LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] graydon
graydon
Heeft er net als ik iemand ervaringen met Graydon??? Dit incasso bureau is ingeschakeld door CAK te Den Haag. Na het overlijden van mijn vader stond er nog een bedragje open van thuiszorg, deze heb ik inmiddels betaald maar blijf nu brieven krijgen dat dat niet zo is. Als je hen belt zijn ze de hele dag druk en de mailbox is altijd vol. Ook hoor je dan niet met Graydon maar met CAK, wat ze bij het CAK ook zeer vreemd vinden omdat die een 0800 nummer hebben en in Den Haag zitten en Graydon in Amsterdam. Het rare is wel dat een medewerkster van het CAK WEL gelijk iemand aan de telefoon kreeg van Graydon, en ik na een helemiddag proberen NIET werd na minuut of tien gewoon verbinding verbroken. Je krijgt ze dus niet te pakken. Lijkt mij zo een louche incasso bureau.
-
Re: graydon
Craydon is een ter goede naam en faam bekend staand incassobureau. Ze zullen natuurlijk ook wel eens fouten maken maar hier kun je ze zeker op aanspreken. Een brief rechtstreeks gericht aan de directie zal beslist opheldering verschaffen.
-
Ik zie in het algemeen veel posts op dit forum, klagend over allerlei incassobureau's. Dit keer weer Graydon.
Als ik kijk op de website van de NVI www.nvio.nl zie ik dat zowel Graydon, maar ook Intrum Justitia en de inkasso unie bonafide zijn. Eigenlijk houden alle grote incassobureaus zich wel aan de regels. Je moet je meer zorgen maken bij kleine, onbekende incasso bureaus.
Incassos zijn nooit populair bij de ontvanger, en ik zie dan ook dat met name de partijen die erg groot zijn (zoals Intrum Justitia en de inkasso Unie) veel klachten krijgen, maar ik vraag me af of dit niet gewoon ligt aan de grote hoeveelheden die ze verwerken. Hoge bomen vangen veel wind. Want hoe meer je verstuurd, hoe impopulairder je wordt.
Neem bv. Intrum Justitia, mijn ervaringen zijn dat zij nog erg netjes zijn. Vergeleken met bv. wat kleine incassobureaus waar ik vroeger wel eens mee te maken had En ook Graydon is gewoon bonafide.
Wel moet je natuurlijk van geval tot geval kijken of men bij het incaoobureau niet gewoon een foutje heeft gemaakt, als dit zo is kan je voet bij stuk houden.
Als ik kijk op de website van de NVI www.nvio.nl zie ik dat zowel Graydon, maar ook Intrum Justitia en de inkasso unie bonafide zijn. Eigenlijk houden alle grote incassobureaus zich wel aan de regels. Je moet je meer zorgen maken bij kleine, onbekende incasso bureaus.
Incassos zijn nooit populair bij de ontvanger, en ik zie dan ook dat met name de partijen die erg groot zijn (zoals Intrum Justitia en de inkasso Unie) veel klachten krijgen, maar ik vraag me af of dit niet gewoon ligt aan de grote hoeveelheden die ze verwerken. Hoge bomen vangen veel wind. Want hoe meer je verstuurd, hoe impopulairder je wordt.
Neem bv. Intrum Justitia, mijn ervaringen zijn dat zij nog erg netjes zijn. Vergeleken met bv. wat kleine incassobureaus waar ik vroeger wel eens mee te maken had En ook Graydon is gewoon bonafide.
Wel moet je natuurlijk van geval tot geval kijken of men bij het incaoobureau niet gewoon een foutje heeft gemaakt, als dit zo is kan je voet bij stuk houden.
Ik heb het zelfde mee gemaakt na het overlijden van mijn moeder.
Ruim 16 maanden na haar overlijden kreeg ik via CAK-BZ bv een rekening gepresenteert voor nooit ontvangen thuiszorg.
De dame van CAK adviseerdemij contact op te nemen met de thuiszorg organisatie, want alleen zij kunnen eventuele fouten herstellen.
Dus mij advies is dan ook: Laat de thuiszorg organisatie de fout oplossen die ze zelf veroorzaakt hebben.
Succes
Ruim 16 maanden na haar overlijden kreeg ik via CAK-BZ bv een rekening gepresenteert voor nooit ontvangen thuiszorg.
De dame van CAK adviseerdemij contact op te nemen met de thuiszorg organisatie, want alleen zij kunnen eventuele fouten herstellen.
Dus mij advies is dan ook: Laat de thuiszorg organisatie de fout oplossen die ze zelf veroorzaakt hebben.
Succes