| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] http://www.itunit.nl
-
Beijing2008
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30
http://www.itunit.nl
http://www.itunit.nl/9830/Klantenservice.html, het telefoonnummer is buiten gebruik.
Werd vandaag 18€ geincasseerd, terwijl ik het bedrijf helemaal niet ken.Dus meteen teruggeboekt, en door ING een blokkade op dat nummer laten zetten.
Blijkbaar denken ze dat een laag bedrag niet opvalt? Niet iedereen is achterlijk....
Dus let op!!
Hoofdkantoor
IT UNIT technology
Skagerrak 8b
9723 JR Groningen
Email: [email protected]
Werd vandaag 18€ geincasseerd, terwijl ik het bedrijf helemaal niet ken.Dus meteen teruggeboekt, en door ING een blokkade op dat nummer laten zetten.
Blijkbaar denken ze dat een laag bedrag niet opvalt? Niet iedereen is achterlijk....
Dus let op!!
Hoofdkantoor
IT UNIT technology
Skagerrak 8b
9723 JR Groningen
Email: [email protected]
-
rozemarijntje
- Berichten: 6892
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: http://www.itunit.nl
bedankt voor de waarschuwing!
-
renegade66
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: http://www.itunit.nl
hmmm, en het is niet uw internetprovider??????
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Een optie: ze gebruiken een VOIP oplossing en die heeft een storing.Beijing2008 schreef:Guardian, ALS het een bonafide bedrijf zou zijn, waarom krijg ik bij bellen
klantenservice;050-8553120
dan de mededeling dat dat nummer niet in gebruik is, in het engels,[ we are unable to complete this call] met de mededeling dat je ook niet het nummer kunt herhalen??
Op mijn werk hebben we ook een VOIP gedoe - en als er een storing is (vaker dan wenselijk) krijgen bellers ook dat bericht - terwijl iedereen gewoon aanwezig is.
Maar goed, al dat gegoochel met namen en sites wekt niet echt vertrouwen.
Waag er eens een mailtje aan, en besluit "indien u niet reageert ben ik genoodzaakt uit te gaan van opzet, en zal dan ook aangifte doen van incassofraude en/of diefstal"
-
Beijing2008
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30
Re: http://www.itunit.nl
Heb net nog een keer geprobeerd, 10.00, zelfde tape. Gaat lekker met zo'n klantenservice.Ik wacht ff af of ze reageren op de stornering.
Re: http://www.itunit.nl
Ook bij ons is een tijdje geleden 2 x 18 euro van onze rekening geschreven door IT Unit.
Vreemd, wij kenden het bedrijf ook niet en namen eveneens geen diensten bij ze af.
Als omschrijving stond er incasso abonnement.
Gebeld met IT Unit en het werd gelijk uitgezocht door de medewerker die ik aan de lijn had.
Wij kwamen inderdaad niet in hun bestand voor.
Ged zou aan het einde van de maand teruggestort worden(dan was hun betalingsmoment)
Hier niet mee accoord gegaan en de eis gesteld dat het per ommegaande in orde zou worden gebracht.
Kenbaar gemaakt dat wij dit diefstal vonden en anders andere stappen zouden ondernemen.
Het geld stond 1 dag later weer terug op de rekening.
Dit voorval ook gemeld bij mijn bank en die hadden al meerdere klachten ontvangen.
Wij hebben dus wel telefonisch contact gekregen met IT unit.
Al met al een vreemde gang van zaken en mijn vermoeden van een soort van oplichterij word met het bericht van nog een slachtoffer bevestigt.
Kleine bedragen vallen misschien niet zo snel op op tijdens internetbankieren of afschriften bekijken.
Natuurlijk kan men zich vergissen maar ik zet daar mijn vraagtekens bij.
Vreemd, wij kenden het bedrijf ook niet en namen eveneens geen diensten bij ze af.
Als omschrijving stond er incasso abonnement.
Gebeld met IT Unit en het werd gelijk uitgezocht door de medewerker die ik aan de lijn had.
Wij kwamen inderdaad niet in hun bestand voor.
Ged zou aan het einde van de maand teruggestort worden(dan was hun betalingsmoment)
Hier niet mee accoord gegaan en de eis gesteld dat het per ommegaande in orde zou worden gebracht.
Kenbaar gemaakt dat wij dit diefstal vonden en anders andere stappen zouden ondernemen.
Het geld stond 1 dag later weer terug op de rekening.
Dit voorval ook gemeld bij mijn bank en die hadden al meerdere klachten ontvangen.
Wij hebben dus wel telefonisch contact gekregen met IT unit.
Al met al een vreemde gang van zaken en mijn vermoeden van een soort van oplichterij word met het bericht van nog een slachtoffer bevestigt.
Kleine bedragen vallen misschien niet zo snel op op tijdens internetbankieren of afschriften bekijken.
Natuurlijk kan men zich vergissen maar ik zet daar mijn vraagtekens bij.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
@ Zoblijfje.
Als je de enigste was geweest, zou een foutje toch kunnen.
Maar, inderdaad, je bent NIET alleen.
Of hun administratie is hopeloos, of men is 'niet te goeder trouw'.
