LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso blijft komen maar betrokkene woont hier niet.
-
Incasso blijft komen maar betrokkene woont hier niet.
Al sinds een tijdje ontvang ik op mijn adres brieven van T-mobile en Ben die verkeerd geadresseerd zijn en nu sinds kort ook van Preventel en Lindorff 24.
Ik stuur ze allemaal terug met adres onbekend, maar ze blijven komen.
Wat kan ik nog meer doen ??
Ik stuur ze allemaal terug met adres onbekend, maar ze blijven komen.
Wat kan ik nog meer doen ??
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2015 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding verwijderd. Reden: persoonsgegevens.
Reden: Afbeelding verwijderd. Reden: persoonsgegevens.
Re: Incasso blijft komen maar betrokkene woont hier niet.
Nee, post mag je niet openmaken maar als dit alsmaar doorgaat en je wilt dat het betreffende bedrijf (bedrijven) nota nemen van "retour afzender" en "onbekend" en "woont hier niet" etc. geloof me, dan word men tureluurs. Weet natuurlijk niet hoelang dit duurt maar ik heb toch, na 8 jaar, hetzelfde gedaan. Hielp trouwens ook niet. Daarna in de versnipperaar gedaan. Duurde al met al 10 jaar, dat geintje. Kan me dus de actie van de TS best wel begrijpen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jan 2015 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reactie op verwijderde afbeelding
Reden: reactie op verwijderde afbeelding
Als je na meerdere keren terug sturen ze blijven komen is weggooien het enige en even kijken wat erin staat is wel slim.
Soms sturen ze een deurwaarder tijdens je vakantie en breken ze in om beslag te leggen.....
3x retour afzender en daarna hoef je niets meer te doen.
Wel zijn diverse incasso bedrijven zo dom om door te gaan zolang ze geen ander nu geldig adres kregen maar het plaatsen van een naam die hier ooit woonde mag niet.
Die had je dus moeten verwijderen....
Wel kun je vragen of deze persoon is uitgeschreven en of er bij hun een ander adres bekend is, dus bij Uw gemeente, ze hoeven dit adres niet te geven maar dan weet je dat een deurwaarder met politie niets kan doen en sta je sterker, dus vraag of U de enige bewoner is op dit adres en of de vorige zelf zijn uitgeschreven of onbekend zijn.....
Soms sturen ze een deurwaarder tijdens je vakantie en breken ze in om beslag te leggen.....
3x retour afzender en daarna hoef je niets meer te doen.
Wel zijn diverse incasso bedrijven zo dom om door te gaan zolang ze geen ander nu geldig adres kregen maar het plaatsen van een naam die hier ooit woonde mag niet.
Die had je dus moeten verwijderen....
Wel kun je vragen of deze persoon is uitgeschreven en of er bij hun een ander adres bekend is, dus bij Uw gemeente, ze hoeven dit adres niet te geven maar dan weet je dat een deurwaarder met politie niets kan doen en sta je sterker, dus vraag of U de enige bewoner is op dit adres en of de vorige zelf zijn uitgeschreven of onbekend zijn.....
Dit is de grootst onzin die ik ooit heb gelezen, een deurwaarder dient de GBA te raadplegen en daarnaast moet er eerst een executoriale titel zijn om dit te kunnen en mogen. Dat betekent dat de deurwaarder voor die tijd al een aantal keren aan de deur is geweest/papieren heeft achter gelaten.stofzuigertje schreef:
Dit mag misschien in Rusland, maar hier niet.
-
Post die niet voor u is, kunt u terug sturen, of één keer contact opnemen met de verstuurders, verder hoeft u niets te doen, het is simpelweg u post niet, en mag deze ook niet openen.
Op de brief "geadreseerde onbekend" en weer in de postbus, had u ook bij post.nl kunnen informeren.
Op de brief "geadreseerde onbekend" en weer in de postbus, had u ook bij post.nl kunnen informeren.
Na 3x retour afz.. mag je het vernietigen...
En als je het weg gooide is er geen bewijs voor het openen....
Verder mag je alle post ongezien eerst open scheuren en pas later ontdekken dat voor ex bewoner of voor je buren er post tussen zat...
Komt vaker voor en ik maak meestal eerst de envelop open voor ik kijk en geef alle huisgenoten hun post zonder envelop.
Het briefgeheim geld officieel wel maar als je eerst alles moet controleren....
Verder is de Ex bewoner, die had een adres wijziging moeten doorgeven dus mag je zijn post gewoon lezen...
niemand die hier een zaak van zal maken, maar als je een uitnodiging voor een rechtszaak retour stuurde of niet kreeg, verkeerd bezorgd door Post NL... of lange vakantie van enkele weken dan er beslag gelegd worden dus wel de deur open gebroken worden voor beslaglegging...
Dit kan via een deurwaarder als de vorige Ex bewoner niet is uitgeschreven bij GBA dus controleer daarom dat eerst of je enige bewoner bent...
