LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoelang duurt het voordat je een dagvaarding ontvangt?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sien79

Hoelang duurt het voordat je een dagvaarding ontvangt?

Ongelezen bericht door Sien79 »

Ik ben al sinds vorig jaar april bezig met een deurwaarderskantoor, deze geeft aan dat hun client een vordering op mij heeft.
Nu heb ik na veel heen en weer e-mailen er genoeg van gehad en heb nogmaals aangegeven dat ik de vordering betwist en dat ik graag de vervolgstappen afwacht.

Nu kreeg ik in augustus 2010 de laatste e-mail van de deurwaarder dat ik een dagvaarding zou ontvangen en dat zaak voor de kantonrechter zou komen.

Inmiddels zitten we eind april en ik heb tot op heden niets meer vernomen van de deurwaarder. Hoelang gaat dit nog duren of mag dit duren?

Ik vertrek namelijk voor een aantal maanden naar het buitenland om rond te reizen en ben bang dat ik dan niet meer kan reageren.

Dus concreet; zijn er wettelijke termijnen vastgelegd? Wanneer zou ik een dagvaarding kunnen ontvangen?

Sien

JtC

Re: Hoelang duurt het voordat je een dagvaarding ontvangt?

Ongelezen bericht door JtC »

De aankondiging van dagvaarding doet me eerder vermoeden dat het gaat om bluf cq bangmakerij. Per e-mail op de hoogte gebracht door een deurwaarderskantoor. Een dagvaarding duurt zeker niet zo lang. Ik denk dat je wel mag stellen dat er niks gaat komen.

Sien79

Ik heb wel 1 brief ontvangen van het deurwaarderskantoor, in de brief stond dat ze de vordering in behandeling hadden genomen en ik heb toen gebeld.
Ik heb aangegeven dat ik per e-mail inhoudelijk op de brief zou reageren.
Zo gezegd, zo gedaan. We hebben vanaf dat moment alleen maar per e-mail gecommuniceerd.

Ik heb in de laatste e-mail(september 2010) nogmaals bevestigd dat ik met smart naar de dagvaarding uitkeek. Daarna werd het angstvallig stil, ik vroeg me af of er geen wettelijke termijnen zijn voor dagvaardingen.

Je kunt toch niet zomaar iets roepen lijkt mij?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je kunt toch niet zomaar iets roepen lijkt mij?
Dat kan wel.

Zolang je voor de verjaringstermijn maar weer een stuitingsbrief stuurt kun je dit oneindig lang rekken.

Je mag blijven dreigen met een gerechtelijke procedure, maar er is geen wet die je dan gebiedt dit ook te doen.

Een dagvaarding is in binnen een week opgesteld, en bezorgd.

Enfin meestal betekent het niet uitbrengen van een dagvaarding dat de zaak niet erg sterk is en de deurwaarder verwacht mogelijk in het ongelijk te worden gesteld, of dat ze wel voorbereiding aan de zaak hebben en het dossier niet compleet is. Een dreigbrief echter kost maar 1 postzegel en kan er vaak nog wel vanaf.

Als je lang van huis bent zou ik sowieso een familielid of vriend vragen om regelmatig de post door te nemen. Er kunnen ook andere dingen spelen waar het van belang is om te reageren.

In het , onwaarschijnelijke , geval dat er een dagvaarding wordt aangeboden kun je altijd nog overleggen hoe te werk te gaan.
Ik zou in ieder geval niet het deurwaarderskantoor op de hoogte brengen van je grote reis... :lol:

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Dit soort ongein heb ik al meerdere malen meegemaakt, meestal bluf. Let wel op, dat áls je weg ben en de dagvaarding binenkomt, je wel iemand moet laten reageren, anders (d.w.z. zonder jouw verweer) winnen ze de zaak. Zie dus Leo de Emperor's advies.

Om hoeveel poen gaat het?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Is het wel een echt deurwaarderskantoor of een incassoboer die dreigt. Een gerechtsdeurwaarder had de zaak al direct op de rol gezet in de hoop dat je niet komt opdagen en bij verstek veroordeeld wordt. Naam van het kantoor zou handig zijn.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Sien79 schreef:...........ben al sinds vorig jaar april bezig met een deurwaarderskantoor, .......
......van de deurwaarder dat ik een dagvaarding zou ontvangen en dat zaak voor de kantonrechter zou komen.......

Sien79

Sorry, ik kon niet eerder reageren.
De vordering is ongeveer 900,- + deurwaarderkosten etc.

Het gaat om Ggn incasso+ deurwaarders, ik ga er zelf van uit dat de zaak niet rond komt voor hen. Ik heb de zaak goed onderbouwd, ik heb echter niets meer vernomen. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik kan reageren, hetzij per telefoon of per e-mail als ik op reis ben.

Ik blijf er in ieder geval niet voor thuis, dat lijkt me duidelijk :mrgreen:

Mijn dank voor jullie hulp en antwoorden.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Mensen raken snel geintimideerd. En vaak werkt het ook en wordt de betaling snel verricht.

Gesloten