Aan het bedrijf om te bewijzen wat het is.
Als je de enigste was geweest, zou een foutje toch kunnen.
Maar, inderdaad, je bent NIET alleen.
Of hun administratie is hopeloos, of men is 'niet te goeder trouw'.
Aan het bedrijf om te bewijzen wat het is.
Re: http://www.itunit.nl
Bij mij is precies hetzelfde bedrag nu voor de derde keer geprobeerd af te boeken. Heb het telkens terug laten boeken en nu ook het rekeningnummer door de ING laten blokkeren.
Re: http://www.itunit.nl
Hier dus ook 18 euro afgeschreven. Direct incasso terug laten boeken en toekomstige incassos laten blokkeren. Ik heb ook de klantenservice gebeld. Ik kreeg een zeer slecht Nederlands sprekende man aan de telefoon en die was niet eens verbaasd dat ik met deze klacht belde. Hij zou het in orde maken...
Een foutje kan gebeuren, maar als ik zie dat dit bij meerdere mensen voorkomt vertrouw ik het niet. Overigens komt die 18 euro ook niet overeen met één van de diensten die zijn aangeboden op de website.
Ik vind het maar een raar verhaal!
Een foutje kan gebeuren, maar als ik zie dat dit bij meerdere mensen voorkomt vertrouw ik het niet. Overigens komt die 18 euro ook niet overeen met één van de diensten die zijn aangeboden op de website.
Ik vind het maar een raar verhaal!
Re: http://www.itunit.nl
Helaas, ook bij mij werd E18 ??? afgeschreven, terwijl ik het hele bedrijf niet ken!!
Ben gelijk gaan zoeken of er iets over ze te vinden was, en ja hoor!!
Daarna maar de ING opgebeld, die het bedrag zouden terugboeken. En een blokkade instellen.
Volgens mij valt dit gewoon onder fraude??
Bellen naar dat bedrijf schijnt weinig zin te hebben zoals ik lees uit reacties.
2 augustus 2012
Ben gelijk gaan zoeken of er iets over ze te vinden was, en ja hoor!!
Daarna maar de ING opgebeld, die het bedrag zouden terugboeken. En een blokkade instellen.
Volgens mij valt dit gewoon onder fraude??
Bellen naar dat bedrijf schijnt weinig zin te hebben zoals ik lees uit reacties.
2 augustus 2012
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Maak ook een melding bij de politie.Eliva schreef:Helaas, ook bij mij werd E18 ??? afgeschreven, terwijl ik het hele bedrijf niet ken!!
Ben gelijk gaan zoeken of er iets over ze te vinden was, en ja hoor!!
Daarna maar de ING opgebeld, die het bedrag zouden terugboeken. En een blokkade instellen.
Volgens mij valt dit gewoon onder fraude??
Bellen naar dat bedrijf schijnt weinig zin te hebben zoals ik lees uit reacties.
2 augustus 2012
Verwijs ze desnoods naar dit topic - dan kan je in elk geval aannemelijk maken dat het GEEN fout is.
Re: http://www.itunit.nl
Ik heb ze net voor de gein eens gebeld en ik krijg ze gewoon aan de lijn. Dus gewoon nog eens proberen. Het lijkt er toch op dat er eerder sprake was van een storing waardoor ze telefonisch niet te bereiken waren.Eliva schreef:Helaas, ook bij mij werd E18 ??? afgeschreven, terwijl ik het hele bedrijf niet ken!!
Ben gelijk gaan zoeken of er iets over ze te vinden was, en ja hoor!!
Daarna maar de ING opgebeld, die het bedrag zouden terugboeken. En een blokkade instellen.
Volgens mij valt dit gewoon onder fraude??
Bellen naar dat bedrijf schijnt weinig zin te hebben zoals ik lees uit reacties.
2 augustus 2012
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Heb je ze gelijk gevraagd hoe het komt dat ze bij meerdere mensen 'zomaar' afschrijven?GJvdZ schreef: Ik heb ze net voor de gein eens gebeld en ik krijg ze gewoon aan de lijn. Dus gewoon nog eens proberen. Het lijkt er toch op dat er eerder sprake was van een storing waardoor ze telefonisch niet te bereiken waren.
Re: http://www.itunit.nl
Nee, want ik weet helemaal niet of het "zomaar" is. Een bedrijf komt immers niet "zomaar" aan bankrekeningnummers....Guardian72 schreef:Heb je ze gelijk gevraagd hoe het komt dat ze bij meerdere mensen 'zomaar' afschrijven?GJvdZ schreef: Ik heb ze net voor de gein eens gebeld en ik krijg ze gewoon aan de lijn. Dus gewoon nog eens proberen. Het lijkt er toch op dat er eerder sprake was van een storing waardoor ze telefonisch niet te bereiken waren.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Misschien niet - misschien wel.
Het blijft vreemd dat meerdere mensen melden het bedrijf niet te kennen, maar dat men wel bij hen afschrijft.
En, het gebeurt wel vaker - zie de diverse onderwerpen alhier bij "Incasso".
Het blijft vreemd dat meerdere mensen melden het bedrijf niet te kennen, maar dat men wel bij hen afschrijft.
