekend, maar elke melding wordt in behandeling genomen.
Er zijn al meldingen bekend, maar elke melding wordt in behandeling genomen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Zou deze dan de 'persoon' zijn om aangifte te doen?Jolijn schreef:TS, al contact opgenomen met de echte Flanderijn?
Nee, niet de persoon maar wel de ....... weet de officiële term niet van deurwaarderskantoor Flanderijn niet.
-
Guardian72
- Contacteer:
Volgens mij 'Rechtspersoon'....
Flandri is zeker niet dezelfde als Flanderijn, sterker nog Flanderi maakt misbruik van de naam die lijkt op de naam Flanderijn.
Guardian72 schreef:Volgens mij 'Rechtspersoon'....
Ja, dat wordt ook gesteld door TS.Guusje61 schreef:Flandri is zeker niet dezelfde als Flanderijn, sterker nog Flanderi maakt misbruik van de naam die lijkt op de naam Flanderijn.