LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge incasso kosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
coba1954

hoge incasso kosten

Ongelezen bericht door coba1954 »

door een achterstand in de maandelijkse hypotheek waar ik met betreffende bank een aflossing had heeft deze het toch naar een deurwaarder gedaan (jongenan en wisseborn) wat ik niet wist deze staat ineens met een executie formulier voor de deur heb gebeld geschreven waarna ze ineens loonbeslag hebben gelegd van 90%maar wel zo dat ik 150% aan administratie kosten boven op het bedrag moet betalen wat neer komt dat ik tot en met januari zoveel beur dat ik de hypotheek kan betalen en nog wat andere rekeningen zodat ik nu mijn gas of ziekenfond nog niet meer kan betalen mag dit wat de kosten zijn nog hoger als dat ik achterstond (2 maanden)en ik nog geen boodschap kan halen dit houd toch niemand vol, want de bank accepteerde wel eerst de aflossing en dan in eens dit. En als je dan belt zeggen ze nee mevrouw het gaat ons alleen om de achterstand wij hebben geen executie aangevraagd.wat moet ik nu want het water staat me wel aan de lippen
bezorgd

Pavlova

Re: hoge incasso kosten

Ongelezen bericht door Pavlova »

Hallo Coba,

De hoge 'administratiekosten' waar je het over hebt zijn waarschijnlijk de kosten voor de gerechtelijke procedure en de kosten voor de beslaglegging die erbij zijn gekomen. Wat ik je aanraad is direct een brief aan de deurwaarder te sturen waarin je verzoekt om per direct en met terugwerkende kracht de beslagvrije voet aan te passen. De beslagvrije voet is het deel waar je wettelijk nog recht op hebt, wat erboven valt gaat naar de beslaglegger.
Stuur de volgende bewijsstukken mee:
- kopie specificatie huur of hypotheek (bewijs van je huur- of hypotheekkosten per maand)
- kopie zorgpremie
- kopie loon- of uitkeringsspecificatie
- kopie eventuele huurtoeslag
- kopie eventuele zorgtoeslag

Indien u gehuwd bent of samenwoont moet u ook de gegevens van uw partner meesturen.

In de praktijk betekent een aanpassing van de beslagvrije voet dat deze omhoog gaat zodat u meer ruimte heeft per maand. De deurwaarder is verplicht direct en met terugwerkende kracht rekening te houden met de juiste beslagvrije voet.

coba1954

Re: hoge incasso kosten

Ongelezen bericht door coba1954 »

dit heb ik gedaan maar geen reaktie alleen ze weten dat je met een hoge hypotheek zit en zoals hun zeggen is dat niet hun probleem maar die van je zelf dus geen resultaat opdeze manier zorgen ze wel dat je dus verder in de problemen komt. Ook weet ik niets van een rechtspraak wat ik ben nooit op een zitting geweest of gehoord ik heb alleen van hun een dwangbevel tot executie gekregen.

Gesloten