LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe te voldoen na beslaglegging

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
HWR van Schravendijk

Hoe te voldoen na beslaglegging

Ongelezen bericht door HWR van Schravendijk »

Op het banktegoed van een familielid heeft een deurwaarder na uitspraak van de rechter beslag gelegd, De deurwaarder heeft echter een veel hogere rekening dan de uitspraak van de rechterv en wil tot op heden geen inzicht tonen in zijn factuur. Hoe kan hij het beste hiermee omgaan? Moet mijn familielid de hoofdsom voldoen via zijn bankrekening waarop beslag is gelegd (anders blijft de beslaglegging) en de verdere factuur van de deurwaarder afwachten of moet hij daar anders mee omgaan?
Graag hoor ik van u

Cesar

Re: Hoe te voldoen na beslaglegging

Ongelezen bericht door Cesar »

http://www.rijnstad.nl/schulden/beslag/ ... ening.html

Hier staat een berg duidelijke informatie.

HWR van Schravendijk

Bedankt, ik heb e.e.a. gelezen.
Maar hoe nu te voldoen aan de deurwaarder als deze zijn rekening niet specificeerd?

Cesar

Ongespecificeerde rekeningen behoeft u niet te betalen.
Het is verplicht aan te geven welke kosten er worden gemaakt.
Zou een mooie grap zijn wanneer we elkaar rekeningen gingen sturen zonder opgaaf van reden.
Je kunt te allen tijde storneren. De beslaglegging is een momentopname en alles na de beslaglegging op uw rekening gestort of afgeschreven is en blijft uw zaak. Staat ook duidelijk omschreven in bovenstaande link.
Je moet er maar eens op je gemak voor gaan zitten en verder doorlinken op de grijze regels.

Marijke2711

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

De deurwaarder heeft het vonnis betekent. Dat betekent dat de uiteindelijke vonnis uitgereikt is met daarin een specificatie van de kosten. Je wordt daarmee geacht op de hoogte te zijn van dit vonnis.

Cesar

Marijke, als je goed leest dan geeft de forumstarter al gelijk aan dat er niets is gespecificeerd.
Ik zou dus ook wel willen weten wat ik moet betalen en waarom.

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

@HWR van Schravendijk

Hoelang is het geleden, de uitspraak dan? Indien je niet mee eens bent en kan je een verzetschrift idienen binnen 6 weken na datum uitspraak. Maar je zegt dat de rekening nu wat hoger is dan wat er in de uitspraak staat, ik denk dat het komt door de kosten van de beslaglegging op de bankrekening, daar zijn ook kosten aan verbonden.

Cesar

@ Waterlelie,

Indien de rechter een uitspraak doet m.b.t. de kosten kan het toch niet zo zijn dat er later nog vanalles in rekening wordt gebracht?

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

De rechter deed een uitspraak mbt het verschuldigde bedrag, dat deze door de gedaagde betaald dient te worden. Wanneer de gerechtsdeurwaarder naar de rechter stapt zit het bedrag van evt. beslaglegging niet bij omdat na de uitspraak de gerechtsdeurwaarder kan beslissen om toch een regeling te treffen ipv over te gaan tot beslaglegging die veel meer tijd en geld kost.

Cesar

Duidelijk. Dank je.

HWR van Schravendijk

Sorry dat ik even weg was, maar de kosten zijn verhoogd doordat er een ontruiming is bijgekomen. Het lijkt erop dat Nijstad en Toonen een spelletje speelt door steeds weer dingen te doen die ervoor zorgen dat iemand op meer kosten komt. Aanvankelijk heeft hij opgebeld om te zeggen of het goed was dat de ontruiming een paar dagen later kon plaatsvinden en dat werd goed gevonden, maar toen hij een dag later kwam bij de woning was alles weggehaald en vernietigd. Volgens de deurwaarder was de waarde lager dan de opslag kostte (volgens mijn familielid niet). De weken daarop heeft hij veel gebeld met de deurwaarder om een betalingsregeling af te sluiten, maar tegerlijkertijd werd er beslag gelegd op een rekening. Omdat hij belde heeft hij geen bewijs. Ook nu ik het contact met de deurwaarder overgenomen blijft deze valse trucs toepassen. Hoewel we een nieuw adres hebben doorgegeven en deze al eerder door de deurwarder zijn gebruikt stuurt de deurwaarder nu steeds weer brieven naar het ontruime adres waar hij niet meer woont en welke onmiddelijk worden weggegooid. Op mijn wekenlijkse telefoon- en mailverzoeken om een detallieerde factuur krijg ik steevast het antwoord dat deze vandaag nog de deur uitgaat, maar nooit komt er iets. De rekening is nu ipv 1131 euro 2600 euro.
Ik denk dat ze gewoon maar wat doen.

Gesloten