HELP!
Ik ben opgelicht door Maas-Delta Deurwaarders!
Vandaag zijn ze langs gekomen met dat ik moet betalen!
Hun opdracht gever Grone Land zorgverzekeraar zeggen dat ze geld van mij willen, terwijl ik NOOIT verzekerd ben geweest bij hun!
Ook is er volgens hun in November een rechtzaak geweest in Groningen waar ik niks van weet! Ik woon zelf in Rotterdam! Ze hebben mij nooit vonnis papieren gestuurd!
Nu moet ik ineens ruim 1000 euro betalen!
Wat moet ik doen? Wie kan me helpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik ben opgelicht door Maas-Delta Deurwaarders! Wat moet ik?
Re: Ik ben opgelicht door Maas-Delta Deurwaarders! Wat moet ik?
Maas Delta is inderdaad een deurwaarders kantoor waar je broek van afzakt.
Eventueel wil ik je wel helpen met het verder uitzoeken van deze zaak en desnoods de tegenstappen die je kan ondernemen.
In het verleden heb ik ook dit soort problemen met Maas Delta (GGN) gehad. Ze rekenen hele hoge kosten, dagvaarden je niet voor een rechtzaak en komen vaak pas na een rechtzaak aan met het feit dat je moet betalen.
Gr,
Arjan.
P.S. Je kan me mailen op Arjan@Axistech.nl
Eventueel wil ik je wel helpen met het verder uitzoeken van deze zaak en desnoods de tegenstappen die je kan ondernemen.
In het verleden heb ik ook dit soort problemen met Maas Delta (GGN) gehad. Ze rekenen hele hoge kosten, dagvaarden je niet voor een rechtzaak en komen vaak pas na een rechtzaak aan met het feit dat je moet betalen.
Gr,
Arjan.
P.S. Je kan me mailen op Arjan@Axistech.nl
Men maakt mensen bang en doet voorkomen alsof er een rechtzaak is geweest, terwijl dit grote lariekoek is en puur berust op verzinsels. Indien Tros Radar een onderwerp zoekt om een uitzending te maken: met de praktijken van dit deurwaarderskantoor kan men een hele uitzending vullen!
Het is een merkwaardig verhaal, Drdam.
Kwamen ze in hun hoedanigheid als deurwaarder, met het vonnis van de rechter in hun hand, of als incassobureau? Je zou ze kunnen vragen wat het rolnummer van die rechtzaak was, op welk adres de dagvaarding betekend was, en waarom het voor het groningse kanton gediend heeft, terwijl de gedaagde in Rotterdam woonachtig is. Dit zijn zomaar 4 vragen die als eerste opborrelen waar ze zonder meer een antwoord op moeten kunnen geven. Laat je het resultaat weten?
Kwamen ze in hun hoedanigheid als deurwaarder, met het vonnis van de rechter in hun hand, of als incassobureau? Je zou ze kunnen vragen wat het rolnummer van die rechtzaak was, op welk adres de dagvaarding betekend was, en waarom het voor het groningse kanton gediend heeft, terwijl de gedaagde in Rotterdam woonachtig is. Dit zijn zomaar 4 vragen die als eerste opborrelen waar ze zonder meer een antwoord op moeten kunnen geven. Laat je het resultaat weten?
Als jij in Rotterdam woont dan dient een proces dat tegen jou wordt aangespannen inderdaad bij het kantongerecht waaronder jouw woonplaats valt, in dit geval dus Rotterdam. Egaal waar de schuldeiser is gevestigd. Een dagvaarding moet door een deurwaarder of persoonlijk worden uitgereikt óf wordt in een opvallend gekenmerkte enveloppe in de brievenbus gedaan als niemand thuis is. Voordat een dagvaaarding wordt uitgebracht overtuigt de deurwaarder er zich van dat inderdaad de juiste persoon wordt gedagvaard en dat die persoon ook op dat adres in de GBA staat ingeschreven. Stel dat je de dagvaarding tussen de stapel reclamefolders in de brievenbus niet hebt gezien en alles ongelezen bij het oud papier hebt gegooid dan gaat de rechtzaak gewoon door en als jij of niemand namens jou zich stelt, dan volgt een verstekvonnis. Dat vonnis krijg je toegezonden door de rechtbank maar wordt, in geval je veroordeeld wordt, ook door de deurwaarder betekent die ook gelijk probeert te incasseren of een betalingsregeling treft. Dat vonnis heeft de deurwaarder die aanbelt bij zich en kan en zal hij of zij ook tonen. Tegen dat verstekvonnis kun je binnen een aantal weken in beroep gaan. doe je dat niet is het definitief en moet je betalen. Ook als je van mening bent dat je niets verschuldigd bent. Maar het meest vreemde vind ik nog dat er blijkbaar van te voren geen betalingsherinneringen en sommaties geweest zijn. Daar lees ik althans niets over. Of ben je recent naar Rotterdam verhuisd en heb je die verhuizing niet doorgegeven? Dan is het je eigen schuld. Maar boven alles geldt: krijg je sommaties of aanmaningen moet je reageren. Ook als je denkt dit is niets van mij.