LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graydon en EAF Netherlands BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
edje1234

Graydon en EAF Netherlands BV

Ongelezen bericht door edje1234 »

Hallo,

Ik heb een probleem met EAF Netherlands BV.
Ik heb tot 12-2001 een IT-bedrijf gehad, maar door de economische situatie waren wij genoodtzaakt om te stoppen. Wij hebben alle schuldeisers betaald, of regelingen mee afgesproken. In November 2002 kregen wij een brief van Graydon Incasso, met ee vordering van EAF Netherlands BV. Wij hebben vroeger zaken met dit bedrijf gedaan, maar wij hadden daar de volgende betalingsvoorwaarden nm: onder rembours of telefonisch vooruit. Wanneer wij daar dus goederen bestellen moesten wij telefonsch vooruit betalen, of bij aflevering aan de chauffeur. Dit is altijd gebeurd, maar komen achteraf toch met een factuur. Ik weet zeker dat het gaat om een SPOOK-factuur, maar hoe kan ik zoiets bewijzen.
De schuld is inmiddels opgelopen tot ruim 1000 euro, terwijl het om een bedrag van 440 euro ging. Ik heb constant met Graydon in contact gestaan (schriftelijk) maar het duurde meestal z'on 8 maanden voordat ik reactie kreeg op mijn bezwaar (terwijl wij binnen 5 dagen MOESTEN reageren).

Wat voor stappen moet ik nu nemen om mijn gelijk te halen, wie helpt ik moet anders 26 oktober voor de rechter verschijnen.

Alvast bedankt Edward :evil:

berendjan

Re: Graydon en EAF Netherlands BV

Ongelezen bericht door berendjan »

Wat je moet doen is bij de leverancier die jou de factuur en naderhand het incassobureau gestuurd heeft een kopie opvragen van de bestelling en de door jou voor ontvangst afgetekende vrachtbrief. Dat had je eigenlijk al gelijk moeten doen toen je de factuur van hun kreeg. Bovendien heeft corresponderen met een incassobureau weinig nut. Zij sturen jouw reactie door naar hun opdrachtgever en diens reactie weer naar jou. Als al een datum voor een rechtzaak vaststaat, ben je naar ik aanneem ook al gedagvaard. Dat betekent dat je op die dag of je verweer moet indienen bij de rechtbank of uitstel kunt vragen. Dat krijg je normaal gesproken ook. Belangrijk is dat je in dit verweer ontkent dat er sprake is van een terechte vordering en van hun vordert met bewijzen te komen. Zet ook in je verweer dat de normale betalingscondities vooruitbetalen of rembours waren. Succes.

Gesloten