Graag jullie advies in deze, geen advies over op tijd betalen want ik weet dat ik op dat punt fout ben.
Ik had een premieachterstand op de zorg verzekering, op een moment ging de telefoon en dacht ik met de verzekering te spreken (de naam van het incassoburo is in dat gesprek niet genoemd) en we spraken af dat ik het in 2x zou betalen zonder extra kosten. 1e termijn voor 31 mei en de 2e voor 30 juni.
Door prive omstandigheden was ik er niet helemaal bij met mijn hoofd maar ik heb netjes op 28 mei de 1e termijn overgemaakt, het probleem is nu dat ik dat naar de zorgverzekering zelf heb gedaan en niet naar het incasso buro.
Nu krijg ik een brief van het incassoburo dat het bedrag in 1x betaald dient te worden + 90 euro aan extra kosten.
Ik heb al gebeld maar ze zijn niet voor reden vatbaar, kan dit zomaar?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe te handelen?
Re: hoe te handelen?
Ja natuurlijk wel er zijn te veel wanbetalers die hun premies niet betalen waardoor de premie hoger wordt.
-
frenkievee
Heeft het incassobureau dan niet een en ander schriftelijk bevestigd? Zo niet, dan klinkt het alsof je te goeder trouw gehandeld hebt door direct aan de zorgverzekeraar te betalen.trigano schreef:dacht ik met de verzekering te spreken (de naam van het incassoburo is in dat gesprek niet genoemd) en we spraken af dat ik het in 2x zou betalen zonder extra kosten. 1e termijn voor 31 mei en de 2e voor 30 juni.
Door prive omstandigheden was ik er niet helemaal bij met mijn hoofd maar ik heb netjes op 28 mei de 1e termijn overgemaak, het probleem is nu dat ik dat naar de zorgverzekering zelf heb gedaan en niet naar het incasso buro.
Naar incassobureaus moet je altijd schriftelijk of per mail (met ontvangstbevestiging) reageren. Telefonisch kunnen ze van alles en nog met je afspreken, maar je kunt dit achteraf nooit bewijzen. Ook kunnen ze trouwens niet bewijzen dat ze jou gebeld hebben en dat je met hen (en niet met je zorgverzekeraar) de door jou aangedragen afspraak gemaakt hebben.trigano schreef:Nu krijg ik een brief van het incassoburo dat het bedrag in 1x betaald dient te worden + 90 euro aan extra kosten.
Ik heb al gebeld maar ze zijn niet voor reden vatbaar, kan dit zomaar?
Deels mee eens, maar een incassobureau maakt niet onder eigen naam een mondelinge afspraak en reageert bij niet betalen als een gebeten hond. Dat is op zijn minst toch wel vreemd te noemen.Frank. D schreef:Ja natuurlijk wel er zijn te veel wanbetalers die hun premies niet betalen waardoor de premie hoger wordt.
90 euro is wel erg veel kosten wat er bij komt.
De totaal te betalen incassokosten bedragen niet meer dan 37 euro. Dit geval is het een zorgverzekeraar en niet btw plichtig, dus er komt nog btw bij.
Betaal niet meer!
Informeer het incassoburo hier schriftelijk over, betaal wat u moet betalen en dan is de kous af. Ongetwijfeld zal het incassoburo nog wat brieven sturen omdat het die extra kosten wil hebben en mogelijk ook nog wel de "te veel" incassokosten... betaal niet te veel aan die buros!
De totaal te betalen incassokosten bedragen niet meer dan 37 euro. Dit geval is het een zorgverzekeraar en niet btw plichtig, dus er komt nog btw bij.
Betaal niet meer!
Informeer het incassoburo hier schriftelijk over, betaal wat u moet betalen en dan is de kous af. Ongetwijfeld zal het incassoburo nog wat brieven sturen omdat het die extra kosten wil hebben en mogelijk ook nog wel de "te veel" incassokosten... betaal niet te veel aan die buros!