| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso ivm 10jaar gelden oude huurschuld ? wsnp al afgerond
incasso ivm 10jaar gelden oude huurschuld ? wsnp al afgerond
Hallo ,
Weet even niet meer wat ik hiermee moet.
Ik woon inmiddels al 10 jr in groningen en heb tevens de wsnp helemaal afgerond ,
Dit anderhalf jaar terug.
Nu krijg ik ineens uit het niets een brief binnen van een incasso buro , deze een bedrag van 1.400 euro opeist om binnen 3 dagen te betalen.
Het bedrag waarvoor word benoemd met onderwerp woonbedrijf,
hoofdsom word genoemd (niet waarvoor precies) 772,- euro
Rente naar titel 250,50 euro ????
Processkosten 334,88 euro ???? welk process ??
Executiekosten 24,58 euro ??
Snap de berekeningen niet goed , heb van dit alles niks vernomen.
Ik kan nu niks doen ivm weekend zit er tussen
,
ik weet dat ik even de lijst moet vragen van het overzicht van alle schulden die in die sanering zaten, dit ga ik maandag dus ook meteen doen.
Maar mijn vraag is kan dat zomaar om na 10 jaar uit het niet zonder enig bericht van de woningstichting zelf op deze manier , en graag een advies indien mogelijk hoe ik dit moet aan pakken.
Groetjes Carin
Weet even niet meer wat ik hiermee moet.
Ik woon inmiddels al 10 jr in groningen en heb tevens de wsnp helemaal afgerond ,
Nu krijg ik ineens uit het niets een brief binnen van een incasso buro , deze een bedrag van 1.400 euro opeist om binnen 3 dagen te betalen.
Het bedrag waarvoor word benoemd met onderwerp woonbedrijf,
Snap de berekeningen niet goed , heb van dit alles niks vernomen.
Ik kan nu niks doen ivm weekend zit er tussen
ik weet dat ik even de lijst moet vragen van het overzicht van alle schulden die in die sanering zaten, dit ga ik maandag dus ook meteen doen.
Maar mijn vraag is kan dat zomaar om na 10 jaar uit het niet zonder enig bericht van de woningstichting zelf op deze manier , en graag een advies indien mogelijk hoe ik dit moet aan pakken.
Groetjes Carin
-
Pindakaaspotje
Re: incasso ivm 10jaar gelden oude huurschuld ? wsnp al afgerond
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
koeloejoek
Lijkt mij niet....en dat weet een incassobureau ook natuurlijk.!!Carin7 schreef:Nu krijg ik ineens uit het niets een brief binnen van een incasso buro , deze een bedrag van 1.400 euro opeist om binnen 3 dagen te betalen.
Ik zou gewoon even bellen met het incassobureau en even uitzoeken hoe het zit.
Heb eens hetzelfde meegemaakt met een ziekenhuis rekening die 4 jaar later kwam..het punt is, als het terecht is, de rekening wel betaalt moet worden.
Als je er direct achteraan gaat en de situatie netjes en rustig uitlegt en aangeeft dat je, mist de rekening terecht is, natuurlijk alles wilt betalen middels een betalingsregeling.
Het incassobureau zal daar in mee moeten gaan, je kunt zelfs pleiten/onderhandelen over de incasso kosten, de kosten naast de rekening, dit heb ik ook gedaan met succes overigens....
Blijf er vooral op hameren, mocht de rekening terecht zijn, dat je ten alle tijd bereidt bent de rekening te betalen...
Alleen als de schuld is meegenomen in de WSNP en je hebt die met succes afgerond is het een gesloten zaak en hoef je niet te betalen.
Zat de schuld er niet in of is ie ontstaan toen je al in de WSNP zat of daarna dan moet je betalen (mits ie terecht is).
Dus goed gaan zoeken in je papieren en maandag contact opnemen met incassobureau, curator en woningbouw.
Zat de schuld er niet in of is ie ontstaan toen je al in de WSNP zat of daarna dan moet je betalen (mits ie terecht is).
Dus goed gaan zoeken in je papieren en maandag contact opnemen met incassobureau, curator en woningbouw.
Zo te zien is er een vonnis,lijkt mij dat er dan betaald moet worden.(blijft 20 jaar opeisbaar)Carin7 schreef: Het bedrag waarvoor word benoemd met onderwerp woonbedrijf,
Vraag een kopie van het vonnis op,weet je gelijk waar het van is en van wanneer.
met verklaring "schone lei"?Carin7 schreef:Ik woon inmiddels al 10 jr in groningen en heb tevens de wsnp helemaal afgerond ,
Zonder die verklaring kunnen schuldeisers weer van voor af aan beginnen.....
En is die huurschuld wel meegenomen in de wsnp?
Of is dat vonnis van voor de wsnp?
Meestal is de wsnp 3 jaar ,dit is een schuld van 10 jaar terug(vonnis)
Of is dat vonnis van voor de wsnp?
