LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gerechtdeurwaarders in Eindhoven

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
annaatje100

gerechtdeurwaarders in Eindhoven

Ongelezen bericht door annaatje100 »

Beste mensen.

Wij wonen al geruime tijd in Belgie.Er komt steeds aanmaningen van een deurwaarder dat ze beslag komen leggen op onze inboedel en dat ze over de grens mogen .Nochtans moeten ze dat toch eerst aanvragen aan de gerecht hier in Belgie.Vorige keer waren ze de grens over gekomen en ze beweerden dat ik nog een oude rekening moet betalen van een tandarts die al meer dan 8 jaar oud is.Heb hun netjes uitgelegt dat die al lang verlopen is en dat wij hier wettelijk dus wonen.volgens hen is het ons 2 de verblijf zou de gemeente waar we vroegerder woonden in Nederland zo door gegeven hebben en ze mochten dus wel beslag leggen volgens hen.Ik hen uitleggen dat dit niet zo maar kan,dat ze dit eerst moeten doorvoeren naar een belgische deurwaarder indien dit zo wel is dan.vroeg wel om een papier waaruit blijkt dat we dan moesten betalen maar kreeg die niet dus heb ik ze bedreigt met politie bellen van Belgie dan.ij bleef maar doorgaan dat ze hier oover de grens mochten komen en dat ik was gedagvaardigd maar dan in Nederland maar die heb ik nooit gezien.
Vreemd eigenlijk,vandaag belde ze mij op maar vraag me af waar ze aan mijn Belgische nummer komen dan want die is geheim.In de woonplaats waar ik woon hier ben ik geheim.Toch blijven ze maar dreigen dat ze langs komen om loonbeslag te leggen,maar ook dat kunnen ze inmiddels niet want dat moet voor het gerecht in belgie dus maar volgens ocmw kunnen ze niks meer want de rekening is te oud.Blijven wel irritant doen ,..ik wil zeggen dat een nl.deurwaarder niet de grens over mag ,maar nederland zegt ze mogen dat wel maar geen bewijs niks gezien.
WAt kan U mij advisseren.

Guusje61
Contacteer:

Re: gerechtdeurwaarders in Eindhoven

Ongelezen bericht door Guusje61 »

beste annaatje100,

allereerst niet alles vetgedrukt.
ik wil het ook wel lezen als het in normale tekst, en dan is het ook nog een stuk beter leesbaar.

zoals ik het verhaal lees is er al een vonnis. een vonnis verjaart na 20 jaar, dus is dan nog niet verlopen.

Naar mijn idee is het vonnis op de volgende wijze tot stand gekomen.
U hebt zich destijds uitgeschreven uit Nederland, in het GBA komt dan alleen te staan vertrokken naar het buitenland, België. Meer niet, althans toen niet.
De dagvaarding is daarom op de voorgeschreven wijze openbaar betekend, dus bij de rechtbank en een advertentie in de krant. Vervolgens is een verstekvonnis gewezen. Ook het vonnis zal destijds op deze wijze zijn betekend.

Sinds recent kunnen adressen in het buitenland makkelijker worden opgevraagd.
Dat zal de reden zijn dat zij nu wel bij u terecht komen. En geheime adresmeldingen zijn wel opvraagbaar voor ambtshandelingen.

Een Nederlandse deurwaarder mag wel de grens over, alleen heeft hij niet de bevoegdheid daar ambtshandelingen uitvoeren.
Daarvoor dient hij de Belgische deurwaarder in te schakelen.
Als er nog inkomsten uit Nederland komen dan mag de Nederlandse deurwaarder daar beslag op leggen, de overbetekening van dit beslag gaat weer via de Belgische deurwaarder.

Vraag bij de betreffende Nederlandse deurwaarder een kopie van het vonnis, zodat u in ieder geval weet waar u aan toe bent.

annaatje100

Ongelezen bericht door annaatje100 »

bedankt voor je reactie en sorry dat ik op vetgedrukt hebt gedrukt was niet mijn bedoeling.
ik zal het vonnis opvragen.maar ik wou weten hoe het dan zit als je belgische bent,ik was toen nog nederlandse maar inmiddels heb ik mijn oude nationaliteit weer terug.Zelf heb ik geen inkomsten en mijn man die nog wel nederlander is werkt niet meer in nederland maar in Belgie.( ik ben hier geboren en mijn famillie woond hier nog),Dit al ruim een jaar.
Toen we uit nederland vertrokken was dat in 2008.
mvg

Ann

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

de nationaliteit maakt niet uit, binnen de EU zijn verdragen en verordeningen die regelen dat een vonnis ook over de grens kan worden uitgevoerd.
en er kan ook beslag worden gelegd op het inkomen in België, dat zal dan echter worden gedaan door de Belgische deurwaarder.

mijn advies zou zijn, zodra je het vonnis hebt ontvangen en je het saldo weet, om dan een betalingsregeling te treffen.
ben je het niet eens met het vonnis dan heb je misschien nog kans op een verzetprocedure, maar dat is dan een vraag voor een later stadium.

Gesloten