Verder mag je alle post ongezien eerst open scheuren en pas later ontdekken dat voor ex bewoner of voor je buren er post tussen zat...
Komt vaker voor en ik maak meestal eerst de envelop open voor ik kijk en geef alle huisgenoten hun post zonder envelop.
Verder is de Ex bewoner, die had een adres wijziging moeten doorgeven dus mag je zijn post gewoon lezen...
niemand die hier een zaak van zal maken, maar als je een uitnodiging voor een rechtszaak retour stuurde of niet kreeg, verkeerd bezorgd door Post NL... of lange vakantie van enkele weken dan er beslag gelegd worden dus wel de deur open gebroken worden voor beslaglegging...
Dit kan via een deurwaarder als de vorige Ex bewoner niet is uitgeschreven bij GBA dus controleer daarom dat eerst of je enige bewoner bent...
stofzuigertje schreef:
maar als je een uitnodiging voor een rechtszaak retour stuurde of niet kreeg, verkeerd bezorgd door Post NL... of lange vakantie van enkele weken dan er beslag gelegd worden dus wel de deur open gebroken worden voor beslaglegging...
Je blijft gewoon doorgaan met onzin uitkramen en mensen onnodig bang maken.
De posting van dit forumlid is onzin en bangmakerij.
Nou, sorry, ik kijk ook niet als ik ING afschriften openscheur/rits: blijkt 't niet voor mij te zijn. Kan gebeuren maar geef het toch niet zo aan de buuf; stuur het terug naar de ING; buuf hoeft niet te weten dat het verkeerd bezorgd is en ik het per ongeluk heb opengemaakt. Kijk alleen als er een voor mij volkomen onbekend bedrijf "mij een brief zou sturen"; is meestal ook niet voor mij.stofzuigertje schreef:Na 3x retour afz.. mag je het vernietigen...
stofzuigertje schreef:Na 3x retour afz.. mag je het vernietigen...
Dat je dit mag doen, heb je zeker ook een onderbouwing.
Of is dit zoals het gedaan wordt in jou herkomstland, dan kan ik het begrijpen.
Voor de rest moet ik deze member gelijk geven.
puma73 schreef:
De posting van dit forumlid is onzin en bangmakerij.
De ING kan ook voor mij zijn net als ASN of Triodos maar Rabo....
Die bekijk ik eerst even...
Alleen is niet elke incasso firma even duidelijk op hun envelop.
Privé en bedrijf, en nog meerdere bewoners in huis dus ik open vaak alles ongezien....
Verder heb ik ook wel eens brieven gehad met alleen adres zichtbaar waar mijn eigen naam niet
leesbaar was, iets verkeerd gevouwen....
Omdat meer dan 99% goed bezorgd word ga ik die 1% er niet eerst uit selecteren....
Dat was enkele jaren terug wel anders maar nu perfecte bezorgers...
Maar de vraag was....;
wat moet ik doen om van de steeds terugkerende incasso brieven doen...
En als zij niet luisteren of lezen...?
Als ik zelf na 3x nog een 4e kreeg wil ik wet weten wie zo dom is en waarvoor....
Die bekijk ik eerst even...
Alleen is niet elke incasso firma even duidelijk op hun envelop.
Privé en bedrijf, en nog meerdere bewoners in huis dus ik open vaak alles ongezien....
Verder heb ik ook wel eens brieven gehad met alleen adres zichtbaar waar mijn eigen naam niet
leesbaar was, iets verkeerd gevouwen....
Omdat meer dan 99% goed bezorgd word ga ik die 1% er niet eerst uit selecteren....
Dat was enkele jaren terug wel anders maar nu perfecte bezorgers...
Maar de vraag was....;
wat moet ik doen om van de steeds terugkerende incasso brieven doen...
En als zij niet luisteren of lezen...?
Als ik zelf na 3x nog een 4e kreeg wil ik wet weten wie zo dom is en waarvoor....
-
Het gebeurt weleens dat ik post openmaak zonder te kijken, wat dan voor de buren is, dit gaat dan netjes met een verontschuldiging richting buren, het is geen moord, maar een foutje van de bezorger, en ik lette niet op.tenormin schreef:Nou, sorry, ik kijk ook niet als ik ING afschriften openscheur/rits: blijkt 't niet voor mij te zijn. Kan gebeuren maar geef het toch niet zo aan de buuf; stuur het terug naar de ING; buuf hoeft niet te weten dat het verkeerd bezorgd is en ik het per ongeluk heb opengemaakt. Kijk alleen als er een voor mij volkomen onbekend bedrijf "mij een brief zou sturen"; is meestal ook niet voor mij.stofzuigertje schreef:Na 3x retour afz.. mag je het vernietigen...
Dat ik 2e huis heb in Russia, ja ik denk anders en als ik daar soms meer dan 3 weken zit...
soms bijna 2 maanden wil ik geen uitnodiging voor rechtbank missen en moet ik na verhuizen weten welk incasso bureau er achter zit en waarvoor....