Meestal is de wsnp 3 jaar ,dit is een schuld van 10 jaar terug(vonnis)
Van belang is: wanneer is de huurschuld ontstaan. Oftewel, wanneer bent u voor het eerst in gebreke gesteld? Als dit is ontstaan voor de datum toelating tot de WSNP (en dus niet gedurende of na de WSNP) én de WSNP is met een schone lei beeindigd, dan bestaat er alleen nog een natuurlijke verbintenis. Dat wil zeggen, de schuld bestaat nog, maar betaling is niet meer afdwingbaar. Dit geldt dus echt alleen voor de schulden die vóór de toelating WSNP zijn ontstaan, ook als deze niet door de bewindvoerder zijn meegenomen.
Had ik dus al gezegd.
U had het niet helemaal goed. Ook de schulden die niet zijn meegenomen, zijn na verkrijging schone lei niet meer opeisbaar.sephora30 schreef:Had ik dus al gezegd.
O, ik dacht dat een vonnis altijd opeisbaar was.TK Dw RMH schreef:
U had het niet helemaal goed. Ook de schulden die niet zijn meegenomen, zijn na verkrijging schone lei niet meer opeisbaar.
Wat heeft het dan voor nut om als schuldeiser naar de rechter te stappen.
Dat kost nog meer geld dat je niet terugkrijgt.
Ik vind het een beetje krom in elkaar zitten.
Laatst gewijzigd door snepke op 15 mei 2011 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Heeft U afgelopen 10 jaren wel eens een brief gehad dat U moest betalen?
Als je meer dan 5 jaren niets hoorde, eventueel naar fout/oud adres gestuurde zijn niet geldig...
En kunnen zij dat bewijzen want niet aangetekend, onze postbode is nu dubieuze postbezorger geworden dus als niet aangetekend en slechts enkele brieven mag je dit misbruiken.
En die proceskosten, als U niet een uitnodiging voor dat proces heeft gehad kun je in beroep gaan als zij die dagvaarding niet aan U op juiste adres hebben overhandigd.
Dan is de rechtszaak wegens U dit niet tijdig melden ongeldig.
Ik ben daarom ook ooit veroordeeld voor een brief die op 4 jaar oud adres is bezorgd en is afgegeven aan nieuwe bewoners...
Deze Surinamers hebben duidelijk andere huidskleur en ging ik dus dankzij zijn verklaring vrijuit.
Dit was een fout deurwaarder die niet controleerde of deze persoon wel de juiste persoon was.
Ik kreeg nooit post en daarom betaalde ik ook 7 jaren lang niet en werd alles alsnog kwijt gescholden.
Dus laat je niet gek maken want ze doen alsof ze gelijk hebben en alles weten maar ook zij maken vaak diverse fouten.
Alle door U te maken kosten kun je ook declareren dus een advocaat inschakelen mag.
Een gerechtelijke uitspraak is dus pas echt geldig als je tijdig een uitnodiging persoonlijk hebt ontvangen of iemand anders bij jou thuis voor ontvangst tekende.
Daarom ben ik vrijgesproken als wanbetaler.
Ik kan na 5 jaren niet meer zien of er wel of niet betaald is dus als zij te laat zijn is het jammer voor hun.
Als je meer dan 5 jaren niets hoorde, eventueel naar fout/oud adres gestuurde zijn niet geldig...
En kunnen zij dat bewijzen want niet aangetekend, onze postbode is nu dubieuze postbezorger geworden dus als niet aangetekend en slechts enkele brieven mag je dit misbruiken.
En die proceskosten, als U niet een uitnodiging voor dat proces heeft gehad kun je in beroep gaan als zij die dagvaarding niet aan U op juiste adres hebben overhandigd.
Dan is de rechtszaak wegens U dit niet tijdig melden ongeldig.
Ik ben daarom ook ooit veroordeeld voor een brief die op 4 jaar oud adres is bezorgd en is afgegeven aan nieuwe bewoners...
Deze Surinamers hebben duidelijk andere huidskleur en ging ik dus dankzij zijn verklaring vrijuit.
Dit was een fout deurwaarder die niet controleerde of deze persoon wel de juiste persoon was.
Ik kreeg nooit post en daarom betaalde ik ook 7 jaren lang niet en werd alles alsnog kwijt gescholden.
Dus laat je niet gek maken want ze doen alsof ze gelijk hebben en alles weten maar ook zij maken vaak diverse fouten.
Alle door U te maken kosten kun je ook declareren dus een advocaat inschakelen mag.
Een gerechtelijke uitspraak is dus pas echt geldig als je tijdig een uitnodiging persoonlijk hebt ontvangen of iemand anders bij jou thuis voor ontvangst tekende.
Daarom ben ik vrijgesproken als wanbetaler.
Ik kan na 5 jaren niet meer zien of er wel of niet betaald is dus als zij te laat zijn is het jammer voor hun.
Ts heeft het wsnp traject afgerond, als er een schone lei verleend is dan is er niets aan de hand. Ts dient Maandag contact met de incassoboer op te nemen en de verklaring schone lei indienen. Zet de incassoboer ondanks de schone lei toch door dan fluit de kantonrechter ze wel terug.
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties ,
Ik heb inmiddels het overzicht gevonden van de toegevoegde schulden die in de wsnp zijn meegenomen , echter deze zat er niet bij.
