Goeiemorgen,
ik heb een entertainment bedrijf en gisteren kwam ik op de zaak en er was een incasso op de deurmat gevallen met een bijgevoegde schuldverklaring.
Ik heb deze enige tijd ondertekend zonder echt op te letten wat erin vermeld stond. Ik heb een advocaat om advies gevraagd maar ik wilde graag ook jullie mening.
In de schuldverklaring wordt gesproken over een schuld door huurachterstand van een kantoorpand. Ik ben echter nooit huurder geweest bij de persoon die mij deze schuldverklaring heeft laten tekenen. Ook staat er in dat de schuld is opgebouwd in de beginperiode van 2007 en dat hij afbetaald dient te worden in 2006..
Dus ik zou de schuld in de toekomst hebben gemaakt en in het verleden hebben afgelost...
mijn vraag is nu in hoeverre is deze schuldverklaring rechtsgeldig.
De datums kloppen niet en er kan geen huurovereenkomst worden getoond door de tegenpartij?
bedankt alvast voor jullie hulp
gr 1986
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] help!
Re: help!
Als ze nu een rekening voor 2007 sturen die je in 2006 moet betalen, dan is dit een slordige firma!
Dat je tekende is fout, maar zij moeten bewijzen dat er een schuld is, en als je geen huurder bent, laat het rustig zitten en wacht op een rechtszaak, incasso brieven niet beantwoorden want incasso buro doet toch meestal niets, dan rekeningen sturen, en wacht rustig op de rechtszaak, wel alle gemaakte kosten declareren want je wint absoluut, iets wat je niet gehuurd hebt hoef je nooit te betalen, en gezien de fouten die zij maken is jou handtekening nu ook waardeloze erkenning!
Betaal niets, en wacht rustig, kost hun geld en besteed er verder voorlopig geen aandacht aan, incasso buro retour afz. en ga verder met je eigen bedrijf!
Ze kunnen geen beslag leggen en als ze het toch doen dien je via een kort geding een schade claim in, want beslag leggen mag alleen als je bewezen schulden hebt, en als tenonrechte mag je met viltstift schijven!
Soms leveren dit soort fouten meer op, je mag jezelf tijdelijk hoger loon geven, en dat mogen hun betalen!
Na de rechtszaak weer een loonsverlaging, en mijn familie die toevallig een advokaten kantoor heeft stuurde ook een leuke rekening!
Zo werd het dus extra duur, en wacht dus rustig, geef geen info, en zeg alleen; IK heb geen schulden!
Dat je tekende is fout, maar zij moeten bewijzen dat er een schuld is, en als je geen huurder bent, laat het rustig zitten en wacht op een rechtszaak, incasso brieven niet beantwoorden want incasso buro doet toch meestal niets, dan rekeningen sturen, en wacht rustig op de rechtszaak, wel alle gemaakte kosten declareren want je wint absoluut, iets wat je niet gehuurd hebt hoef je nooit te betalen, en gezien de fouten die zij maken is jou handtekening nu ook waardeloze erkenning!
Betaal niets, en wacht rustig, kost hun geld en besteed er verder voorlopig geen aandacht aan, incasso buro retour afz. en ga verder met je eigen bedrijf!
Ze kunnen geen beslag leggen en als ze het toch doen dien je via een kort geding een schade claim in, want beslag leggen mag alleen als je bewezen schulden hebt, en als tenonrechte mag je met viltstift schijven!
Soms leveren dit soort fouten meer op, je mag jezelf tijdelijk hoger loon geven, en dat mogen hun betalen!
Na de rechtszaak weer een loonsverlaging, en mijn familie die toevallig een advokaten kantoor heeft stuurde ook een leuke rekening!
Zo werd het dus extra duur, en wacht dus rustig, geef geen info, en zeg alleen; IK heb geen schulden!
Re: help!
Incasso buro stuurde alleen maar een rekening en ze vertellen wat de wettelijke mogelijkheden zijn die iedereen heeft, dus je mag het ook altijd andersom lezen, en als antwoord op de vraag van de firma die het geld wil kun je dus hetzelfde schijven, dat alle kosten die U maakt op hun verhaald zullen worden, en een rechtszaak kost U veel geld,
iedereen mag die onzin schrijven, een copy uit wetboek!
Dus een incasso buro is gebakken lucht , neem deze zelden serieus.
iedereen mag die onzin schrijven, een copy uit wetboek!
Dus een incasso buro is gebakken lucht , neem deze zelden serieus.