LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DeGast

GGN Incasso

Ongelezen bericht door DeGast »

Goedenavond,

ik ben nieuw hier en wil graag wat meningen en informatie over iets wat onlangs is gebeurd.
Vandaag heb ik een incasso schuld betaald van 156 euro met internet bankieren.
Het was een schuld die ik moest betalen binnen 5 werkdagen, kreeg de de brief op de 13e, er viel een weekend onder dus precies 5 werkdagen.
Wat nu het probleem is ik heb het vanmiddag betaald, maar er is duidelijk hetzelfde bedrag van de zelfde incasso weer van me rekening gehaald.
Ik gebeld met GGN, heb de situatie uitgelegd, bleek dat ik me geld niet kan terug krijgen, maar dat zou waarschijnlijk als het betaald zou zijn volgens de dame aan de lijn, zou dat bedrag de andere schuld betalen.
Wat ik vreemd vind is dat ik me geld niet kan terug boeken en heb dubbel betaald, wat ik wil is gewoon me geld terug, want ik heb namelijk al betaald. En betaal al een bedrag per maand aan een andere schuld. Iemand advies of ideeën? Zou mooi zijn.

Vriendelijke groet, M

sephora30

Re: GGN Incasso

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een incasso kun je toch terug laten boeken.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

sephora30 schreef:Een incasso kun je toch terug laten boeken.
Idd, de eerste betaling komt in mindering van de schuld, de tweede betaling is onverschuldigd.

memooty

Ongelezen bericht door memooty »

Je kan het bedrag dat het incassobureau via een automatische incasso van jou rekening heeft gehaald, laten terugstorten.

Gewoon je bank opbellen en vertellen dat het een foutieve incasso is en dat je deze graag wilt laten terugdraaien.

Het enige wat ik raar vind, is dat jij zelf een overboeking doet naar het incassobureau en dat zij vervolgens via een automatische incasso het bedrag van je rekening halen.

Stond er in de brief dat je het bedrag zelf moest overmaken of dat zij dat na 5 werkdagen zouden doen? Ik dacht dat je tegenwoordig eerst een soort van machtiging moest tekenen, voordat een bedrijf geld van je rekening kan halen door middel van een automatische incasso? Maar ik kan het ook mis hebben.

DeGast

Hallo mensen bedankt voor de antwoord,

maar jammer genoeg kan ik het niet terug boeken ben daar vandaag bij de bank geweest en hebben gezegd dat het niet lukt ze moeten in een systeem kijken en ze bellen me er over, heel vreemd allemaal.
Als ik het kon terug kon boeken had ik niet op dit forum gevraagd om advies,

denk dat er niks anders is dan wachten op wat de bank gaat doen tenzij er een andere optie mogelijk is.

Alvast bedankt mensen
Laatst gewijzigd door DeGast op 21 dec 2012 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

DeGast

@memooty

Ja moest het zelf overmaken

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb je ze ook via email met je probleem geconfronteerd? Dan heb je in ieder geval (als je antwoord krijgt) iets zwart op wit. http://www.ggn.nl/zakelijk/Contact/E-mailformulieren
Hoop dat je er snel uitkomt, dubbel betalen voelt niet lekker. Het zegt zakelijk maar er staat ook particulier op, hoor.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@de gast,
als jij het vandaag hebt betaald, is het vandaag nog niet zichtbaar op de rekening van GGN.
in hun optiek ben je dus te laat geweest met betalen. ik zie overigens niet hoe ze zonder jou machtiging geld van je rekening kunnen halen, tenzij er een gerechtelijke uitspraak is geweest.

Gesloten