Ik heb wel een verklaring (vonnis van de rechter) dat de wsnp schone lei heeft gegeven.
Als ik het goed begrijp zou dat betekenen dat ik die schuld die nu van me alsnog word geeist niet zou hoeven te betalen (het mag alsnog maar moet niet ).
Ik ga morgen meteen contact opnemen met het incasso/gerechtdeurwaarder kantoor, om dit kenbaar te maken en laat het nog even weten hoe het is verlopen.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties
Gr Carin
Ik heb inmiddels het overzicht gevonden van de toegevoegde schulden die in de wsnp zijn meegenomen , echter deze zat er niet bij.
Ik heb wel een verklaring (vonnis van de rechter) dat de wsnp schone lei heeft gegeven.
Als ik het goed begrijp zou dat betekenen dat ik die schuld die nu van me alsnog word geeist niet zou hoeven te betalen (het mag alsnog maar moet niet ).
Ik ga morgen meteen contact opnemen met het incasso/gerechtdeurwaarder kantoor, om dit kenbaar te maken en laat het nog even weten hoe het is verlopen.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties
Gr Carin
@ Carin sla ze maar met de verklaring schone lei om de oren, gaat helemaal goed komen.
Wat houdt de schone lei in?
Aan het einde van de wettelijke schuldsanering gaat de bewindvoerder het geld verdelen die u gedurende de looptijd van de Wsnp gespaard heeft. Vaak is het gespaarde bedrag niet hoog genoeg om alle schulden volledig te betalen. Er blijft dan een aantal restvorderingen over. De schone lei houdt in dat deze restvorderingen voor de schuldeisers niet meer opeisbaar zijn. U mag erop afbetalen, maar dat hoeft niet. De schone lei heeft betrekking op alle schulden die onder de werking van de Wsnp vallen. Dit zijn alle schulden die bestonden op het moment van toepassing van de Wsnp. De enige uitzondering hierop zijn sommige studieschulden bij de Informatie Beheergroep (artikel 299a van de Faillissementswet) en vorderingen die voortvloeien uit een strafrechtelijke veroordeling bij het Centraal Justitieel Incasso Bureau (artikel 358 lid 4 van de Faillissementswet).
Meldt een schuldeiser, met een schuld ontstaan vóór datum toepassing Wsnp, zich te laat aan bij de bewindvoerder, dan deelt hij in principe niet mee in het gespaarde geld. Zijn vordering valt echter wel onder de werking van de schone lei. Het bedrag kan daarom niet meer op u worden verhaald.
--------------------------------------------------------------------------------
Aan het einde van de wettelijke schuldsanering gaat de bewindvoerder het geld verdelen die u gedurende de looptijd van de Wsnp gespaard heeft. Vaak is het gespaarde bedrag niet hoog genoeg om alle schulden volledig te betalen. Er blijft dan een aantal restvorderingen over. De schone lei houdt in dat deze restvorderingen voor de schuldeisers niet meer opeisbaar zijn. U mag erop afbetalen, maar dat hoeft niet. De schone lei heeft betrekking op alle schulden die onder de werking van de Wsnp vallen. Dit zijn alle schulden die bestonden op het moment van toepassing van de Wsnp. De enige uitzondering hierop zijn sommige studieschulden bij de Informatie Beheergroep (artikel 299a van de Faillissementswet) en vorderingen die voortvloeien uit een strafrechtelijke veroordeling bij het Centraal Justitieel Incasso Bureau (artikel 358 lid 4 van de Faillissementswet).
Meldt een schuldeiser, met een schuld ontstaan vóór datum toepassing Wsnp, zich te laat aan bij de bewindvoerder, dan deelt hij in principe niet mee in het gespaarde geld. Zijn vordering valt echter wel onder de werking van de schone lei. Het bedrag kan daarom niet meer op u worden verhaald.
--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door sephora30 op 15 mei 2011 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zal hij/zij best weten,hij/zij is deurwaarder.sephora30 schreef:Kun je dat onderbouwen.TK Dw RMH schreef: U had het niet helemaal goed. Ook de schulden die niet zijn meegenomen, zijn na verkrijging schone lei niet meer opeisbaar.
Alle schulden van voor de wsnp zijn na afronding niet meer opeisbaar ook de niet gemelde schulden. Bewindvoerder schrijft alle bekende eisers aan en publiceert een bericht in de staatscourant opdat eventuele niet bekende schuldeisers de claim kunnen indienen daar staat wel een termijn voor. Doen ze dit niet dan is het voor hen einde oefening. Zou van de gekke zijn als een moeilijk traject die de wsnp toch is na afronding door een schuldeiser omzeild kan worden, in de trand van ik meldt me niet dus kan ik nadien gaan eisen. Nee een schone lei is bindend voor ALLE schulden die voor het traject ontstaan zijn, met uitzondering boetes wet Mulder maar daar is hier geen sprake van.
Goed dat ik het weet, kon dat uit die tekst die ik heb geplaatst niet goed opmaken.
Dan is er goede hoop voor de ts.
Dan is er goede hoop voor de ts.