LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huizenmarkt: abonnement dat stilzwijgend wordt verlengd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Madison

Huizenmarkt: abonnement dat stilzwijgend wordt verlengd

Ongelezen bericht door Madison »

Vanaf 7 November 2017 ben ik bezig geweest met het zoeken van een nieuw appartement. Ik ben begonnen met mijzelf aanmelden op verschillende internetsites om zo snel mogelijk in aanraking te komen met mogelijke opties. Zo doende ben ik terecht gekomen op Huizenmarkt.nl. Hier heb ik gezocht naar potentiële woningen. Ik kwam er al snel achter dat als je geen betaald account hebt bij deze site je verder geen enkele informatie kunt krijgen of reageren. Zodoende heb ik mijn eigen premium account bij deze site aangemaakt. Hier had ik de keus voor hoeveel maanden ik een premium account zou willen. Bewust koos ik voor 1 maand zodat als ik er niets kon vinden het maar een maand was. Dit koste 1 malig 19,-. Via deze site is het mij niet gelukt in aanraking te komen met verschillende verhuurders. Bij verschillende appartementen stond ook met name het bedrijf Villex er tussen. Dit is een bedrijf die tijdelijke en antikraak panden verhuurd en waar je 100% gratis voor kunt aanmelden. Ik heb namelijk via dit bedrijf al zeker een jaar gehuurd. Helaas... dacht ik. Maar gelukkig had ik maar voor 1 maand gekozen. Toen kreeg ik een maand later dezelfde rekening. Deze heb ik natuurlijk terug geboekt ik heb tenslotte voor 1 maand gekozen. Ik heb contact gezocht met de site zelf om wat informatie in te winnen. Hierbij kreeg ik de reactie dat ik op moment van betaling akkoord zou hebben gegeven voor een stilzwijgende verlenging. Dit zou het geval kunnen zijn maar mij is het nergens opgevallen dat het daarbij stond. Na een paar wisselende mails heb ik geconcludeerd als ik nog 1 maand betaal en mijn account stop zet ben ik er vanaf. Nou helaas. Want wat blijkt het geval? Je neemt een account met een stilzwijgende verlenging EN een opzeg termijn van 1 maand. Dit was de druppel, puntje bij paaltje zou ik voor mezelf überhaupt voordeliger uit zijn geweest om meteen voor een abonnement van 3 maanden te kiezen. Ook op dit moment dacht ik "als dit het geval is dan is dat maar zo". Ik heb aan de desbetreffende persoon gevraagd of hij mij dan een klein beetje hulp zou willen bieden door te helpen kijken voor andere opties binnen hun site. Dit kon hij helaas niet aanbieden vanwege de hoeveelheid gebruikers binnen hun site. Ook heb ik gevraagd telefonisch contact op te kunnen nemen maar ook dit was allemaal te veel gevraagd. Vervolgens krijg ik via een oud email adres de rekeningen toegestuurd. (email adres waar ik mee aangemeld ben.) En dat terwijl hij constant via een andere mail contact met mij had. Deze mails heb ik dus zonder het door te hebben over het hoofd gezien tot er een sms van een incasso bureau kwam. Dit zonder ook maar enkele gegevens van mij, er stond alleen een link in waar ik meteen kon betalen. In plaats van 20 euro deze keer 60 euro.
Dus om het een klein beetje kort te sluiten:
- Ik heb mij aangemeld op huizenmarkt met de keuze voor 1 maand.
- Vervolgens word er zonder mij duidelijk in te lichten een stil zwijgende verlenging aangegaan.
- Denk je die te betalen uit goodwill krijg je te horen dat er ook nog een maand opzeg termijn aan vast zit.
- Puntje bij paaltje: het is in geen enkel opzicht mogelijk een abonnement af te sluiten voor 1 maand want je betaald automatisch voor 2 maanden.
- Deze geef ik aan liever niet te betalen tenzij ik persoonlijk hulp zou kunnen ontvangen.
- Er worden alleen maar huizen aangeboden die via een gratis huizen site te verkrijgen zijn.
- In de algemene voorwaarden staat als je niet voldoet aan de betaling je word geblokkeerd van de site.
- Persoonlijk contact word niet gezocht.
Ook ben ik langs een juridisch loket geweest om te vragen wat ik hier mee moet. Deze heeft mij gezegd dat dit grijs gebied is maar hoe dan ook wettelijk gezien hadden ze mij een algemene voorwaarde moeten opsturen. Zei heeft mij verteld dat dit een misleidende site is en dat hier wat aan gedaan moet worden. Helaas zou het bij mij om een te klein bedrag gaan om haar hulp in te schakelen.

