LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hallo,
Hallo,
Al een paar maanden heb ik een Studentenrekening bij de Postbank,
Ik heb mijn studiefinanciering ook laten omzetten en het zou op de postbankrekening worden gestort, door een fout word het pas de 24e juni gestort en heb ik al die maanden geen studiefinanciering op die rekening ontvangen.
Nu krijg ik vrijdag 8 juni een brief waarop staat dat de Buitenrechtelijke Incasso mij op 11 juni komt bezoeken omdat ik ''19'' euro over mijn limiet heen zit.
Ik heb de 6e geld overgemaakt naar mijn rekening en zit nu nietmeer over mijn limiet heen, en vanaf de 24e komt er weer studiefinanciering binnen.
Ik was benieuwd wat ik aan de buitengerechtelijke incasso kan doen omdat ik echt niet wil dat ze aan mijn deur komen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes en bedankt!
Ik heb mijn studiefinanciering ook laten omzetten en het zou op de postbankrekening worden gestort, door een fout word het pas de 24e juni gestort en heb ik al die maanden geen studiefinanciering op die rekening ontvangen.
Nu krijg ik vrijdag 8 juni een brief waarop staat dat de Buitenrechtelijke Incasso mij op 11 juni komt bezoeken omdat ik ''19'' euro over mijn limiet heen zit.
Ik heb de 6e geld overgemaakt naar mijn rekening en zit nu nietmeer over mijn limiet heen, en vanaf de 24e komt er weer studiefinanciering binnen.
Ik was benieuwd wat ik aan de buitengerechtelijke incasso kan doen omdat ik echt niet wil dat ze aan mijn deur komen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes en bedankt!
Re: Hallo,
gewoon niet open doen en als je wel open doet dan laat je zien dat de rekening weer normaal is en wees verstandig ga weg bij de postbank die maken en een zooitje van
-
Ik zou eerst per brief reageren.
Een buitenrechtelijke incasso van wie?
Deze heeft geen enkel recht. het klinkt nogal discutabel en vreemd. Het lijkt me niet dat de postbank op deze wijze met haar klanten omgaat.
Een buitenrechtelijke incasso van wie?
Deze heeft geen enkel recht. het klinkt nogal discutabel en vreemd. Het lijkt me niet dat de postbank op deze wijze met haar klanten omgaat.
-
Lijkt me ook niet dat de postbank hier de hoofdschuldige is.
Waarom moet iemand meteen bij een bank weggaan, als de rekeninghouder misschien zelf een fout heeft gemaakt?
Niet wakker van die incassofiguren liggen, zij kunnen niets, alleen een grote mond opzetten. Meestal is hun hersencapaciteit omgekeerd evenredig aan het geluidsniveau dat ze opzetten, als ze je proberen te overbluffen.
Waarom moet iemand meteen bij een bank weggaan, als de rekeninghouder misschien zelf een fout heeft gemaakt?
Niet wakker van die incassofiguren liggen, zij kunnen niets, alleen een grote mond opzetten. Meestal is hun hersencapaciteit omgekeerd evenredig aan het geluidsniveau dat ze opzetten, als ze je proberen te overbluffen.
okay heel erg bedankt,
Het lullige is dat ik 1 brief had gekregen waarin stond dat ik mijn tekort moest aanvullen en dat heb ik vervolgens ook gedaan.
Daarna heb ik er niks meer van vernomen en moet eerlijk zeggen er ook nietmeer naar omgekeken.
Dus heb ik van de week nog maar eens een keer geld gestort.
Totdat ik gister ineens die brief vond met de woorden 'Aankondiging Bezoek' dus vervolgens ging ik gelijk bellen naar die meneer die mij zou gaan bezoeken, is hij tot maandag 11 juni niet bereikbaar..
Beetje vreemd en ook dat ik die brief pas vrijdag krijg
Als ik alles uitleg bestaat er dan nog een kans dat hij niet langs komt?
