LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN maasdelta

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
frenkschiedam

GGN maasdelta

Ongelezen bericht door frenkschiedam »

Hoi,

Ik heb een vervelende ervaring met GGN die ik hier graag wil delen.
5 jaar geleden ben ik ernstig ziek geweest..daardoor ben ik met mijn gezin in de schuldsanering gekomen.
Het opstarten van de schuldsanering heeft 2 jaar geduurd.
Inmiddels ben ik redelijk hersteld van mijn ziekte.

september 2012 waren we toegelaten in de wsnp.
September 2014 is er bij mijn vrouw kanker geconstateerd...en zo ernstig dat we in februari 2015 een vervroegde schone lei hebben gekregen.

Het ging zo slecht dat mijn vrouw 26 september j.l is overleden (34 jaar)

Op de dag van de uitvaart...net toen we naar het crematorium gingen..ging de bel...
Deurwaarder met een exploit en die zei dat er beslag is gelegd op mijn zorgtoeslag.

Ik kijk op het exploit is de vordering van 2010,maar alles voor 2012 is in de schuldsanering gegaan.
Dus onterecht..dat hebben ze ook toegegeven....maar...de toeslag is 20 oktober ingehouden,we zijn een maand en 6 telefoontjes en 10 emails verder en nog steeds heb ik mijn geld niet terug.

Vandaag heb ik weer gebeld....ja meneer u dossier is gesloten en de zorgtoeslag is rechtstreeks naar de schuldeiser gegaan..en we maken een notitie dat we het terugstorten naar uw rekening.......4e notitie al!!!

BEDANKT GGN!

sjohie

Re: GGN maasdelta

Ongelezen bericht door sjohie »

frenkschiedam schreef:Hoi,

Ik heb een vervelende ervaring met GGN die ik hier graag wil delen.
5 jaar geleden ben ik ernstig ziek geweest..daardoor ben ik met mijn gezin in de schuldsanering gekomen.
Het opstarten van de schuldsanering heeft 2 jaar geduurd.
Inmiddels ben ik redelijk hersteld van mijn ziekte.

september 2012 waren we toegelaten in de wsnp.
September 2014 is er bij mijn vrouw kanker geconstateerd...en zo ernstig dat we in februari 2015 een vervroegde schone lei hebben gekregen.

Het ging zo slecht dat mijn vrouw 26 september j.l is overleden (34 jaar)

Op de dag van de uitvaart...net toen we naar het crematorium gingen..ging de bel...
Deurwaarder met een exploit en die zei dat er beslag is gelegd op mijn zorgtoeslag.

Ik kijk op het exploit is de vordering van 2010,maar alles voor 2012 is in de schuldsanering gegaan.
Dus onterecht..dat hebben ze ook toegegeven....maar...de toeslag is 20 oktober ingehouden,we zijn een maand en 6 telefoontjes en 10 emails verder en nog steeds heb ik mijn geld niet terug.

Vandaag heb ik weer gebeld....ja meneer u dossier is gesloten en de zorgtoeslag is rechtstreeks naar de schuldeiser gegaan..en we maken een notitie dat we het terugstorten naar uw rekening.......4e notitie al!!!

BEDANKT GGN!
Los van dat het vervelend is, is het wel zo dat zij als grotere organisatie bijvoorbeeld werken met bepaalde betaalmomenten per maand, net zoals een werkgever op zeg de 25e van elke maand alle salarissen overmaakt, automatisch en in een keer. Meestal moeten mutaties een X aantal dagen van te voren bekend zijn bij de administratie. Komt dat later, dan gaat de betaling pas de volgende maand mee. Gezien het feit dat dit al wat langer geleden is, en jij ook niet hun enige cliënt was/bent, zal iemand zich opnieuw in de casus moeten verdiepen, evt iets overleggen met de originele behandelaar als die er nog werkt, dan even contact zoeken met iemand van de zorgverzekeraar (waar ze net alle aankomende wijzigingen ivm de nieuwe zorgpremie en de overstappers aan het optuigen zijn) en zo verder. In die hele gang van zaken kan de zeer plausibele oorzaak zitten waarom dit niet binnen een maand opgelost is.

