LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geschil Parkmobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jesse020

geschil Parkmobile

Ongelezen bericht door Jesse020 »

Op vrijdag 28-10 heb ik een auto gehuurd om een dagje met mijn dochter van zes naar pretpark Slagharen te gaan, toen ik de auto bij het verhuurbedrijf heb opgehaald om 10.00 in de ochtend heb ik de auto 30 minuten voor de deur geparkeerd en een parkeeractie gedaan met Parkmobile, toen we wegreden heb ik de parkeeractie beëindigd en verder niet meer naar gekeken. Echter kreeg ik op zaterdag rond 22.30 een sms van Parkmobile dat zij de parkeeractie hebben beeindigd na 36 uur, kosten € 80,- . Helaas stond het kenteken niet op de parkeerkaart bij Slagharen dus het eerste moment dat ik kan aantonen (parkeerkaart op kenteken) dat de auto ergens anders stond is op vrijdagavond om 19.30, ook kan ik aantonen dat de auto op zaterdagochtend weer is verhuurd door het verhuurbedrijf. Op de factuur van het verhuurbedrijf staat dat er 350km mee gereden door ons dus als we even in het voordeel van Parkmobile rekenen en uit gaan van de maximale toegestane snelheid in Nederland kom ik uit op 3 uur wat inhoudt dat er een gat van 6 uur is waarvan ik niet kan aantonen dat de auto niet geparkeerd stond waar Parkmobile zegt.
Ik heb uiteraard contact gezocht met Parkmobile en eigenlijk hebben ze nergens boodschap aan, ik heb Parkmobile twee brieven gestuurd met een kopie van de parkeerkaart op kenteken en de factuur van het autoverhuurbedrijf en dat ik het niet eens ben met de in rekening gebrachte kosten en de vraag bewijs te leveren dat de auto daar voor 36 uur geparkeerd stond, hier heb ik nooit een antwoord terug op gekregen Parkmobile. Ook heb ik contact gezocht met mijn rechtsbijstandverzekering maar die kunnen helaas niks betekenen voor me bij bedragen lager dan € 150,- . Vanmorgen lag er een brief van een incassobureau op de mat die handelt in opdracht van Parkmobile met de sommatie tot betaling. Wat is de beste manier van handelen nu? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je kunt aantonen dat de auto ergens anders stond je deze kosten zonder enige vorm van bewijslast van hun kant maar moet betalen... Ik kom nu op drie "oplossingen" uit;

- Gewoon betalen en mijn principes aan de kant schuiven.
- Het bij een rechtbank voor laten komen via het incassobureau (kosten lopen enorm op).
- Het bij een rechtbank voor laten komen vanuit mijn kant dmv een dagvaarding.

Jesse

sylvesterb

Re: geschil Parkmobile

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jesse020 schreef:Op vrijdag 28-10 heb ik een auto gehuurd om een dagje met mijn dochter van zes naar pretpark Slagharen te gaan, toen ik de auto bij het verhuurbedrijf heb opgehaald om 10.00 in de ochtend heb ik de auto 30 minuten voor de deur geparkeerd en een parkeeractie gedaan met Parkmobile, toen we wegreden heb ik de parkeeractie beëindigd en verder niet meer naar gekeken. Echter kreeg ik op zaterdag rond 22.30 een sms van Parkmobile dat zij de parkeeractie hebben beeindigd na 36 uur, kosten € 80,- . Helaas stond het kenteken niet op de parkeerkaart bij Slagharen dus het eerste moment dat ik kan aantonen (parkeerkaart op kenteken) dat de auto ergens anders stond is op vrijdagavond om 19.30, ook kan ik aantonen dat de auto op zaterdagochtend weer is verhuurd door het verhuurbedrijf. Op de factuur van het verhuurbedrijf staat dat er 350km mee gereden door ons dus als we even in het voordeel van Parkmobile rekenen en uit gaan van de maximale toegestane snelheid in Nederland kom ik uit op 3 uur wat inhoudt dat er een gat van 6 uur is waarvan ik niet kan aantonen dat de auto niet geparkeerd stond waar Parkmobile zegt.
Ik heb uiteraard contact gezocht met Parkmobile en eigenlijk hebben ze nergens boodschap aan, ik heb Parkmobile twee brieven gestuurd met een kopie van de parkeerkaart op kenteken en de factuur van het autoverhuurbedrijf en dat ik het niet eens ben met de in rekening gebrachte kosten en de vraag bewijs te leveren dat de auto daar voor 36 uur geparkeerd stond, hier heb ik nooit een antwoord terug op gekregen Parkmobile. Ook heb ik contact gezocht met mijn rechtsbijstandverzekering maar die kunnen helaas niks betekenen voor me bij bedragen lager dan € 150,- . Vanmorgen lag er een brief van een incassobureau op de mat die handelt in opdracht van Parkmobile met de sommatie tot betaling. Wat is de beste manier van handelen nu? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je kunt aantonen dat de auto ergens anders stond je deze kosten zonder enige vorm van bewijslast van hun kant maar moet betalen... Ik kom nu op drie "oplossingen" uit;

- Het bij een rechtbank voor laten komen via het incassobureau (kosten lopen enorm op).

Jesse
Je bent erg gefocust op het bewijzen dat je daar niet geparkeerd was, dit is voor Parkmobile echter compleet niet relevant. Je zult moeten bewijzend dat je hebt afgemeld via de app. Zij betalen immers aan de gemeente voor de parkeervergunning voor de periode die jij in de app aangeeft. Ik heb zelf Parkline en daar krijg ik elke 2 uur een SMS dat mijn parkeeractie nog actief is (geen idee of dit standaard is).

Dat is een keuze die enkel jij kan maken.

Valt wel mee, de maximale incassokosten bedragen € 40,00 op basis van deze vordering en als je gelijk krijgt van de rechtbank kost het je niets.

Verlies je dan heb je zo 500-600 euro kosten. Het zijn lastige keuzes.

De vraag is wel of Parkmobile gaat procederen voor z'n laag bedrag, waarbij ook nog een discussie bestaat over het bedrag. Ik zou ieder geval het bedrag wat je moet betalen overmaken, hiermee maak je de vordering nog lager en op dat bedrag hebben ze gewoon recht.

Zou ik niet doen omdat het niet nodig is.

Gesloten