Of dat ik een regeling tref of iets dergelijks.. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe het werkt?
Het lullige is dat ik 1 brief had gekregen waarin stond dat ik mijn tekort moest aanvullen en dat heb ik vervolgens ook gedaan.
Daarna heb ik er niks meer van vernomen en moet eerlijk zeggen er ook nietmeer naar omgekeken.
Dus heb ik van de week nog maar eens een keer geld gestort.
Totdat ik gister ineens die brief vond met de woorden 'Aankondiging Bezoek' dus vervolgens ging ik gelijk bellen naar die meneer die mij zou gaan bezoeken, is hij tot maandag 11 juni niet bereikbaar..
Beetje vreemd en ook dat ik die brief pas vrijdag krijg
Als ik alles uitleg bestaat er dan nog een kans dat hij niet langs komt?
Of dat ik een regeling tref of iets dergelijks.. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe het werkt?
-
Beste Lisannee.......
Maar even los daarvan :
Je hebt nu toch een + saldo ???
En een betalingregeling voor 19 euro ???
Is het met de studiefinanciering tegenwoordig ZO slecht gesteld ???
Ik zou personelijk niets betalen! maar als jij er gewoon snel vanaf wil zijn(en dus geen discussie met de incasso wil aangaan) adviseer ik je
om het incassoburo te bellen dat je de door hun gemaakte kosten
(naar ik begrijp alleen voor t maken/versturen van de brie(f)(ven) )
met alle liefde de 24e aan ze overmaakt.
Trouwens... als jouw schuld/achterstand 19 euro was,
hoe hoog kunnen de incassokosten dan zijn ???
Dit is namelijk altijd maar een "klein" gedeelte van de hoofdsom,
die op zijn beurt alweer is afbetaald.
Misschien een beetje veel tekst maar lees t ff rustig.
Waar het op neerkomt is dat ALS je al iets aan de incasso moet
betalen.......
dat nooit veel meer als de prijs van een pakje sigaretten is !!!
Met vriendelijke groet :
>cybertomaat<
Hier maakt bodejosm43 een goed punt.Niet wakker van die incassofiguren liggen, zij kunnen niets, alleen een grote mond opzetten. Meestal is hun hersencapaciteit omgekeerd evenredig aan het geluidsniveau dat ze opzetten, als ze je proberen te overbluffen.
Maar even los daarvan :
Je hebt nu toch een + saldo ???
En een betalingregeling voor 19 euro ???
Is het met de studiefinanciering tegenwoordig ZO slecht gesteld ???
Ik zou personelijk niets betalen! maar als jij er gewoon snel vanaf wil zijn(en dus geen discussie met de incasso wil aangaan) adviseer ik je
om het incassoburo te bellen dat je de door hun gemaakte kosten
(naar ik begrijp alleen voor t maken/versturen van de brie(f)(ven) )
met alle liefde de 24e aan ze overmaakt.
Trouwens... als jouw schuld/achterstand 19 euro was,
hoe hoog kunnen de incassokosten dan zijn ???
Dit is namelijk altijd maar een "klein" gedeelte van de hoofdsom,
die op zijn beurt alweer is afbetaald.
Misschien een beetje veel tekst maar lees t ff rustig.
Waar het op neerkomt is dat ALS je al iets aan de incasso moet
betalen.......
dat nooit veel meer als de prijs van een pakje sigaretten is !!!
Met vriendelijke groet :
>cybertomaat<
Haha okay bedankt.
maar nee ik heb een studentenrekening waar je tot een negatief saldo €1000 mag staan..
Ik stond dus op -1019 en ik heb alleen een brief gehad van de postbank dat ik dit moest aanvullen wat ik vervolgens heb gedaan en van de week heb ik het nog een keer aangevuld..
Ik sta nu nog steeds wel in de min maar binnen het toegestane limiet zeg maar.
