LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FullMedia/UCA

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lenieke

Re: FullMedia/UCA

Ongelezen bericht door lenieke »

ja dat is inderdaad de firma. Er staat geen handtekenig van hun kant. Dus concreet wat ik moet doen;
aangetekend schrijven naar FMS in Maastricht, erbij zetten dat ik niet akkoord ga met de bestelbon en het zogezegde abonnement niet wil. Maar zonder handtekening eronder?

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Concreet moet je bedenken hoe je ervoor staat als we 6 maanden verder zijn en je voor de rechtbank staat, en daarvoor nu de benodigde maatregelen treffen.
De eisende partij zal nakoming van de overeenkomst eisen, terwijl jij stelt dat er helemaal geen overeenkomst is. Het bonnetje waar jouw handtekening onder staat zou de contractovereenkomst moeten zijn, maar hierop ontbreekt één van de partijen, is niet ondertekend, en niet in tweevoud opgemaakt. Er is niet aan de verplichtingen van de colporteur voldaan en de geldige titel voor deze overeenkomst ontbreekt daarmee. Dat is geen interpretatie van de rechter of van wie dan ook, dat is een technisch gegeven die deze overeenkomst bij voorbaat al vernietigbaar maakt, zelfs als je de handtekening in Breda wel zou hebben gezet.

Dit kan je laten weten aan FMS, in een gewone brief. Want er ligt straks bij de rechtbank geen verplichting op jou om de bewijslast te leveren dat je deze brief geschreven hebt. Het gaat er alleen om dat je FMS laat weten dat je jouw rechtspositie kent en dat zij begrijpen dat verdere actie zinloos is. En een gewone brief zullen ze zelfs eerder lezen dan een aangetekende, want die laatste komt hun veel beter uit als die 'niet ontvangen' is.

Als ze vervolgens toch doorzetten en er een incassobureau op zetten, dan stuur je alsnog dezelfde brief maar dan aangetekend. Maar dan heb je ook duidelijkheid wie de tegenpartij is, want die bereik je via het incassobureau.

Je zou ook nu niets kunnen doen en het incassobureau afwachten. Ook dan ben je nog op tijd om de aangetekende brief te versturen. Maar als je nu niets doet weet je vrijwel zeker dat het incassobureau straks komt, en bij het sturen van een gewone brief op dit moment laten ze dat waarschijnlijk achterwege. Tenzij ze hun post echt niet lezen.

lenieke

Ongelezen bericht door lenieke »

Het is misschien belachelijk, maar ik begrijp niets van al die termen. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om een voorbeeldbrief op te stellen?

lisbeth

Ongelezen bericht door lisbeth »

I.v.m. Full Media Service kan ik jullie verzekeren dat ze héél actief zijn in België. Mijn dochter heeft onlangs stomweg ingestemd om een abbonement te nemen op hun zogenaamde dierenmagazine en enige tijd later werd er een bedrag zomaar van haar rekening ontnomen.
Binnen de kortste tijd hebben we wel het telefoonnummer van de desbetreffende persoon gevonden. Het gaat hier nl. om een zekere Mevrouw Christel uit Balen met telefoonnummer 0031433508500 en het gaat om het bedrijf UCA Holding gelegen te Balen.
Na telefonisch contact met haar te hebben genomen en eveneens ermee gedreigd te hebben mijn raadsman hiervan op de hoogte te stellen van deze wanpraktijken stelde ze me meteen gerust dat het abbonement aanstonds kon worden opgezegd. Ik heb ook contact gehad met het bureau in Nederland maar die deden alsof hun neus bloedde.
Mvg
Lidbeth

nel2

Ongelezen bericht door nel2 »

ook wij zijn het slachtoffer geworden van dat bedrijf
die man aan de deur vroeg om een bijdragen van 5 euro voor de dierenambulance maar zitten nu wel vast aan een abonnement vast voor een jaar

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, dat zit je niet.

Ze hebben geen poot om op te staan, jij bent misleid door foutieve informatie. Je moet gewoon iedere keer het afgeschreven bedrag terug laten boeken door je bank, en je rekening voor dat tuig blokkeren.

Heb jij 5 euro gegeven en je handtekening gezet?

