Volgen ICS hadden we in mei 2010 een vermelding bij het BKR.
Dit bleek bij navraag BKR niet zo te zijn.
ICS heeft toen de vermelding bij hun opgeheven.
Dit zorgde ervoor dat er geen schulden meer geregistreerd staan op mijn naam.
Ik ben dus overal vanaf mei 2007 schuldenvrij !!.
Nu wil ik een lening aanvragen voor een auto en krijg te horen dat het niet gaat i.v.m. melding bij ICS.
Deze heb ik vandaag gebeld en kreeg te horen dat de vermelding en nog steeds was en dat deze niet kan worden verwijdert.
Ook weten ze niets meer van eerdere contacten en ook weten ze niets meer van de dossiers die bij hun in mei nog wel bekend waren.
Wat nu te doen om alsnog sinds mei 2007 schuldenvrij te zijn ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ics / hilner & harvey
Re: ics / hilner & harvey
Hilner & Harvey is gewoon een incassobureau en hebben dus geen eigen registratiesysteem waar banken aan aangesloten zijn. Als je een BKR geregistreerde schuld had blijft deze 5 jaar staan. Ook als de schuld is afgelost blijft deze 5 jaar staan. Dit kan dus nadelige gevolgen hebben voor de aanvraag van een lening of hypotheek. Ik zou dus toch maar eens het dossier bij de BKR opvragen hoe jou gegevens precies zijn opgenomen. Hier kun je eventueel ook dossiers terugvinden die zijn afgesloten in de afgelopen 5 jaar.
Re: ics / hilner & harvey
Rijst wel de vraag of u een traject heeft doorlopen om van de schulden af te komen.Ik ben dus overal vanaf mei 2007 schuldenvrij !!.
Navraag van uw kant bij de bkr bleek dat er geen vermelding is of was, waarom gaat ics dan een vermelding verwijderen die er niet is.
Bij aanvraag van een lening wordt de bkr getoetst en komt er toch een vermelding boven. Vermeldingen blijven tot 5 jaar na dato bestaan de bijbehorende code is doorslaggevend. Wat de codes inhouden is op http://www.bkr.nl te lezen.