Ik krijg nu vrijdag 8 juni ineens een brief waarin het bezoek van een Buitengerechtelijke Incasso werd aangekondigd en een brief van de postbank dat ik mijn saldo moest aanvullen ( wat ik dus 3 dagen daarvoor had gedaan)
Ik heb 8 juni die meneer van het Incassobureau geprobeerd te bellen maar die was niet bereikbaar tot 11 juni ( lekker is dat ) en 11 juni staat dus zijn bezoek aan mij op zijn schema..
Ik denk dat het enige wat ik kan doen is hem om 8 uur smorgens bellen en de situatie uitleggen.. en ik ben benieuwd wat zijn reactie is en of hij dan na een regeling met mij niet langs komt..
Of komen ze ALTIJD langs ook na telefonisch contact?
Groetjes
maar nee ik heb een studentenrekening waar je tot een negatief saldo €1000 mag staan..
Ik stond dus op -1019 en ik heb alleen een brief gehad van de postbank dat ik dit moest aanvullen wat ik vervolgens heb gedaan en van de week heb ik het nog een keer aangevuld..
Ik sta nu nog steeds wel in de min maar binnen het toegestane limiet zeg maar.
Ik krijg nu vrijdag 8 juni ineens een brief waarin het bezoek van een Buitengerechtelijke Incasso werd aangekondigd en een brief van de postbank dat ik mijn saldo moest aanvullen ( wat ik dus 3 dagen daarvoor had gedaan)
Ik heb 8 juni die meneer van het Incassobureau geprobeerd te bellen maar die was niet bereikbaar tot 11 juni ( lekker is dat ) en 11 juni staat dus zijn bezoek aan mij op zijn schema..
Ik denk dat het enige wat ik kan doen is hem om 8 uur smorgens bellen en de situatie uitleggen.. en ik ben benieuwd wat zijn reactie is en of hij dan na een regeling met mij niet langs komt..
Of komen ze ALTIJD langs ook na telefonisch contact?
Groetjes
-
Beste Lisannee......
Sorry...ik had denk ik iets te snel gelezen,
het staat duidelijk in je eerste bericht.
Wat je volgens mij het beste kunt doen is maandag de
klantenservice van je bank bellen met de vraag waarom
het naar een incassoburo is gegaan terwijl jij "op tijd"
je saldo hebt aangevuld.
Maak terloops nog ff een opmerking dat het zo'n fijne
bank/klantenservice vind en leg (nogmaals) uit dat er
iets is foutgegaan met je studiefinaciering,
maar dat dat de 24e met terugwerkende kracht word
gestort.
En dat je de bank niks kwalijk neemt (foutje is toch
menselijk ??? haha...)maar het zeer op prijs zou stellen
als zij de (onterechte) incasso kunnen intrekken.
Grote kans dat ze dit ook doen.
Hopelijk heb je hier meer aan....
>cybertomaat<
Sorry...ik had denk ik iets te snel gelezen,
het staat duidelijk in je eerste bericht.
Wat je volgens mij het beste kunt doen is maandag de
klantenservice van je bank bellen met de vraag waarom
het naar een incassoburo is gegaan terwijl jij "op tijd"
je saldo hebt aangevuld.
Maak terloops nog ff een opmerking dat het zo'n fijne
bank/klantenservice vind en leg (nogmaals) uit dat er
iets is foutgegaan met je studiefinaciering,
maar dat dat de 24e met terugwerkende kracht word
gestort.
En dat je de bank niks kwalijk neemt (foutje is toch
menselijk ??? haha...)maar het zeer op prijs zou stellen
als zij de (onterechte) incasso kunnen intrekken.
Grote kans dat ze dit ook doen.
Hopelijk heb je hier meer aan....
>cybertomaat<
Het zou kunnen zijn dat de Postbank met: aanvullen van de rekening bedoeld: Het aanvullen van het totale negatieve bedrag dus niet alleen de 19 die over de limit heen was.
