LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso Debtscan voor niet besteld product
-
- Contacteer:
Incasso Debtscan voor niet besteld product
Afgelopen tijd heb ik talloze brieven mogen ontvangen van de firma Debtscan. Daarin stond dat zij met een auto ,uitgerust met een scancamera kentekens fotografeerden in opdracht van incassobureau Van de Bergh@parners. Hier wordt m.i. de wet op de privacy geschonden immers de foto zou gemaakt zijn op privé terrein. Vervolgens rijst de vraag of de R.v. het Wegverkeer namen mag vrijgeven op basis van het kenteken. Is dit niet niet in strijd met de Wet bescherming persoonsgebonden gegevens? In ieder geval is aangekondigd dat op korte termijn beslag zal worden gelegd op mijn auto . Dat zou voor mij een ramp betekenen aangezien ik gedeeltelijk verlamd ben.
Nu de beslaglegging zelve: er wordt gesuggereerd dat ik een half jaar geleden een pakket had besteld voor het wit maken van je tanden. Ik heb nimmer een dergelijke bestelling gedaan. Na herhaaldelijk deze firma hierop attent gemaakt te hebben kreeg ik een brief van Direct Pay Services B.V. In geen van deze gevallen en ook niet op de daarop volgende brieven om de eenvoudige reden dat deze er niet was heb ik een handtekening voor ontvangst geplaatst . Vervolgens heeft dus Direct Services b.v. de vordering doorgeschoven naar van Den Bergh@partners. Deze heeft gemeend een rechtszaak te starten. Ik heb hiervoor geen dagvaarding (kon mij niet worden getoond)ontvangen noch het vonnis . Ook niet voor ontvangst aan mij betekend
Deze zaak loopt vanaf het voorjaar 2012.
Gaarne uw visie en/of advies in deze. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Evert-Jan van Beek
Nu de beslaglegging zelve: er wordt gesuggereerd dat ik een half jaar geleden een pakket had besteld voor het wit maken van je tanden. Ik heb nimmer een dergelijke bestelling gedaan. Na herhaaldelijk deze firma hierop attent gemaakt te hebben kreeg ik een brief van Direct Pay Services B.V. In geen van deze gevallen en ook niet op de daarop volgende brieven om de eenvoudige reden dat deze er niet was heb ik een handtekening voor ontvangst geplaatst . Vervolgens heeft dus Direct Services b.v. de vordering doorgeschoven naar van Den Bergh@partners. Deze heeft gemeend een rechtszaak te starten. Ik heb hiervoor geen dagvaarding (kon mij niet worden getoond)ontvangen noch het vonnis . Ook niet voor ontvangst aan mij betekend
Gaarne uw visie en/of advies in deze. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Evert-Jan van Beek
Re: Incasso Debtscan voor niet besteld product
Ik snap het even niet. Een half jaar geleden was het februari 2017. Voorjaar 2012 is 5 jaar geleden. En daarbij is de tekst verder ook niet helemaal duidelijk en logischevert-jan.van-beek schreef:Nu de beslaglegging zelve: er wordt gesuggereerd dat ik een half jaar geleden bla bla bla bla
Beste Van Beek.
Uw verhaal lezend heeft u zeer waarschijnlijk te maken met een oplichtersbende en zou ik me, als uw verhaal waar is, me hier helemaal niets van aantrekken.
Als deze (zgn.) gerechtsdeurwaarder het vonnis van de rechtbank niet kan overleggen, en u heeft dat zelf ook niet gehad, dan bestaat dat vonnis niet. Zonder vonnis van een rechtbank kan een gerechtsdeurwaarder helemaal niets, nada, noppes.
Ga maar eens na of genoemde gerechtsdeurwaarder wel daadwerkelijk een gerechtsdeurwaarder is. Zou heel goed kunnen van niet. Blijkt hij dit wel te zijn, dan zou ik die gerechtsdeurwaarder maar eens flink van repliek te dienen en hem aan te kondigen een officiële klacht tegen hem in te dienen. Op internet is makkelijk te vinden hoe u dit eenvoudig kunt doen. Ik vermoed dat als de vordering dus werkelijk ten onrechte is gedaan dat deze "gerechtsdeurwaarder" plotseling flink zal inbinden.