Ik zou, omdat ze ook al hebben toegegeven dat het onterecht is, nog even afwachten tot alle administratieve radertjes rondgedraaid zijn. In veel gevallen is een paar weken langer geduld veel sneller dan nu overal over gaan klagen, klachtenprocdures opstarten en weet ik wat. En ja dat voelt oneerlijk, dat snap ik, maar soms is met de stroom meeroeien gewoon het beste.

frenkschiedam

Dan zouden ze zoals jij het nu zegt,dit ook aan mij uit kunnen leggen.
Ik ga niet zomaar klagen.....ik wil gewoon een duidelijk antwoord..en als ik die niet krijgt dan ga ik klagen.
En dat mag...het gaat om een hoop geld.
Het beslag leggen kan binnen 1 dag.....het terugvorderen en weer terug naar mij boeken kan binnen 1 week gebeurd zijn.
Ik ben nu alleenstaand met 2 kleine kindertjes..met een anw....ik kan geen weken wachten en met de stroom meeroeien.
Jij misschien wel...ik niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik weet niet of dat hier ook zo is, maar vaak maken deurwaarders en dergelijke teveel ontvangen gelden over naar degene van wie ze het ontvangen hebben (de belastingdienst dus, in dit geval), om fraude te voorkomen. Iedereen kan bellen en een rekeningnummer doorgeven.

frenkschiedam

Moneyman schreef:Ik weet niet of dat hier ook zo is, maar vaak maken deurwaarders en dergelijke teveel ontvangen gelden over naar degene van wie ze het ontvangen hebben (de belastingdienst dus, in dit geval), om fraude te voorkomen. Iedereen kan bellen en een rekeningnummer doorgeven.
In dit geval is dat ook zo...maar GGN zegt dat ze het nog niet naar de belastingdienst hebben teruggestort.
Dus het geld is nu vanaf morgen al 4 weken in hun bezit,terwijl ik een dag na het beslag meteen gebeld heb en GGN heeft toegegeven dat het onterecht was,en dat het geld teruggaat naar de belastingdienst.

Daar baal ik dus zo van...De gerechtelijke deurwaarder..die dus gestudeerd heeft....heeft dus niet gezien dat hij beslag ging leggen op een oude vordering....in het exploit staat duidelijk dat het om een schuld van VOOR de schuldsanering is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

frenkschiedam schreef:Daar baal ik dus zo van...De gerechtelijke deurwaarder..die dus gestudeerd heeft....heeft dus niet gezien dat hij beslag ging leggen op een oude vordering....in het exploit staat duidelijk dat het om een schuld van VOOR de schuldsanering is.
Dat kán de deurwaarder ook niet zien. Die ziet wel de datum van de vordering, maar niet of er ergens in de tussenliggende jaren eventueel een WSNP-traject is geweest. De behandelaar op kantoor zou dat eventueel wel kunnen zien (maar vaak ook niet).

Oftewel: het is niet zo vreemd dát dat beslag is gelegd, het is alleen beroerd dat er veel tijd overheen gaat voor je je geld terug hebt.

frenkschiedam

Moneyman schreef:
frenkschiedam schreef:Daar baal ik dus zo van...De gerechtelijke deurwaarder..die dus gestudeerd heeft....heeft dus niet gezien dat hij beslag ging leggen op een oude vordering....in het exploit staat duidelijk dat het om een schuld van VOOR de schuldsanering is.
Dat kán de deurwaarder ook niet zien. Die ziet wel de datum van de vordering, maar niet of er ergens in de tussenliggende jaren eventueel een WSNP-traject is geweest. De behandelaar op kantoor zou dat eventueel wel kunnen zien (maar vaak ook niet).

Oftewel: het is niet zo vreemd dát dat beslag is gelegd, het is alleen beroerd dat er veel tijd overheen gaat voor je je geld terug hebt.
Inderdaad...dat vind ik nog het ergst....het wachten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

frenkschiedam schreef:
Moneyman schreef:

Inderdaad...dat vind ik nog het ergst....het wachten.
Om even advocaat van de duivel te spelen, de instanties waar jij schulden had, hebben 2 jaar moeten wachten totdat die schuldsanering opgestart was als ik het goed lees wat je schrijft, en hebben daardoor vermoedelijk ook geld op jou verloren, dus dan is de opwinding/verontwaardiging over een maandje (of 2) wachten die jij nu ten toon spreidt, misschien wat voorbarig?

En nee ik werk niet voor die bedrijven, en ja wat jou/jullie is overkomen is verschrikkelijk dat vind ik ook serieus, maar ik wil maar zeggen, er zijn 2 kanten aan dit verhaal.

Gesloten