Lees eens terug, dan zul je zien dat er geen overeenkomst is gesloten voor een abonnement, en dat de ontbindende termijn pas gaat lopen op het moment dat zij het contract bij de Kamer van Koophandel registreren. En aangezien FMS daar nooit iets laat registreren, ben jij nergens aan gebonden.

Paul Macgek

Ongelezen bericht door Paul Macgek »

Ik heb zelf een paar jaar de kleuterpakketjes gekregen.
Ik ben de overeenkomst aangegeaan omdat er ook Dora en Bob de Bouwer in zou zitten, niet dus!
Maar goed, in de kleine lettertjes staat dat 'overeenkomsten met de verkoper niet rechtsgeldig zijn', hé? Wat? Een mondelinge overeenkomst niet geldig???
Anyway.... naa een paar jaar vondt ik het welletjes en heb die bende opgezegd.
Waarschijnlijk heb ik een ijverige nieuwe medewerker getroffen want ik kreeg een bevestiging van beëindiging, twee keer zelfs :D .
FMS bleef echter pakketjes sturen én acceptgiro's. Lekker belangrijk, ik heb betaald tot aan het eind van het contract dus wat daarna komt, zijn ongevraagde postzendingen en die mag ik behouden.
FMS/UCA blijft echter gewoon proberen je tot betaling over te halen door te stellen dat je achterstallige termijn hebt.

TRAP ER NIET IN!
Met betaling van die acceptgiro's stem je automatisch in met hervatting van het contract en toezending van die verouderde tijdschriftjes.

Ze gaan zelfs zo ver dat ik nu een brief heb liggen van Jura Incasso.
De laatste maning van FMS bedroeg € 29, 85, maar volgens de berekening van Jura is alleen de vordering al € 49,75, daarbij komen dan registratiekosten € 12,50 en BTW € 2,37. Goed voor een totaal van € 64,62.

Oh oh oh, wat ben ik bang! :P
Die brief dateert van 29 mei en heeft eentermijn van 14 dagen waarna men een voor mij 'zeer kostbare incassoprocedure opstarten'.
Misschien hebben ze startproblemen want ik heb nog niets gezien.
Ik heb de bevestiging van FMS ingelijst beven mijn bed hangen en doe lekker niets met Jura of wie dan ook komt bedelen!

Dus wees alert en betaal niets meer als je bevestigd hebt gekregen dat je hebt opgezegd. Wees er wel zeker van dat je inderdaad alle voorgaande termijn betaald hebt, anders pakken ze je daar weer op!

SUCCES!

krystina1

Ongelezen bericht door krystina1 »

ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt!
een man in de straat sprak mij aan, en vroeg of ik een gratis dierenmagazine wou ontvangen, hierbij zat dan een formulier voor mij lid te maken indien het mij interesseerde, zo zei hij.
anderhalve maand later ontving ik het magazine met ipv een formulier een betaling van 46 eu hierbij!!!
toen ik contact opnam met hun klantendienst kreeg ik een onvoorstelbaar onbeschofd wijf aan de lijn die mij nog even de schuld gaf van alles, want ja je moet maar lezen wat je tekent. maar ik heb helemaal niets getekend :S ik heb enkel mijn naam en adres opgegeven en zelfs dat hebben ze niet juist want bij iedere brief vergeten ze een paar letters in mij naam :S ondertussen heb ik al een brief vn een incasso bureau ontvangen, ik heb nooit een aankoopbevestiging gehad. wat kan ik doen ? ik wil dit bedrag echt niet betalen want ik heb dit nooit aangevraagd!!
kan iemand mij raad geven ?

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

krystina1 schreef:maar ik heb helemaal niets getekend
Vooral niet betalen. Zij stellen in het telefoongesprek dat je ergens voor getekend zou hebben. Dus laat zij dat maar bewijzen.
Maar: doe dit niet telefonisch, maar schriftelijk. Stuur een brief (eventueel aangetekend, maar dat hoef in eerste instantie niet), waarin je vraagt om bewijs in de vorm van een door jou ondertekend formulier. Geef het bedrijf een termijn van zo'n drie weken om te reageren.
Let wel: zet je handtekening door een stukje van de tekst in die brief. Bijvoorbeeld door je naam of door het "met vriendelijke groet", zodat ze niet stiekem die handtekening kunnen gebruiken om een zogenaamd getekend formulier in elkaar te freubelen.

Gesloten