Blijkt het geen werkelijke gerechtsdeurwaarder te zijn, dan is er sprake van een poging tot oplichting en kunt u, als naam en adres zelfs bekend zijn, hiervan aangifte worden gedaan bij de politie.
Uw verhaal lezend heeft u zeer waarschijnlijk te maken met een oplichtersbende en zou ik me, als uw verhaal waar is, me hier helemaal niets van aantrekken.
Als deze (zgn.) gerechtsdeurwaarder het vonnis van de rechtbank niet kan overleggen, en u heeft dat zelf ook niet gehad, dan bestaat dat vonnis niet. Zonder vonnis van een rechtbank kan een gerechtsdeurwaarder helemaal niets, nada, noppes.
Ga maar eens na of genoemde gerechtsdeurwaarder wel daadwerkelijk een gerechtsdeurwaarder is. Zou heel goed kunnen van niet. Blijkt hij dit wel te zijn, dan zou ik die gerechtsdeurwaarder maar eens flink van repliek te dienen en hem aan te kondigen een officiële klacht tegen hem in te dienen. Op internet is makkelijk te vinden hoe u dit eenvoudig kunt doen. Ik vermoed dat als de vordering dus werkelijk ten onrechte is gedaan dat deze "gerechtsdeurwaarder" plotseling flink zal inbinden.
Blijkt het geen werkelijke gerechtsdeurwaarder te zijn, dan is er sprake van een poging tot oplichting en kunt u, als naam en adres zelfs bekend zijn, hiervan aangifte worden gedaan bij de politie.
Deze deurwaarder bestaat gewoon (is te verifiëren via het Register voor Gerechtsdeurwaarders op de site van de KBvG). Ik zou het simpel houden: stuur een (aangetekende) brief naar heb waarin je bij gebrek aan wetenschap ontkent iets schuldig te zijn en eis onderbouwing van de vordering middels een specificatie alsmede een kopie van alle aan jou verzonden en/of betekende stukken. Geef aan dat je beslaglegging zonder voorafgaande beantwoording van jouw brief onrechtmatig acht en dat je dan een klacht zult indienen en een executiegeschil zult starten.
Het verhaal is inderdaad een beetje warrig en inconsistent, zorg wel dat je zeker weet dat je gelijk hebt voor je standpunten inneemt...
Het verhaal is inderdaad een beetje warrig en inconsistent, zorg wel dat je zeker weet dat je gelijk hebt voor je standpunten inneemt...
Jou auto heeft niets met witte tanden te maken!
In beslag name kan als je de garage rekening niet zou betaald hebben.
Maar ik vermoed dat ze ontdekte dat het jou auto was en zetten je ermee onder druk.
De incasso firma die dit uitvoerde wil geld en kijkt nauwelijks of de vordering terecht is.
1x schrijven dat je niets besteld en ontvangen hebt en dus ook niets verschuldigd bent is voldoende.
Bij dreigen in beslag name is diefstal en de Politie kan deze zo weer terug halen.
Als er een zitting op rechtbank is geweest staan ze zwak.
Het enige wat nog kan is dat de uitnodiging voor de rechtbank verkeerd bezorgd is en een slordige postbezorger zou kunnen.
Zomaar iets in beslag nemen zonder bewijs van gerechtelijke uitspraak mag en kan niet.
Verder is na 5 jaren de kans groot dat deze lopende zaak fouten bevat en over is gegeven aan andere incasso firma die deurwaarder in wil schakelen.
Deze firma is ter goeder trouw en moet nu aantonen dat U ooit iets bestelde.
Of ze ooit iets leverde doet er nauwelijks toe, het gaan om de bestelling die niet betaald is.
Vaak laten ze het zitten als je vraagt om bewijs.
Zonder dit bewijs dat ze voor de in beslagname moeten leveren.... anders zijn zij strafbaar en kosten voor zowel in beslagname als terug gave zijn voor hun rekening.
Maar ik vermoed dat ze ontdekte dat het jou auto was en zetten je ermee onder druk.
De incasso firma die dit uitvoerde wil geld en kijkt nauwelijks of de vordering terecht is.
1x schrijven dat je niets besteld en ontvangen hebt en dus ook niets verschuldigd bent is voldoende.
