Geachte mensen,
Gister kreeg ik een e-mail van een incassobureau inzake een achterstand van betaling op een bestelling van Bol.com. Dit incassobureau mailde mij onder vermelding van een naam van een klasgenoot (?) en heeft brieven gestuurd naar mijn oude adres.
Gezien ik daar al enkele maanden niet meer woon is het dus logisch dat ik deze brieven niet ontvangen, noch gelezen heb. Echter vorderen ze nu wel een leuk bedrag in inclusief administratie en incasso kosten. Gisteren heb ik de gelegenheid gehad om erop te reageren via hun website met login gegevens. Hier heb ik geen reactie op gehad, maar ze wisten wel feilloos de naam van de begunstigde te veranderen.
De betreffende rekening via bol.com betrof achteraf een aankoop via tweedehands boeken verkoopsite. Het duurde nogal lang voordat het juiste boek binnen was, maar dat ik nu ineens een incasso aan de broek krijg is wel erg overdreven? Wat moet ik nu doen, bol.com mailen en de situatie uitleggen of wat zijn mijn rechten? Ik vind dit nogal een klungelige actie van het incassobureau namelijk.
Hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
JPI
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso gericht aan ander persoon op ander adres
Re: Incasso gericht aan ander persoon op ander adres
Nou lekker behulpzaam zijn we weer. Bol.com gemaild en de situatie voorgelegd maar weten met geen enkel nieuws te komen en vertellen er nog bij dat mijn account geblokkeerd is. Geen begrip en al helemaal niet nader verklaren via de telefoon.
Oftewel, bol.com is EXIT. Zielig bedrijf.
Oftewel, bol.com is EXIT. Zielig bedrijf.
-
Leo The Emperor
Re: Incasso gericht aan ander persoon op ander adres
Ik moet zeggen dat ik de posting nogal vaag vindt.JPI schreef:Geachte mensen,
Gister kreeg ik een e-mail van een incassobureau inzake een achterstand van betaling op een bestelling van Bol.com. Dit incassobureau mailde mij onder vermelding van een naam van een klasgenoot (?) en heeft brieven gestuurd naar mijn oude adres.
Gezien ik daar al enkele maanden niet meer woon is het dus logisch dat ik deze brieven niet ontvangen, noch gelezen heb. Echter vorderen ze nu wel een leuk bedrag in inclusief administratie en incasso kosten. Gisteren heb ik de gelegenheid gehad om erop te reageren via hun website met login gegevens. Hier heb ik geen reactie op gehad, maar ze wisten wel feilloos de naam van de begunstigde te veranderen.
De betreffende rekening via bol.com betrof achteraf een aankoop via tweedehands boeken verkoopsite. Het duurde nogal lang voordat het juiste boek binnen was, maar dat ik nu ineens een incasso aan de broek krijg is wel erg overdreven? Wat moet ik nu doen, bol.com mailen en de situatie uitleggen of wat zijn mijn rechten? Ik vind dit nogal een klungelige actie van het incassobureau namelijk.
Hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
JPI
Als je een incasso krijgt op naam van een klasgenoot, is die blijkbaar niet voor jou bestemt, en neem ik aan dat je zelf niks hebt bestelt.
Echter later meldt je dat je wel degelijk een (tweedehandsboek) hebt besteld bij Bol.com, en nog niet betaald. Het is niet duidelijk of je dat hebt gedaan op het oude adres of reeds op het nieuwe adres. Ik neem aan dat je het boek wel onder je eigen naam hebt besteld.
Als je het boek besteld en geleverd hebt gekregen op je eigen naam en op het oude adres zou je toch zelf een verhuisbericht naar Bol hebben moeten sturen. Overigens zit er bij Bol meestal een accpetgiro bij het boek, en had je daarmee gelijk kunnen betalen.
Verder heb je het erover dat de naam van begunstigde is veranderd, maar ik neem aan dat je hier debiteur bedoeld. Of betreft het dan een tweedehands boek wat jij via de site aan Bol hebt verkocht ?