En, het gebeurt wel vaker - zie de diverse onderwerpen alhier bij "Incasso".
Re: http://www.itunit.nl
De ING bank heeft woord gehouden, vanmorgen stond de Incasso van E18 mbt
IT UNIT TECHNOLOGY GRONINGEN weer op mijn rekening.
Nog maar even dit voor alle duidelijkheid: ik heb mij NERGENS op geabonneerd, niemand toestemming gegeven tot incasso. Dus: hoe komen zij aan mijn gegevens? Waarom heb ik nooit digitaal of per post, een factuur ontvangen? Waarom weet ik niet, om wat voor diensten dit gaat, en waarvoor ik dus zou moeten betalen?? Nogmaals, ik kende de naam IT unit technology in Groningen
totaal niet....
Dit is en blijft heel vreemd. En als dit ook bij anderen gebeurt, gaat het niet meer om een foutje. Wellicht waren er veel meer mensen gedupeerd, die niet de moeite hebben genomen om op Radar een reactie te plaatsen.
IT UNIT TECHNOLOGY GRONINGEN weer op mijn rekening.
Nog maar even dit voor alle duidelijkheid: ik heb mij NERGENS op geabonneerd, niemand toestemming gegeven tot incasso. Dus: hoe komen zij aan mijn gegevens? Waarom heb ik nooit digitaal of per post, een factuur ontvangen? Waarom weet ik niet, om wat voor diensten dit gaat, en waarvoor ik dus zou moeten betalen?? Nogmaals, ik kende de naam IT unit technology in Groningen
totaal niet....
Dit is en blijft heel vreemd. En als dit ook bij anderen gebeurt, gaat het niet meer om een foutje. Wellicht waren er veel meer mensen gedupeerd, die niet de moeite hebben genomen om op Radar een reactie te plaatsen.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Het gaat om bedragen die niet groot zijn - 18 euro begrijp ik - met een voldoende vage omschrijving dat mensen dit niet altijd opvalt.Eliva schreef:Dit is en blijft heel vreemd. En als dit ook bij anderen gebeurt, gaat het niet meer om een foutje. Wellicht waren er veel meer mensen gedupeerd, die niet de moeite hebben genomen om op Radar een reactie te plaatsen.
(Als het nu 180 euro zou zijn...)
Veel mensen zullen het dus over het hoofd zien - en zaken domweg hun gang laten gaan.
Misschien tijd om zaken zoals dit ook via Facebook, Hyves en Twitter bekend te gaan maken - dan kijken meer mensen hun rekeningen na.
En, op deze manier MOET het bedrijf wel reageren - want anders is hun reputatie (als die al goed is) binnen no time volledig weg. En dat betekent "Einde bedrijf".
Aanvulling: ik heb ze een bericht gezonden met melding van dit forum.
Gevraagd of ze (snel) tekst en uitleg kunnen geven - omdat wat nu gebeurt in feite fraude (met incassomachtigingen) en diefstal is.
Re: http://www.itunit.nl
En dan nog even dit, als gedupeerde ben je in eerste instantie behoorlijk gefrustreerd, boos. Want je wilt niet dat er met bankrekeningen wordt geknoeid.
Vervolgens mag je om eea recht te krijgen, gaan bellen met de ING bank, wat 10 cent per minuut kost plus daarnaast, je eigen telefoontegoed vermindert. Al met al ben je dan tien minuten verder als je de dame vriendelijk bedankt voor haar moeite om de "Fout"?? te herstellen. Met andere woorden, je maakt voor eventuele fraudeurs nog kosten ook. Emotie, tijd en geld.
Hoe denkt IT dit te vergoeden???
Trouwens, er bestaat een film van een mevrouw waarvan de complete identiteit gestolen is. Dat is uiteraard veel erger dan dit, maar er kan blijkbaar heel veel!
Vervolgens mag je om eea recht te krijgen, gaan bellen met de ING bank, wat 10 cent per minuut kost plus daarnaast, je eigen telefoontegoed vermindert. Al met al ben je dan tien minuten verder als je de dame vriendelijk bedankt voor haar moeite om de "Fout"?? te herstellen. Met andere woorden, je maakt voor eventuele fraudeurs nog kosten ook. Emotie, tijd en geld.
Hoe denkt IT dit te vergoeden???
Trouwens, er bestaat een film van een mevrouw waarvan de complete identiteit gestolen is. Dat is uiteraard veel erger dan dit, maar er kan blijkbaar heel veel!
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Gewoon, stuur ze de rekening?Eliva schreef: Hoe denkt IT dit te vergoeden???
Dat zij fouten maken (lijkt me aantoonbaar) mag niet betekenen dat jij kosten moet maken.
Heb je trouwens alleen gestorneerd, of gelijk een blokkade laten aanbrengen wegens incassofraude?
Re: http://www.itunit.nl
Dat was maar film hoorTrouwens, er bestaat een film van een mevrouw waarvan de complete identiteit gestolen is. Dat is uiteraard veel erger dan dit, maar er kan blijkbaar heel veel!
Wat was de omschrijving bij de afboeking ?