Bij dreigen in beslag name is diefstal en de Politie kan deze zo weer terug halen.
Het enige wat nog kan is dat de uitnodiging voor de rechtbank verkeerd bezorgd is en een slordige postbezorger zou kunnen.
Zomaar iets in beslag nemen zonder bewijs van gerechtelijke uitspraak mag en kan niet.
Verder is na 5 jaren de kans groot dat deze lopende zaak fouten bevat en over is gegeven aan andere incasso firma die deurwaarder in wil schakelen.
Of ze ooit iets leverde doet er nauwelijks toe, het gaan om de bestelling die niet betaald is.
Zonder dit bewijs dat ze voor de in beslagname moeten leveren.... anders zijn zij strafbaar en kosten voor zowel in beslagname als terug gave zijn voor hun rekening.
Vrijwel alles wat hier staat is pertinent onjuist. TS, negeer dit bericht gewoon.stofzuigertje schreef:Jou auto heeft niets met witte tanden te maken!
-
Nee een deurwaarder kan dergelijke gegevens opvragen.evert-jan.van-beek schreef:Afgelopen tijd heb ik talloze brieven mogen ontvangen van de firma Debtscan. Daarin stond dat zij met een auto ,uitgerust met een scancamera kentekens fotografeerden in opdracht van incassobureau Van de Bergh@parners. Hier wordt m.i. de wet op de privacy geschonden immers de foto zou gemaakt zijn op privé terrein. Vervolgens rijst de vraag of de R.v. het Wegverkeer namen mag vrijgeven op basis van het kenteken. Is dit niet niet in strijd met de Wet bescherming persoonsgebonden gegevens?
Erg vervelend, mogelijk dat moneyman kan aangegeven of dit een rede is om geen beslag te leggen op een auto.evert-jan.van-beek schreef:In ieder geval is aangekondigd dat op korte termijn beslag zal worden gelegd op mijn auto . Dat zou voor mij een ramp betekenen aangezien ik gedeeltelijk verlamd ben.
[quote="evert-jan.van-beek"Nu de beslaglegging zelve: er wordt gesuggereerd dat ik een half jaar geleden een pakket had besteld voor het wit maken van je tanden. Ik heb nimmer een dergelijke bestelling gedaan. Na herhaaldelijk deze firma hierop attent gemaakt te hebben kreeg ik een brief van Direct Pay Services B.V. In geen van deze gevallen en ook niet op de daarop volgende brieven om de eenvoudige reden dat deze er niet was heb ik een handtekening voor ontvangst geplaatst . Vervolgens heeft dus Direct Services b.v. de vordering doorgeschoven naar van Den Bergh@partners. Deze heeft gemeend een rechtszaak te starten. Ik heb hiervoor geen dagvaarding (kon mij niet worden getoond)ontvangen noch het vonnis . Ook niet voor ontvangst aan mij betekend[/quote]
De deurwaarder kan jouw altijd vertellen hoe het vonnis is betekend. Je kunt daarna nog eventueel in beroep gaan, maar dan moet je natuurlijk wel bewijzen dat de deurwaarder het vonnis niet heeft achtergelaten. Jij hoeft niet te tekenen, zij moeten het enkel af te geven. Anders wordt het wel heel eenvoudig om hieronder uit te komen.
De deurwaarder Den Berg & Partners is een legitieme partij, zelf ooit situatie met hun gehad en samen met de deurwaarder een goede regeling getroffen.
Als je echter verstek hebt laten gaan bij de rechtszaak verlies je gewoon altijd (of ze moeten het heel bond maken), Mijn tip is bel maandag direct Den Berg & Partner, vraag het vonnis op en ga hiermee naar het Juridische Loket en vraag hun advies.
-
Onzin, de deurwaarder kan na vonnis hier gewoon beslag op leggen en verkopen. Tip kijk eens naar het programma de Gerechts- Deurwaarder op RTL5 (geloof ik). Daar leggen ze regelmatig beslag op auto's.stofzuigertje schreef:Jou auto heeft niets met witte tanden te maken!