sylvesterb

Re: Huizenmarkt: abonnement dat stilzwijgend wordt verlengd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Madison schreef: Dus om het een klein beetje kort te sluiten:
- Ik heb mij aangemeld op huizenmarkt met de keuze voor 1 maand.
Bij het registeren wordt heel duidelijk aangegeven:
Ik ga akkoord met het abonnement en met deze eerste betaling geef ik toestemming tot een doorlopende incassomachtiging tot wederopzegging. Tussentijds kunt u opzeggen via (Huizenmarkt.nl). Bedragen worden afgeschreven door Stichting Online Betalen.
U moet hiervoor ook een akkoord vinkje geven. U heeft zich aangemeld voor de betaling per maand (terwijl per 3 maanden goedkoper is.
Madison schreef: - Vervolgens word er zonder mij duidelijk in te lichten een stil zwijgende verlenging aangegaan.
Zie puntje hierboven met een quote vanaf de website.
Madison schreef: - Denk je die te betalen uit goodwill krijg je te horen dat er ook nog een maand opzeg termijn aan vast zit.
Zeer gebruikelijk bij abonnementen en ook conform de algemene voorwaarden die ook vermeldt staan op de website.

Madison schreef: - Puntje bij paaltje: het is in geen enkel opzicht mogelijk een abonnement af te sluiten voor 1 maand want je betaald automatisch voor 2 maanden.
Klopt, maar dat stellen ze ook nergens. Je kunt wel binnen 14 dagen annuleren.
Madison schreef: - Deze geef ik aan liever niet te betalen tenzij ik persoonlijk hulp zou kunnen ontvangen.
Dat is geen dienst die ze aanbieden, ik betaal ook verschillende zaken liever niet.
Madison schreef: - Er worden alleen maar huizen aangeboden die via een gratis huizen site te verkrijgen zijn.
Maar schijnbaar kwam u hier pas achter na het gebruik van deze betaalde site. Niemand verplicht u om deze site te gebruiken. Er zijn verschillende sites die gratis beschikbare informatie tegen betaling aanbieden. Dit mag gewoon, immers betaald u voor de verzameling van deze gratis beschikbare gegevens.
Madison schreef: - In de algemene voorwaarden staat als je niet voldoet aan de betaling je word geblokkeerd van de site.
Redelijk gebruikelijk bij abonnement diensten. Dit betekend echter niet dat de overeenkomst wordt beëindigd.
Madison schreef: - Persoonlijk contact word niet gezocht.
Dat is geen vereiste. Heel bot u betaald voor de dienst die u krijgt, dat is een verzameling van woningen op een website. Niet voor persoonlijk contact.
Madison schreef: Ook ben ik langs een juridisch loket geweest om te vragen wat ik hier mee moet. Deze heeft mij gezegd dat dit grijs gebied is maar hoe dan ook wettelijk gezien hadden ze mij een algemene voorwaarde moeten opsturen. Zei heeft mij verteld dat dit een misleidende site is en dat hier wat aan gedaan moet worden. Helaas zou het bij mij om een te klein bedrag gaan om haar hulp in te schakelen.
Vind is nogal een grove beschuldiging van het juridische loket. Zover ik weet is het niet verplicht de algemene voorwaarden op te sturen per post, maar moeten ze duidelijk kenbaar zijn. De vraag is of de site hier aan voldoet, je moet expliciet akkoord gaan met de maand tarieven (uw voornaamste klacht) maar vreemde is dat je dit niet hoeft te doen voor de algemene voorwaarden. Echter maakt dit niet de overeenkomst ongeldig.

Dat de kosten van € 20,00 naar € 60,00 zijn verhoogd is enkel aan u zelf te wijten. U wist dat u moest betalen en het is niet vreemd (eerder normaal) dat ze de kopie facturen naar uw e-mail adres sturen waarmee u bekend bent. Dat u zelf heeft gekozen om vanaf een ander e-mail adres te communiceren naar hun staat hier los van. Wel is de vraag of een aanmaning via e-mail voldoende is, al wist u dat u moest betalen en heeft u de bedragen handmatig gestorneerd.

evab2

Re: Huizenmarkt: abonnement dat stilzwijgend wordt verlengd

Ongelezen bericht door evab2 »

Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen?

Gesloten