LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso door Forza fit

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Trucje4

Incasso door Forza fit

Ongelezen bericht door Trucje4 »

Beste iedereen,

In januari 2012 heb ik een overeenkomst voor 3 maanden gesloten met Forza fit gevestigd in Den Haag.
In maart 2012 moest ik onverwacht emigreren voor mijn werk voor 3 jaar. Hierdoor was ik de overeenkomst vergeten en werd hier aan herinnerd door een afschrijving van 140 euro voor het volgende kwartaal. Deze heb ik nog laten lopen omdat het mijn eigen fout was dat ik niet op had gezegd. Begin april heb ik meteen een aangetekende brief de deur uit laten sturen dat ik het lidmaatschap op wilde zeggen. Deze is ontvangen, maar ze proberen echter nog steeds geld af te schrijven. Aangezien ik in Indonesie woon en werk, kijk ik niet zo vaak op mijn nederlandse rekening. Gelukkig ben ik er elke keer op tijd bij om het terug te draaien, maar ik ben bang dat ze het opsparen tot het verhaal dat hier een aantal jaar geleden is geplaatst.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49811

Ik ben dus bang dat ik ergens begin 2014 wordt gedagvaard voor een bedrag van rond de 900 euro.
Dit is een smeerig spelletje en zijn smerige praktijken. Ik heb de ontvangstbevestiging + handtekening + naam bewaard vanwege het eerdere verhaal wat ik heb gelezen.
Binnenkort ben ik van plan om een kopie van die brief nogmaals aangetekend te versturen ter herinnering. Aangezien ik pas na 3 maanden weet of de opzegging doorgekomen is, zit er zo'n groot tijdsgat.
Een kennis van mij heeft inmiddels hetzelfde probleem.

Het vervelende is dat je hier niks tegen kunt doen zolang zij het niet stop zetten. Alleen elke keer er op tijd bij zijn om terug te draaien, een algeheel incassoverbod op je rekening zetten of je rekening opheffen. Geen van deze opties is wenselijk.

Deze informatie wil ik graag met jullie delen om jullie voor ditzelfde te behoeden.
Als er meer mensen zijn met deze klacht hoor ik graag jullie ervaringen.

VioletPrue

Re: Incasso door Forza fit

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarom blokkeert u het rekeningnummer van Forza niet gewoon en zet u niet gewoon de incasso stop?
Dan kunnen zij niet meer afschrijven en hoeft u niet elke drie maanden uw rekening als een havik in de gaten te houden.
Gewoon de incasso intrekken en het nummer blokkeren!

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Heeft u ook een bevestiging van uw opzegging gekregen?
Zo ja, dan staat u helemaal sterk.

Trucje4

Ongelezen bericht door Trucje4 »

Dat stopzetten van het incasso gaat niet. De bank kan niet een specifiek rekeningnummer blokkeren voor incasso. Het punt is zij (forza fit) hebben een machtiging om elke 3 maanden 140 euro af te schrijven, totdat ik deze opzeg(onbepaalde tijd). Het probleem is dat zij niks van zich laten horen, dus ook geen bevestiging van opzegging. Het enige wat ik heb is een ontvangstbevestiging van postnl. Ik woon inmiddels in Indonesië en dat maakt het alleen nog maar lastiger/vervelend. Bij alles is de opzegging goed gegaan behalve.... Tevens had ik ook een kopie bewijs van emigratie toegezonden + wijziging correspondentieadres in Nederland. Het probleem is als ik een keer wordt gedagvaard en de brieven bereiken mij niet, heb ik geen verweer en wordt forza fit in het gelijk gesteld. Vervolgens kom je leuk op familiebezoek en wordt je bij aankomst in Nederland verrast bij de marechaussee als ze je gegevens natrekken. Misschien erg ver vooruit gekeken maar zeker niet onrealistisch.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij welke bank zit je dan dat je geen selectieve blokkade kunt laten leggen? Bij ING kan dat wel.

Het lijkt me verstandig als je dit hele verhaal ook per mail naar Forzafit stuurt zodat je bewijs hebt.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Trucje4 schreef:Dat stopzetten van het incasso gaat niet. De bank kan niet een specifiek rekeningnummer blokkeren voor incasso.
Welke bank vertelt dit? Want dat kan namenlijk wel.
Dat heet een "Selectieve Blokkade" - en als reden kan je opgeven "opgezegd, daardoor geen machtiging".

Als je trouwens aangetekend hebt verzonden, kan je eventueel toch nakijken of een en ander is aangekomen? Zo ja, dan screenshot maken en bewaren (printen?)

Kopie screenshot, en inhoud opzegging eventueel alsnog mailen - en daarbij toevoegen dat indien men volhoud om zonder geldige machtiging (want opgezegd) te incasseren, er aangifte volgt wegens incassofraude en diefstal.

Gesloten