Absoluut niet juist! Als incasso bureau jouw een dagvaarding stuurt met een datum, dan kun je maar beter reageren en eventueel (je kunt ook schriftelijk reageren) naar de rechtbank gaan om uitleg te geven waaarom je niet betaald.stofzuigertje schreef: De incasso firma die dit uitvoerde wil geld en kijkt nauwelijks of de vordering terecht is.
Een deurwaarder kan na vonnis beslag legen, eventueel schakelen ze zelf de hulp in van de Politie. Een incasso bureau kan niets.stofzuigertje schreef:Bij dreigen in beslag name is diefstal en de Politie kan deze zo weer terug halen.
Een dagvaarding wordt niet per post verstuurd. Deze komt de deurwaarder bij je afgeven en indien je niet aanwezig bent zal hij deze in je brievenbus doen. Als deze te vol is plakken ze hem desnoods op je deur.stofzuigertje schreef: Het enige wat nog kan is dat de uitnodiging voor de rechtbank verkeerd bezorgd is en een slordige postbezorger zou kunnen.
Lees je het topic wel eens voordat je reageert?stofzuigertje schreef: Verder is na 5 jaren de kans groot dat deze lopende zaak fouten bevat en over is gegeven aan andere incasso firma die deurwaarder in wil schakelen.
Onzin, er is een uitspraak de rechter anders kan een deurwaarder geen beslag leggen.stofzuigertje schreef: Vaak laten ze het zitten als je vraagt om bewijs.
doorgeschoven naar van Den Bergh@partners. Deze heeft gemeend een rechtszaak te starten. Ik heb hiervoor geen dagvaarding (kon mij niet worden getoond)ontvangen noch het vonnis . Ook niet voor ontvangst aan mij betekend
Dit staat in deze topic.
Er is dus nooit een brief bezorgd en uitnodiging rechtbank ontvangen!
Als er geen zitting is geweest is in beslagname strafbaar en dreigen met mag wel.
Ik vermoed dat een incasso bureau dreigde met inbeslagname via deze deurwaarder maar moet alles nog plaats vinden.
Er is niets geleverd en ook niets besteld.
En bij de rechtszaak moeten ze dat wel eerst aantonen waarvoor deze schuld is ontstaan.
Ik begreep dat deze persoon enkele keren om bewijs heeft gevraagd wat er geleverd zou moeten zijn maar nooit bewijs hiervoor is aangetoond.
Dus terecht dat hij niets betaalde en hij wacht nu rustig op de zitting waar hij veroordeeld zou kunnen worden indien dat bewijs er wel was geweest!
Gewoon bluf van incasso bureau vermoed ik.
Dit staat in deze topic.
Er is dus nooit een brief bezorgd en uitnodiging rechtbank ontvangen!
Als er geen zitting is geweest is in beslagname strafbaar en dreigen met mag wel.
Ik vermoed dat een incasso bureau dreigde met inbeslagname via deze deurwaarder maar moet alles nog plaats vinden.
Er is niets geleverd en ook niets besteld.
En bij de rechtszaak moeten ze dat wel eerst aantonen waarvoor deze schuld is ontstaan.
Ik begreep dat deze persoon enkele keren om bewijs heeft gevraagd wat er geleverd zou moeten zijn maar nooit bewijs hiervoor is aangetoond.
Dus terecht dat hij niets betaalde en hij wacht nu rustig op de zitting waar hij veroordeeld zou kunnen worden indien dat bewijs er wel was geweest!
Gewoon bluf van incasso bureau vermoed ik.
Als ik topic start lees, dan is er volgens TS geen dagvaarding noch vonnis geweest.sylvesterb schreef:Onzin, er is een uitspraak de rechter anders kan een deurwaarder geen beslag leggen.
-
Zonder uitspraak gaat debtscan niet aan het werk, deze werken in opdracht van de deurwaarder welke de mogelijkheid heeft met het vonnis om het kenteken te achterhalen. Het lijkt er meer op dat TS denkt dat als hij nergens voor heeft getekend dat er dan niets is gebeurd. Het is een beetje vreemd verhaal.16again schreef:Als ik topic start lees, dan is er volgens TS geen dagvaarding noch vonnis geweest.sylvesterb schreef:Onzin, er is een uitspraak de rechter anders kan een deurwaarder geen beslag leggen.
