LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso dreiging ladot + late factuur

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Oembrie

Incasso dreiging ladot + late factuur

Ongelezen bericht door Oembrie »

Beste mensen,

Als beheerder van een website voor een jeugdtennistoernooi had ik in 2001 een website aangevraagd bij Ladot.

Het 1e jaar was het hosten van die site gratis, maar koste daarna ongeveer 60 euro per jaar.

Nou heb ik tot en met afgelopen vrijdag helemaal niets van hen waargenomen. Nu sturen ze me een rekening met daarin de ksoten voor in totaal drie jaar berekend! Dus 2002, 2003 en 2004.

Dus ik heb hen gemaild met de vraag of ik nog wel voor 2002 moest betalen aangezien zij in gebreke zijn gebleven bij de facturering en het toch al 2 jaar geleden betreft.
Maar daar konden ze niets aan veranderen en ik moest gewoon 180 euro betalen.
Daarop mailde ik ze van, goh kan ik dan misschien in 3 jaarlijkse termijnen icm met de kosten van 2005 en 2006 te betalen. Dit zou dan op 180+120=300/3= 100 euro de komende 3 jaar met als 1e termijn maart 2004.
Dit vroeg ik omdat het jeugdtoernooi van ons een begroting heeft opgesteld en daarbij geen bedragen van 180 euro kan opvangen, maar daar toonden ze geen begrip voor en het bedrag moet uiterlijk in 3 maanden overgemaakt zijn anders wordt er een incassobureau ingeschakeld.

Wat zijn mijn mogelijkheden betreft de kosten over 2002, of moet ik gewoon het hele bedrag betalen in 3 maanden.

Gast

Re: Incasso dreiging ladot + late factuur

Ongelezen bericht door Gast »

Zou u het prettig vinden als uw salaris voor dit jaar vanaf juli per maand dubbel werd betaald? Dan heeft u ook 6x2 = 12 maanden salaris maar tot en met juni niets.
Kent uw penningmeester het begrip 'reservering' ? Denkt u niet dat in uw voorstel ook rente opgenomen zou moeten worden; Twee jaar rente over 2002 en een jaar over 2003?

Gast

niet zo slim om zoiets bij Ladot onder te brengen, die staan al sinds het begin bekend als ratten van de eerste orde

Gast

Afgezien van alle andere gedragingen van het bedrijf waar ik verder niets vanaf weet denk ik dat het vragen om betaling na 3 jaar trouw geleverde diensten niet als 'rattig' bestempeld kan worden.
Die term lijkt me toepasselijker aan de kant van de consument, waar jaar na jaar na jaar trouw de dienst wordt afgenomen in de wetenschap dat er geen financiele tegenprestatie voor geleverd is.
Geen wonder dat veel mensen marktruimte voor een incassobureau zien.

De Rattenvanger

Ongelezen bericht door De Rattenvanger »

Mijn zoon had nagenoeg hetzelfde probleem als "Oembrie".

Ladot heeft nooit een rekening gestuurd. Ook geen kopie nadat wij daar om vroegen.

De uitgebreide fanmail van Intrum Justitia hebben wij gewoon naast ons neergelegd. De dagvaarding die vele malen aangekondigd werd kwam nooit.

Op een feestelijke dag werd ik zakelijk door Intrum Justitia gebeld met de vraag of zij iets op incasso gebied konden betekenen. Uiteraard heb ik hen uitgenodigd.
De account manager begon enthousiast aan zijn lofzang op de goede en effectieve werkwijze van Intrum Justitia. Toen hij daar mee klaar was (en ik ondertussen een teiltje nodig had) heb ik hem met waardeloze gedrag van IJ ten opzichte van mijn zoon geconfronteerd. Heb hem het dossiertje overhandigd en gevraagd een en ander uit te zoeken.
Niet lang daarna belde hij op om te vertellen dat een en ander op een misverstand berustte. Hij heeft dat per fax bevestigd.
Toen hij een vervolgafspraak wilde maken voor de incasso's van mijn bedrijf, heb ik hem uiteraard het bos ingestuurd.

Conclusie: met wat creativiteit en veel geluk zijn de ratten terug in het riool te lokken.

Jake

Ongelezen bericht door Jake »

Oembrie!!!

Ik heb precies hetzelfde probleem...
Ik heb ook GRATIS een domein geregistreerd in 2001 waar ik nu ineens een rekening van krijg over 2002, 2003 en 2004.

Ik heb gevraagd aan Ladot mij de papieren te tonen waar ik akkoord zou zijn gegaan met deze voorgenomen kosten.

Dat ben ik namelijk nooit.

Ik zou per brief EN telefoon op de hoogte zijn gesteld maar beide worden door Ladot NIET bevestigd.
(kunnen ze helemaal niet want er is nooit contact geweest...)

De afdeling Finance blijft bij hun standpunt dat ik gewoon 350,- EUR moet betalen maar dat kunnen ze vergeten.

Ik zou zeggen BETAAL NIETS dit is waanzin.

wordt vervolgt.

van de Riet

Ongelezen bericht door van de Riet »

Ook ik heb recentelijk een brief van active24 (the provider formerly known as Ladot) ontvangen met met het 'verzoek' om 180 euro te betalen voor een abonnement over 3 jaar.
Tegen het einde van het eerste jaar heb ik ladot een fax gestuurd (op hun eigen opzeggingsformulier van de site) waarin ik mijn abonnement op heb gezegd

Aangezien er verder geen incasso's meer gepleegd werden op mijn rekening verkeerde ik in de veronderstelling dat mijn abonnement be-eindigd was.

In mij reactie op hun brief, waarin ik dit ook verteld heb, heb ik nog aangeboden om het eerste jaar te betalen indien zij mij daar een rekening voor zouden sturen.
Ik heb tevens aangegeven dat zij de laatste jaren geen gebruik gemaakt hebben van hun recht om de abonnementskosten vooraf te incasseren van mijn rekening (hetgeen als voorwaarde in het kontrakt stond) en ik mij dus niet tot betaling verplicht voelde.

De reactie van Active24 was dat zij niet bewezen vonden dat ik de fax daadwerkelijk verstuurd had, en ik het gehele bedrag toch moest betalen.

Ik zal nog een keer antwoorden dat ook ik bij mijn standpunt blijf.

Nu maar wachten op de brief van Intrum Justitia

ex ladotter

Ongelezen bericht door ex ladotter »

Ja ladot is idd van nina brink en met hun rijke vriedenclubje hebben ze Freehosting overgenomen. Het systeem daar is super slecht niks word goed geregistreerd en ze weten zelf niet waar ze over praten. Die hoge jongens beloven de klanten zoveel en de helpdesk en de technische dienst moet het maar oplossen. Intern word er ook niet goed gepraat we zijn maar van de lage soort. Dat is in iedergeval de indruk die je krijgt als je daar werkt. De mensen van de custermer care en helpdesk krijgen daardoor veel boze klanten en moet maar alles proberen met standaard antwoorden en vertelen dat ze ermee bezig zijn. Het is daar zo'n rotzooi in hun data systeem. En intern wordt er al smerige spelletjes gespeeld om mensen er uit te krijgen en zo gaan ze ook met de klanten om. De mensen die problemen hebben met ladot kan ik goed begrijpen en ik zal als ik jullie was zo snel mogelijk weggaan. Het probleem ligt helaas aan de leiding daar en vriedjes politiek.

Gesloten