Ik weet dat enkele alleen een postbus nummer en plaatsnaam melden buiten....
En ik kwam er zelf pas na 5 maanden achter dat de Ex bewoner nog stond ingeschreven....
Maar ik weet ook dat er soms kamer huurders tussen zitten die doen alsof ze verhuist zijn
en zo frauderen.....
Dus ze wonen er wel maar doen alsof ze weg zijn!
Verder zijn er ook Incasso bedrijven waar een deurwaarder dit erbij doet en dan is het de vraag met welke pet op hij langs komt...
Daarom moet de vragen steller eerst langs bij zijn gemeente en vragen of hij de enige bewoner is of dat er nog meer ingeschreven staan....
Als deze Ex bewoner nog hier ingeschreven staat mogen ze alles in beslag nemen!
Maar mij veroordelen omdat ik post eerst open en dan pas lees...
Oud papier bak voor reclame en lege enveloppen staat wel naast de brievenbus..
Dus alleen de inhoud meenemen is dan erg verleidelijk...
Ook is het daar vrij donker en op gevoel de inhoud eruit halen.....
Naast de meter die ook niet echt makkelijk afleesbaar was... ( nu gelukkig digitaal)
soms bijna 2 maanden wil ik geen uitnodiging voor rechtbank missen en moet ik na verhuizen weten welk incasso bureau er achter zit en waarvoor....
Ik weet dat enkele alleen een postbus nummer en plaatsnaam melden buiten....
En ik kwam er zelf pas na 5 maanden achter dat de Ex bewoner nog stond ingeschreven....
Maar ik weet ook dat er soms kamer huurders tussen zitten die doen alsof ze verhuist zijn
en zo frauderen.....
Dus ze wonen er wel maar doen alsof ze weg zijn!
Verder zijn er ook Incasso bedrijven waar een deurwaarder dit erbij doet en dan is het de vraag met welke pet op hij langs komt...
Daarom moet de vragen steller eerst langs bij zijn gemeente en vragen of hij de enige bewoner is of dat er nog meer ingeschreven staan....
Als deze Ex bewoner nog hier ingeschreven staat mogen ze alles in beslag nemen!
Maar mij veroordelen omdat ik post eerst open en dan pas lees...
Oud papier bak voor reclame en lege enveloppen staat wel naast de brievenbus..
Dus alleen de inhoud meenemen is dan erg verleidelijk...
Ook is het daar vrij donker en op gevoel de inhoud eruit halen.....
Naast de meter die ook niet echt makkelijk afleesbaar was... ( nu gelukkig digitaal)
Ja, met "normale" post doe ik dit ook maar ik vind het nogal gênant dat ik weet wat buuf op haar rekening heeft en eerlijk, het interesseert me niet maar als ik haar de ING geopend geef weet ik zeker dat ook zij zich ongemakkelijk voelt. Dus een "white lie" in dit geval.F.van Holten schreef:
Het gebeurt weleens dat ik post openmaak zonder te kijken, wat dan voor de buren is, dit gaat dan netjes met een verontschuldiging richting buren, het is geen moord, maar een foutje van de bezorger, en ik lette niet op.
Mijn zoon wam een jaar gelden via de woningbouw vereniging in een huur huis terecht, waar de vorige bewoonster onder dwang was uitgezet wegens groot overlast en illegale onder verhuur. Bij het aanvragen van de huur subsidie bleek mevrouw nog steeds ingeschreven op dit adres. Er volgden stapels aanmaningen, bekeuringen enz. voor mevrouw en haar onder verhuurders. Eerst hebben we de zaak aangekaart bij de woningbouw vereniging, die niet kon of mee wilde meewerken om te achter halen waar mevrouw verbleef. De zaak aanhankelijk gemaakt bij de gemeente, die gelukkig wel meewerkte en zorgde voor huursubsidie. Via facebook kwamen wij er zelf achter dat mevrouw was opgenomen bij GGZ. Hier kon de gemeente wat mee. Wij hebben alle binnen komende post van de bewoonster en de onder verhuurders ongeopend geretourneerd naar de afzenders met het telefoon nummer van de woningbouw vereniging en gemeente er op geschreven.
Ik zelf heb terwijl ik daar aan het klussen was 3 deurwaarders ter woord gestaan, die niet moeilijk deden en zelf ook wel zagen dat er een andere huurder was. Nu een jaar verder begint het wat minder te worden met de aanmaningen en rekeningen, deurwaarders hebben we al een paar maand niet meer gezien. We blijven de post ongeopend retourneren.
Ik zelf heb terwijl ik daar aan het klussen was 3 deurwaarders ter woord gestaan, die niet moeilijk deden en zelf ook wel zagen dat er een andere huurder was. Nu een jaar verder begint het wat minder te worden met de aanmaningen en rekeningen, deurwaarders hebben we al een paar maand niet meer gezien. We blijven de post ongeopend retourneren.