LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso 8 jaar na dato. wat klopt er niet?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
cevers

Incasso 8 jaar na dato. wat klopt er niet?

Ongelezen bericht door cevers »

Kort voorverhaal:

In 2000 een vakantie geboekt met mijn toenmalige vriendin.
Relatie voorbij en vakantie stond op mijn naam. Niet betaald (mijn fout) en in 2001 bij verstek veroordeeld tot betaling. Wat ik ook in termijnen heb gedaan.

8 jaar verder:

Vandaag werd ik aangesproken door de administratie dat er verzoek is voor gegevens van mijn salaris om binnenkort loonbeslag te kunnen doen. Of ik daarvan af wist. Nee dus.
Nu blijkt dus dit niet te zijn afgerond en gaan ze nu vorderen (de gerechtsdeurwaarder).

Nu mijn vragen:
  • 1. Is het mogelijk betaal gegevens van 8 jaar terug te vragen?
    Geen idee meer hoe ik dat heb betaald en aan wie.
  • 2. Als het al zo is dat ze wat missen. Hadden ze niet per jaar een herinnering moeten sturen?
  • 3. Waarom heb ik geen bericht van hun gehad nu? Ze hebben het goede adres (staat in de brief aan mijn werk) en de enige reden dat ik het weet is omdat de administratie het vreemd vond.
Nou weet ik dat als je bent veroordeeld tot betaling de termijn 20 jaar is. Dus het 5 jaar verhaal gaat niet op.

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? (weet niet eens hoeveel ze willen hebben :mrgreen: )

Hartelijk dank.

wini25

Re: Incasso 8 jaar na dato. wat klopt er niet?

Ongelezen bericht door wini25 »

Wellicht kun je eens vragen aan de administratie welk kantoor dit verzoek doet? Je kunt dan contact met hun opnemen om eens te kijken wat er exact aan de hand is en wat er nog betaald moet worden. Als jij naar eigen zeggen alles betaald hebt kun je dit uiteraard ook overleggen. Zoals je zelf aangeeft is de incasso na 8 jaar inderdaad nog geldig doordat het vonnis nu bindend is.

cevers

Het kantoor weet ik, maar die zijn niet de originele partij.
Wil nu eerst even weten hoe het wettelijk gezien zit. of ze na 8 jaar zomaar met zoiets mogen komen zonder eerst mij aan te schrijven.

Zeker nu nadat ik met hun gebeld had was de boodschap erg kort en duidelijk.
"wij zien dat je niet betaald hebt, dus heb je niet betaald. punt."

:roll: Fijn he :lol:

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ik denk dat uw gewoon moet betalen

maar er ziten hier deurwaarders op het forum die kunnen uw meer info hier over geven

cevers

Zoals ik al zei, afgezien of ik nog kan vinden aan wie ik ooit betaald heb.
Vind ik het heel vreemd dat ze 8 jaar na dato met een loonbeslag komen zonder iets te schrijven.

Is het niet zo dat ze op hun minst dan mij in de gelegenheid moeten stellen om te betalen? Betaal binnen 5 dagen of.....

Ze hebben mijn adres :mrgreen: staat perfect in de brief naar mijn werk.
En dat werk had ik in 2000 al... waarom toen niks ondernomen als ik niet betaald zou hebben? Erg vreemd allemaal.

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

cevers schreef:Zeker nu nadat ik met hun gebeld had was de boodschap erg kort en duidelijk.
"wij zien dat je niet betaald hebt, dus heb je niet betaald. punt."

:roll: Fijn he :lol:
Dat is een lekkere kort-door-de-bocht reactie. Mijn advies is: niks telefonisch doen. Je hebt al ondervonden dat bellen niet werkt. Stuur een brief, desgewenst aangetekend met handtekening retour, zodat je zeker weet dat deze aankomt. En vraag daarin hoe en wat.
Geef ook aan dat je loonbeslag (op dit moment) een zwaar middel vind, zonder dat je op de hoogte bent gesteld en dus in de gelegenheid bent om uberhaupt een reactie te geven op het gestelde. Mocht je zeker weten dat een en ander betaald is, dan moet je uiteraard ook de schuld betwisten!
jolanda77 schreef:ik denk dat uw gewoon moet betalen
Op basis waarvan denk je dat? Ik zou ook na 8 jaar eerst willen weten waar dit nog vandaan komt.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Er zal een (verstek)vonnis moeten zijn; daarmee kunnen ze helaas gewoon loonbeslag leggen. Vraag even snel een kopie op bij de deurwaarder, misschien kun je nog een betalingsregeling treffen want van alleen de beslagvrije voet elke maand word je niet erg vrolijk.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jolanda77 schreef:ik denk dat uw gewoon moet betalen

maar er ziten hier deurwaarders op het forum die kunnen uw meer info hier over geven
TS geeft aan al in termijnen betaald te hebben.
Heeft TS dan geen recht om te weten :
a) Wie het eist
b) Wat er geist word
en
c) Waarom niet eerst bij TS aangeklopt?

"gewoon maar betalen" is m.i. een beetje erg kort door de bocht.

En ook zonder aankondiging een loonbeslag ook trouwens.

cevers

Kleine update:

Ga nu eerst bankgegevens opvragen en de orginele partij aanschrijven. Aangezien ik met hun een regeling had.
Hoop dat het daarmee opgelost word.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten