LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Angelique1

Hoge incassokosten

Ongelezen bericht door Angelique1 »

Kan iemand mij raadgeven? Wij zijn verzekerd bij VGZ. 1 Keer 3 maanden achterstand gehad. Alles betaald. Nu hebben wij de rekening van september begin oktober overgemaakt. Vrijdag een brief op de mat van een incassoburo: met de mededeling dat wij € 75,00 incassokosten moeten betalen. Stond niks vermeld waar het overging. Dit voor volgende week vrijdag anders wordt de rechter ingeschakeld. Wij natuurlijk meteen bellen en wat blijkt: zodra je ooit een achterstand hebt gehad bij het VGZ en je betaalt iets te laat, komen er meteen incassokosten bij. Geen herinnering ontvangen van de rekening van september. Wat moeten wij hier nu mee??????

gravedigger

Re: Hoge incassokosten

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tja. Premie moet nou eenmaal VOORUIT betaald worden. Dat betekent, dat de premie van september vóór 1 september moet zijn betaald enz. M.a.w. je bent telkens 1 maans te laat met betalen.

Angelique1

Ongelezen bericht door Angelique1 »

nee, dat is niet waar. +/- laatste week van september betalen.
Ik zelf zit bij het CZ en daar is het ook altijd +/- laatste week van de maand (dus ook achteraf)

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik moet bij VGZ altijd de 10e betalen, maar mijn geld komt de 12e binnen dus...

Maar nooit problemen mee gehad.

Wel vaak problemen met de administratie op zich, maar dat lost zich altijd wel weer op. :wink:

Flender

Ongelezen bericht door Flender »

Angelique1 ten eerste je niet zo op de kast laten jagen door een incasso bureau van uit een incasso kan je nooit voor de rechter komen

En gewoon je premie betalen bij de verzekering en die € 75 moeten ze maar hard maken waar die voor zijn dat zijn ze verplicht dus als ze daar op terug komen vraag je daar naar waarom € 75 euro want dat zal vast niet 15% van de hoofdsom zijn. Incasso bureau wil alleen maar cashen.

Rema

Ongelezen bericht door Rema »

Als je niet eerst een paar keer een aanmaning hebt gekregen, hoef je de incassokosten niet te betalen. Tenminste, dat is ons verteld door de wetswinkel bij net zo'n soort akkefietje.

PaulM

Ongelezen bericht door PaulM »

Ik heb op dit moment dus exact hetzelfde probleem. Ik heb én met de Inkasso Unie en met VGZ contact gehad. Inkasso Unie adviseert mij om de hoofdsom over te maken. VGZ zegt dat het in de polisvoorwaarden staat maar op het moment dat ik vraag waar kunnen ze me geen antwoord geven en wordt ik nog teruggebeld.

Over de betalingsdatum: de rekening voor de premie van Oktober dient voor 10 oktober te worden overgemaakt maar wordt pas op 20 oktober verwerkt. (dit laatste is mij althans verteld door de klantenservice van VGZ)

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Over de betalingsdatum: de rekening voor de premie van Oktober dient voor 10 oktober te worden overgemaakt maar wordt pas op 20 oktober verwerkt.
Vandaar dat ik er nooit problemen mee heb dat ik een paar dagen na de 10e betaal. En wel logisch ook, want ieder bedrijf weet dat er een paar dagen kunnen zitten tussen het moment dat de acceptgiro op de bus is gedaan en het geld op hun rekening staat. :idea:

Gesloten