-
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een gerechtsdeurwaarder (en daar hebben we het hier over) legt geen beslag zonder over een betekend vonnis te beschikken. Uiteraard wordt er wel eens een fout gemaakt, maar zodra TS dan zou reclameren zou dat rechtgezet worden. Een dergelijk onjuist handelen volhouden levert de betreffende deurwaarder namelijk direct een berisping of ontzetting uit het ambt op.
TS is dus ongetwijfeld écht wel veroordeeld, hij stelt alleen dat hij de stukken niet heeft gehad. Tegelijk blijkt echter ook dat hij een onjuist beeld heeft van hoe dat in z'n werk moet gaan (hij gaat er vanuit te moeten tekenen), dus of die visie nu helemaal steekhoudend is waag ik te betwijfelen.
Er is geen register waar je even kan checken of er ergens een vonnis tegen je is uitgesproken. Maar iedere deurwaarder is verplicht om je een kopie van de dagvaarding, het vonnis, de betekening van het vonnis en de overige exploten te verstrekken en de vordering te specificeren. Dan kan je controleren of de stukken op het juiste adres zijn betekend en eventueel nog in verzet gaan.
TS is dus ongetwijfeld écht wel veroordeeld, hij stelt alleen dat hij de stukken niet heeft gehad. Tegelijk blijkt echter ook dat hij een onjuist beeld heeft van hoe dat in z'n werk moet gaan (hij gaat er vanuit te moeten tekenen), dus of die visie nu helemaal steekhoudend is waag ik te betwijfelen.
Er is geen register waar je even kan checken of er ergens een vonnis tegen je is uitgesproken. Maar iedere deurwaarder is verplicht om je een kopie van de dagvaarding, het vonnis, de betekening van het vonnis en de overige exploten te verstrekken en de vordering te specificeren. Dan kan je controleren of de stukken op het juiste adres zijn betekend en eventueel nog in verzet gaan.
-
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Omdat een rechtszaak naast in jou eigen regio ook bij het bedrijf die dit product beweerde geleverd te hebben kan plaatsvinden moet je alle rechtbanken navragen....
Daarom, als ze geen bewijs van uitspraak tonen en je ze hiervoor redelijk de tijd geeft kun je de Politie vragen om de Deurwaarder tegen te houden.
Verder is het de vraag of ze op de dag van inbeslagname de auto kunnen vinden.
Niet paar straten verder maar op het park van mijn dochter, privé terrein en afgesloten mogen ze niet zoeken!
Ook is de auto op andere naam zetten voldoende en dan is het niet meer jou voertuig.
Eventueel bij je eigen garage even in handelsvoorraad.....
De Verzekering mag je stoppen, belasting krijg je terug en na afloop van deze zaak kun je weer je auto ophalen tegen overschrijf kosten.
Verder mag je als ze onterecht dus als niets geleverd en je geen uitnodiging voor zitting hebt gehad alle kosten declareren die je maakte in deze zaak!
Zorg voor bewijs van telefoontjes, aangetekende stukken en eventuele juridische hulp.
Ook de vrije dagen bij werkgever kun je claimen + 19Ct Km voor gemaakte onkosten als er voor niets besteld want dat moeten zij bewijzen.
Of er ooit iets geleverd is doet er niet toe, vermoedelijk niets... maar als ze niet kunnen aantonen dat deze persoon op een bepaalde manier met bepaald IP nummer iets besteld is ooit.....
Vergeet niet dat als er een zitting komt de eisende partij wel eens vaker verliest en dat die kosten hoog kunnen oplopen.
Een Sociale Advocate in mijn familie word soms plotseling duurder, op het Bram M tarief, en ze mag externe deskundigen inschakelen voor informatie en advies en die kosten erbij.... schrijven met vilt stift komt vaker voor in dit soort lastige geen bewijs zaken.
Zij doet alleen zaken die 99,9% gewonnen zijn.
Daarom, als ze geen bewijs van uitspraak tonen en je ze hiervoor redelijk de tijd geeft kun je de Politie vragen om de Deurwaarder tegen te houden.
Verder is het de vraag of ze op de dag van inbeslagname de auto kunnen vinden.
Niet paar straten verder maar op het park van mijn dochter, privé terrein en afgesloten mogen ze niet zoeken!
