LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN Amsterdam/Den Bosch zijn erg langzaam bezig!!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pascal26

GGN Amsterdam/Den Bosch zijn erg langzaam bezig!!!

Ongelezen bericht door pascal26 »

Mijn partner heeft in november de zaken betreft CVZ ingelost. Aangezien hij in december een huis heeft gekocht, wil hij zijn CVZ code wat op de loonstrook staat, laten verwijderen. Dit omdat de bank anders de hypotheek niet afgeeft. Nu is het vandaag alweer 5 februari, en tot op heden staat de code er nog steeds op. Bank heeft hem uitstel verleend tot 28 februari, uiterlijk die datum moet de code er dus af zijn.

Nu komt het volgende. Hij heeft dus alles ingelost in Amsterdam, maar blijkbaar heeft het hoofdkantoor in Den Bosch het nog niet verwerkt. Nu moet deze eerst alles voldoen aan de zorgverzekeraar (Zilveren Kruis), voordat deze de code kan verwijderen bij CVZ. Mijn partner is nu bang, dat de code er aan het eind van deze maand nog op staat. Nu is mijn vraag, kan mijn partner GGN aansprakelijk stellen voor de gelopen achterstand plus kosten die wij dus door de uitstel maken? Of komen ze hier zomaar mee weg? Als je een schuld hebt, dan weten ze je makkelijk te vinden, maar is alles voldaan, moet het dus maanden duren voordat alles achter de rug is..

BreejKC

Re: GGN Amsterdam/Den Bosch zijn erg langzaam bezig!!!

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Pascal. GGN is inderdaad niet de snelste. Daarentegen is uw partner er natuurlijk niet de enige klant. Heb in Rotterdam met mijn zoon min of meer hetzelfde meegemaakt.

GGN Amsterdam verwijst naar GGN Den Bosch en andersom. Gegoochel met dossiernummers etc. etc. Ondertussen duurt het langer en langer, doordat dit een stukje is wat bij GGN niet goed werkt. Echter, juridisch heeft uw partner met 1 GGN te maken, of dat nou Amsterdam of Den Bosch is, dat maakt niets uit. Ga dus gewoon naar GGN in Amsterdam, maak ze dit duidelijk (niet boos worden, maar wel duidelijk). Amsterdam kan en moet dit voor u oplossen, maar van het kastje naar de muur sturen is gemakkelijker.

Vraag een medewerker bij GGN te spreken, de receptioniste van GGN mag en kan dit niet afhandelen, is bij GGN voornamelijk aangenomen om mensen zo snel mogelijk weg te sturen. Leg aan de medewerker van het GGN het grote belang dat u en uw partner hebben uit. Liggen ze dan nog dwars dien dan direct een (mondelinge) klacht in en stel, gezien het grote belang, een korte termijn van afhandeling in deze klacht. Bevestig deze klacht zo snel mogelijk daarna schriftelijk, eventueel per email en later per brief. Laat een kopie hiervan toekomen aan het Zilveren Kruis.

Schakel daarna meteen ook de Nationale Ombudsman in met het verzoek voor u te bemiddelen. GGN voert namelijk een overheidstaak uit en GGN moet met uw (partner's) gerechtvaardigde belangen rekening houden. Voor de Nationale Ombudsman hebben de meeste instanties behoorlijk ontzag, dus al aankondigen bij uw mondelinge en schriftelijke klacht dat u de Nationale Ombudsman zult inschakelen zou u wel eens snel verder kunnen helpen. Succes!

Gesloten