-
Dat weet ik wel zeker. Een van de voorwaarden voor "rood staan voor studenten" is dat er studiefinanciering op deze rekening binnen komt. Je geeft aan dat je deze rekening al een aantal maanden hebt en al die tijd is er geen studiefinanciering binnen gekomen. De Postbank kan niet weten dat er ergens een fout gemaakt is waar jij niets aan kunt doen. Het enige dat zij zien is dat er geen studiefinanciering binnen komt en dat jij dus niet houdt aan de voorwaarden waarvoor je getekend hebt bij het aangaan van deze studentenrekening.Het zou kunnen zijn dat de Postbank met: aanvullen van de rekening bedoeld: Het aanvullen van het totale negatieve bedrag dus niet alleen de 19 die over de limit heen was.
-
lisanee, als ik jowu verhaal over de interactie met het incassobureau lees lijkt het mij vooral zo'n discutable bureautje.
Besef je heel goed dat dat sujet geen enkel recht heeft.
Sterker nog, laat hem ook maar aantonen dat hij uberhaupt een opdracht van de postbank heeft gekregen.
En inderdaad, raak in contact met de klantenservice van de postbank. Niet alleen telefonisch, maar ook schriftelijk en per email.
De hele gang van zaken verbaast me.
Besef wel dat de klantenservice waarschijnlijk gewoon een callcenter is zonder bevoegdheden.
Besef je heel goed dat dat sujet geen enkel recht heeft.
Sterker nog, laat hem ook maar aantonen dat hij uberhaupt een opdracht van de postbank heeft gekregen.
En inderdaad, raak in contact met de klantenservice van de postbank. Niet alleen telefonisch, maar ook schriftelijk en per email.
De hele gang van zaken verbaast me.
Besef wel dat de klantenservice waarschijnlijk gewoon een callcenter is zonder bevoegdheden.
-
Beste Lissanee ......
Om de berichten van wiltin,simone en vogels iets te
nuanceren ........
Als je alleen naar de voorwaarden kijkt hebben deze 3
allemaal gelijk. MAAR... maak je niet druk.
Nogmaals ... jij kan er niks aan doen dat je studiefinaciering te laat is.
Verder heb jij geen andere mogelijkheden je limiet aan te vullen.
(wat je kon missen heb je al overgemaakt)
De 24e komt je geld op de rekening.
Dit is waar t de bank om gaat, niks anders !!!
Trouwens ... die bank van jou zou wel gek zijn als ze je niet een
beetje tegemoet komen ...
Zo'n veelbelovende "jonge" studente,
Ze willen maar wat graag dat jij, als je straks bent afgestudeerd,
ook je "dikke" salaris bij hun bank komt brengen !!!
Dus geef die blauwe leeuw ff een aai over ze bolletje maandag,
dan komt het (waarschijnelijk) allemaal goed .
>cybertomaat<
Om de berichten van wiltin,simone en vogels iets te
nuanceren ........
Als je alleen naar de voorwaarden kijkt hebben deze 3
allemaal gelijk. MAAR... maak je niet druk.
Nogmaals ... jij kan er niks aan doen dat je studiefinaciering te laat is.
Verder heb jij geen andere mogelijkheden je limiet aan te vullen.
(wat je kon missen heb je al overgemaakt)
De 24e komt je geld op de rekening.
Dit is waar t de bank om gaat, niks anders !!!
Trouwens ... die bank van jou zou wel gek zijn als ze je niet een
beetje tegemoet komen ...
Zo'n veelbelovende "jonge" studente,
Ze willen maar wat graag dat jij, als je straks bent afgestudeerd,
ook je "dikke" salaris bij hun bank komt brengen !!!
Dus geef die blauwe leeuw ff een aai over ze bolletje maandag,
dan komt het (waarschijnelijk) allemaal goed .
>cybertomaat<