Ook is de auto op andere naam zetten voldoende en dan is het niet meer jou voertuig.
De Verzekering mag je stoppen, belasting krijg je terug en na afloop van deze zaak kun je weer je auto ophalen tegen overschrijf kosten.
Verder mag je als ze onterecht dus als niets geleverd en je geen uitnodiging voor zitting hebt gehad alle kosten declareren die je maakte in deze zaak!
Zorg voor bewijs van telefoontjes, aangetekende stukken en eventuele juridische hulp.
Ook de vrije dagen bij werkgever kun je claimen + 19Ct Km voor gemaakte onkosten als er voor niets besteld want dat moeten zij bewijzen.
Of er ooit iets geleverd is doet er niet toe, vermoedelijk niets... maar als ze niet kunnen aantonen dat deze persoon op een bepaalde manier met bepaald IP nummer iets besteld is ooit.....
Vergeet niet dat als er een zitting komt de eisende partij wel eens vaker verliest en dat die kosten hoog kunnen oplopen.
Een Sociale Advocate in mijn familie word soms plotseling duurder, op het Bram M tarief, en ze mag externe deskundigen inschakelen voor informatie en advies en die kosten erbij.... schrijven met vilt stift komt vaker voor in dit soort lastige geen bewijs zaken.
Zij doet alleen zaken die 99,9% gewonnen zijn.
Onjuist. Rechtbanken registreren dat niet. Is ook vrijwel onmogelijk met zekerheid antwoord te geven, omdat (bijvoorbeeld) dhr H.J. Jansen ook als Henk Jan Jansen of als H. Jansen gedagvaard kan worden, en dan heb ik het nog niet eens over het niet aanwezig zijn van geboortedata en overige naw-gegevens in de vonnissen. Sommige rechtbanken proberen met je mee te denken, maar je krijgt nooit zekerheid.stofzuigertje schreef:Omdat een rechtszaak naast in jou eigen regio ook bij het bedrijf die dit product beweerde geleverd te hebben kan plaatsvinden moet je alle rechtbanken navragen....
Onzinnig advies. De politie heeft hier niets mee te maken. Als je van mening bent dat een beslaglegging onrechtmatig is, moet je een executiegeschul starten.stofzuigertje schreef:Daarom, als ze geen bewijs van uitspraak tonen en je ze hiervoor redelijk de tijd geeft kun je de Politie vragen om de Deurwaarder tegen te houden.
Alweer onzinnig. Niet alleen omdat we de auto meestal tóch wel vinden, maar ook omdat de overschrijving op andermans naam niet tegen beslaglegging beschermt. Verdiep je eens in Actio Pauliana voordat je dergelijke gevaarlijke adviezen geeft.stofzuigertje schreef:Verder is het de vraag of ze op de dag van inbeslagname de auto kunnen vinden. Niet paar straten verder maar op het park van mijn dochter, privé terrein en afgesloten mogen ze niet zoeken! Ook is de auto op andere naam zetten voldoende en dan is het niet meer jou voertuig.
Nog meer onzin. De auto wordt na een beslaglegging helemaal niet van naam gehaald. Pas na de executieverkoop zal de auto worden overgechreven.stofzuigertje schreef:De Verzekering mag je stoppen, belasting krijg je terug en na afloop van deze zaak kun je weer je auto ophalen tegen overschrijf kosten.
En ook dit is onzinnig. Onredelijke kosten worden überhaupt niet vergoed en bovendien: heb je wel eens van het liquidatietarief gehoord?stofzuigertje schreef:Vergeet niet dat als er een zitting komt de eisende partij wel eens vaker verliest en dat die kosten hoog kunnen oplopen.
Een Sociale Advocate in mijn familie word soms plotseling duurder, op het Bram M tarief, en ze mag externe deskundigen inschakelen voor informatie en advies en die kosten erbij.... schrijven met vilt stift komt vaker voor in dit soort lastige geen bewijs zaken. Zij doet alleen zaken die 99,9% gewonnen zijn.
Oftewel...:
Moneyman schreef:Vrijwel alles wat hier (lees: wat stofzuiger schrijft)staat is pertinent onjuist. TS, negeer dit bericht gewoon.