LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help lees dit en geef antwoord aub tijd dringt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
indeput

help lees dit en geef antwoord aub tijd dringt

Ongelezen bericht door indeput »

hallo. ik heb een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben.

eerst vooraf.
ik heb een eigen bedrijf ( eenmanszaak) en ben gehuwd op huwelijkse voorwaarden.
heb verschillende leningen maar heb tot nu toe alles netjes betaald

ik kreeg van de week post van solveon ( incasso bureau van de abn amro)
deze vorderd mijn starterskrediet terug en wel per ingaande 1 nov. nu hebben ze tegen mijn accountant gezegd dat ze mondeling nog 2 weken uitstel geven omdat we druk bezig zijn om een hypotheek te regelen voor het bedrijfspand waar dan ook gelijk de schulden worden ondergebracht
maar heb nu al gelezen dat solveon zich nooit aan zijn woord houdt en ze willen het ook niet schriftelijk bevestigen

ik kan mijn starterskrediet niet terugbetalen en een regeling willen ze niet treffen.
dus ze willen geld wat ik niet heb dus logisch dat er beslag legging gaat volgen lijkt me

vraag 1:
ik ben op huwelijksevoorwaarden getrouwd dit staat beschreven in een akte van de notaris. maar er is ook nog een handgeschreven akte tussen mijn man en mij met als getuige mijn moeder opgesteld zoals de notaris ons dit heeft verteld. Deze handgeschreven akte is dezelfde avond geschreven als de akte van de notaris.( deze twee akte's waren nodig ivm het vorige huwelijk van mijn man waardoor zijn ex en kinderen zo min mogelijk aan de spullen van mijn man kunnen komen
is deze handgeschreven akte ( wat de waarheid is) rechtsgeldig?
maw kan een deurwaarder dan beslag leggen op deze spullen

vraag 2:
ik heb een geldlening bij mijn moeder. Zij heeft hem zelf voor mij moeten afsluiten bij de postbank omdat ze zelf het geld niet had.
de schuld is dus van mij maar staat op haar naam bij de postbank.
Ik stort elke maand netjes geld op haar rekening waarvan zij dus de schuld betaald.
Als garantie dat ik mijn schuld zou betalen hebben we een papier opgesteld dat ik daarin al mijn inboedel en prive spullen als het ware verpand aan haar. dat dus alles van haar is netzolang tot dat ik mijn schuld afbetaald heb. hierin staat ook vermeld dat ik zonder haar toestemming dus ook niets van mijn spullen kan verkopen.
we hebben een notaris gebeld en op zijn advies dus zo'n geldlening op papier gezet en daar is ook een getuige bij geweest die er voor getekend heeft. dat ik dat geld dus van mijn moeder leen en dus er ook mee akkoord ga dat ik zonder haar niets van mijn spullen kan verkopen of ik moet daar verder mijn schuld mee aflossen.
in hoeverrre is dit nu rechtsgeldig want als er nu beslag gelegd gaat worden dan kunnnen ze dat toch niet doen op mijn inboedel want dit is toch van mijn moeder want ik heb de schuld bij haar nog niet afbetaald.
Laatst gewijzigd door indeput op 28 okt 2006 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo

Re: help lees dit en geef antwoord aub tijd dringt

Ongelezen bericht door Jonjo »

Je schrijft, dat dus alles van haar is dat van mij is. Van wie is het nu eigenlijk, er kan er maar een eigendom hebben. Je bedoelt waarschijnlijk dat alles wat van jou WAS, nu van haar is. Als je dit op papier hebt met een getuigeverklaring en dit heeft zich afgespeeld voordat de ABN incasso om de hoek kwam, dan denk ik dat ze geen poot hebben om op te staan. Wees er wel van overtuigd, dat het correct is. Als er enigzins verwarring zou zijn over de datum, dan kan dit uitgelegd worden als valsheid in geschrifte en dan ben je verder van huis. Succes.

indeput

Ongelezen bericht door indeput »

bedankt voor je snelle antwoord

de datum is dezelfde als toen de lening is afgesloten

rene112

Ongelezen bericht door rene112 »

ga eens naar een andere bank wat salveon werkt samen met abn amro en is abn amro kijk eens of een andere bank je wilt onder brengen
als je iedere maand netjes betaald zie ik er geen probleem mee maar wees wel snel wat het bedrijf salveon legt zonder tussen komst van de rechter beslag op je rekening en dat is het probleem
ze werken heel goed met abnamro om dat het een afdeling is van hun
het het zelfde mee gemaakt met abn
en als je alles op papier heb staan zal ik me dan maar niet zo druk maken
om dat je het bij de notaris heb gedaan en alles op je moeders naam heb staan ]

ik wens je heel veel sterkte toe

Gesloten