LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HeerlijkThuis.NL >> INCASSO

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
HuubNightwish

HeerlijkThuis.NL >> INCASSO

Ongelezen bericht door HuubNightwish »

Ongeveer anderhalfjaar geleden belde een man bij ons aan en vertelde dat hij van de leesmap Heerlijk thuis was, en wilde mijn een leesmap aanbieden. Pap en mam wilden eerst niet, maar hij begon dwingerig te doen, hij begon eerst van dat in de leesmap de allernieuwste nummers d'rin zouden zitten en mam kon ook kiezen wat ze graag wilde. Hij begon daarna over het cadeau wat je erbij kon krijgen. Mam wilde eerst het strijkijzer hebben maar dat hadden ze niet meer. Hij ging verder dat ze ook een stofzuiger hadden, en mam ging ermee akkoord. Hij begon daarna aan te dringen of ze de leesmap niet het hele jaar wilde betalen in contanten, dan kregen we ook gelijk de stofzuiger. Mam zei dat ze dat niet deed en hij trok een lang gezicht, hij had het nog eens een paar keer geprobeerd om haar over te halen, maar dat was hem niet gelukt. De leesmap was voor 52 weken en daarna zou het abonement ook gelijk stopgezet worden.

Nu komt het. Twee maanden geleden kwam de bezorger de laatste map bij ons halen en zei tegen mijn vader dat hij hem 130 euro moest betalen voor het komende jaar. Pap zei dat hij van hem niks kreeg want het abonement was afgelopen.
Die man weer vetrokken. maar na een paar weken kregen we van heerlijkthuis een acceptgiro toegestuurd van 130 euro dat het jaarabonement betaalt moet worden. Mijn moeder naar heerlijkthuis gebeld en dat wijf wat aan de lijn was was heel erg bot, echt een aso.
Anderhalf week later valt er een brief van een INCASO bureau die zich A E D INCASSO noemen in de brievenbus en nu met de mededeling, dat ze het van heerlijkthuis hebben overgenomen en eisen een bedrag van 178 euro zoveel dat betaalt moet worden binnen 1 week.
Mijn broer heeft naar dat incasso bureau geschreven, maar volgens mij heeft het niet geholpen.
Vandaag viel weer een brief van hun in de brievenbus en er staat nu in dat er een bedrag van 178 euro betaalt moet worden binnen 2 dagen.

Ik heb zo mijn vermoeden dat mijn ouders besodemiert zijn door een oplichter. Want met het tekenen van het contract heb ik duidelijk gezien dat niet mam of pap de krabbel hadden gezet, maar die menneer wat bij ons aan huis is geweest.

Ik vertrouw dat INCASSO Bureau ook helemaal niet, en volgens mij is het gewoon heerlijk thuis, en weet je ook waarom? Bij anderen moet je al 3 of 4 maanden achterstand hebben voordat ze met een INCASSO Bureau komen.

Mijn moeder is heel erg ziek, ze heeft ** ziekte (rare haagse spreektaal). Ik wil dat die lui haar met rust laten. Wij betalen niks aan oplichters.

Ik hoop dat jullie iets kunnen doen aan deze kwestie

alvast heel hartelijk bedankt ervoor

snepke

Re: HeerlijkThuis.NL >> INCASSO

Ongelezen bericht door snepke »

Hebben jullie geen kopie van het contract?
Dan kan je zien wiens handtekening erop staat.En hoe lang het loopt.

En in dat contract staat ook ,hoe je het moet opzeggen.
B.v schriftelijk 2mnd van te voren of zo.

Ze kunnen wel zeggen het stopt vanzelf na een jaar.
Maar zelf ook opzeggen,kom je niet voor onaangename verrassingen te staan.

Heb net de voorwaarden gelezen.

Afspraken die niet schriftelijk zijn vastgelegd op de inschrijfbon zijn niet rechtsgeldig.

Ik denk dat je moet betalen.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

snepke schreef:Hebben jullie geen kopie van het contract?
...
Als die vent een handtekening gezet heeft, en niet een financieel verantwoordelijke zoals de vader of moeder, ben ik het niet eens met je. Dat is namelijk geen geldige overeenkomst tussen de ouders en de leesmappenboer.

Vraag de overeenkomst op met handtekening, en ga dan na of het de poot van één van je ouders is of niet. Is dat niet zo, briefje sturen met daarin de mededeling dat van een overeenkomst geen sprake is aangezien geen der verantwoordelijken getekend heeft.

Niet betalen en de vordering betwisten. Vraag alle stukken op, en ga rustig in verweer met dit soort volk.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Athoz schreef:
snepke schreef:Hebben jullie geen kopie van het contract?
...
Als die vent een handtekening gezet heeft, en niet een financieel verantwoordelijke zoals de vader of moeder, ben ik het niet eens met je.
Ik denk dat deze figuur ook een handtekening heeft gezet en 1 van de ouders.
Maar normaal krijg je een kopie.
Ts heeft gezien dat er getekend is,het lijkt mij sterk dat alleen de "verkoper"een contract tekent.In het bijzijn van z'n klanten.
Dus daarom vroeg ik naar een kopie v.h contract.

Een contract wordt altijd door 2 partijen (koper en verkoper) ondertekent

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik heb zo mijn vermoeden dat mijn ouders besodemiert zijn door een oplichter. Want met het tekenen van het contract heb ik duidelijk gezien dat niet mam of pap de krabbel hadden gezet, maar die menneer wat bij ons aan huis is geweest.
Als dat zo is, is er uberhaubt geen overeenkomst en inderdaad, haal het kopie maar tevoorschijn dan :P Dan is het zaak om dat heerschap duidelijk te maken niet nog eens te proberen geld te halen waar hij door middel van fraude aan wil komen ;)

Gesloten