Goedemiddag,
ik heb een ambtelijk stuk gekregen en wordt gesommeerd om binnen 2 dagen te betalen.
ik heb hier nog nooit een schrijven of i.d. gehad.
De kosten zijn 4 x zo hoog als het bedrag.Het ging dus om alimentatie die ik netjes verreken zoals afgesproken met de schuld die er nog staat.
deze aflossing is een stuk hoger dan de alimentatie die ik moet betalen. Mijn ex leeft van een uitkering en moet de helft van de schuld voor haar rekening nemen.
In de praktijk werkt dit niet, dus het komt allemaal op mij neer. Dit geldt dus ook voor belastingaanslagen.
Maar terug te komen op mijn vraag, hoe is het mogelijk dat er zo makkelijk zonder enig schrijven een deurwaarder zomaar geld kan vragen (sommeren) en kosten kan berekenen voor iets wat niet klopt zonder dat er voorafgaand enig schrijven of i.d. is geweest.
Ik heb met het deurwaarderskantoor gebeld, maar ze konden me geen antwoord geven op mijn vragen.
Je verwacht toch van een gerechtsdeurwaarder dat ze niet klakkeloos zonder enig voorwerk iemand sommeren om te betalen voor iets wat niet juist is.
Dit zit me erg hoog hoe makkelijk ze zijn en hoeveel moeite je moet doen om je gelijk te krijgen.
Ik ben in staat om een schadevergoeding te vragen over de manier hoe ze met je omgaan, je schrikt je rot en maak je toch erg druk om en zit in de zenuwen door hun dreigementen.
Groet,
Ruud
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso gerechtsdeurwaarders van Beest
-
Re: incasso gerechtsdeurwaarders van Beest
Namens wie eist die deurwaarder geld?
Afspraken die jij met je ex maakt over het verrekenen van alimentatie met schulden doen er voor veel instanties niet toe.
Afspraken die jij met je ex maakt over het verrekenen van alimentatie met schulden doen er voor veel instanties niet toe.
Als je afspraken met je ex hebt gemaakt en je je aan jouw deel hebt gehouden, doet dat er wel degelijk toe. Je bent dan immers niet in verzuim, zodat er niets te incasseren valt.
Als je denkt dat een en ander niet klopt, neem dan contact op met je advocaat die je geholpen heeft met de scheiding.
Als je denkt dat een en ander niet klopt, neem dan contact op met je advocaat die je geholpen heeft met de scheiding.
Tenzij er sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid is en de schuldeiser niet betrokken was bij die afspraak.
Gaat het hier om incasso. Je moet dan eerst een brief ontvangen waarbij je 14 dagen krijgt om alsnog te betalen. De termijn moet ingaan de dag na ontvangst. En in de brief moet staat dat welk bedrag je anders moet betalen. Hiervoor geldt een staffel. Voor de eerst 2500 euro is dat max 15% of 40 euro.ruud1956 schreef:Maar terug te komen op mijn vraag, hoe is het mogelijk dat er zo makkelijk zonder enig schrijven een deurwaarder zomaar geld kan vragen (sommeren) en kosten kan berekenen voor iets wat niet klopt zonder dat er voorafgaand enig schrijven of i.d. is geweest.
Let wel, het gaat hier om gevorderde alimentatie, dus de ex waarmee de afspraken zijn gemaakt is de schuldeiser.ruud1956 schreef:Het ging dus om alimentatie die ik netjes verreken zoals afgesproken met de schuld die er nog staat.
Het gaat niet om een incasso, het gaat om een ambtelijk stuk, dus die 14 dagentermijn van jou is helemaal niet van toepassing.alfatrion schreef:Tenzij er sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid is en de schuldeiser niet betrokken was bij die afspraak.
Gaat het hier om incasso. Je moet dan eerst een brief ontvangen waarbij je 14 dagen krijgt om alsnog te betalen. De termijn moet ingaan de dag na ontvangst. En in de brief moet staat dat welk bedrag je anders moet betalen. Hiervoor geldt een staffel. Voor de eerst 2500 euro is dat max 15% of 40 euro.ruud1956 schreef:Maar terug te komen op mijn vraag, hoe is het mogelijk dat er zo makkelijk zonder enig schrijven een deurwaarder zomaar geld kan vragen (sommeren) en kosten kan berekenen voor iets wat niet klopt zonder dat er voorafgaand enig schrijven of i.d. is geweest.