LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso kosten gewoon betalen ? meer dan dubbele ??!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kitkat

Incasso kosten gewoon betalen ? meer dan dubbele ??!

Ongelezen bericht door kitkat »

Ik ben jaren klant bij een lensaway en dit keer is het opeens fout gegaan.

ik heb besteld en vergeten te betalen,tegelijkertijd had ik ook besteld bij een ander bedrijf en hun al betaald.

door een verhuizing en drukte dacht ik dat ik ze beide had betaald.

hun stuurde een herinnering,daarop heb ik geantwoord...dat ik al betaald had.

kreeg een mail terug dat het wel kon maar dan moest ik even bewijs van tonen...weer door drukte vergeten te doen..

vandaag opeens een incasso gekregen van Intrum Justitia

hoofdsom 43 euro
Rente 0.08
Incassokosten 37 euro
Registratiekosten 25 euro

totaal 105 euro

ik vroeg me af kan dit wel zo!!

van 40 euro naar 105 euro in een klap ????? dat is meer dan het dubbele!

moet ik het gewoon zo betalen of ??

ik weet natuurlijk dat het gedeeltelijk mijn fout is en ik ben altijd bereid om te betalen maar ik zet toch wel mijn vraagtekens hierbij want zo erg heb ik het nooit meegemaakt

Royalflush

Re: Incasso kosten gewoon betalen ? meer dan dubbele ??!

Ongelezen bericht door Royalflush »

Zucht, weer zo'n incassogezwel dat spookkosten in rekening brengt. Laat me raden: Intrum Justitia?

Die registratiekosten hoef je sowieso niet te betalen. €37,- is het maximale bedrag dat het incassobureau voor deze hoofdsom in rekening mag brengen. Meld het incassobureau schriftelijk dat de door hun berekende incassokosten te hoog zijn en niet overeenkomstig zijn met het Rapport Voorwerk II.

Een andere mogelijkheid: Je kunt direct de hoofdsom van €43,00 overmaken naar de opdrachtgever en het incassobureau negeren. Mocht je dan later nog een aanmaning van het incassobureau krijgen, dan antwoord je dat je niet wist dat er een incassobureau was ingeschakeld en dat de factuur aan de opdrachtgever al betaald is. Derhalve is er geen vordering meer en kan het incassobureau hoog of laag springen. Opdrachtgever blij, want die heeft zn centjes. Incassobureau minder blij, maar die hebben geen zaak.

kitkat

Ongelezen bericht door kitkat »

wat moet ik nu precies doen,ik had een leeghoofd aan de lijn gravenberg van intrum justitia die kwam alleen maar met standaard antwoorden,als het is standaard en het moet over de brug.

wat raad je me aan,een brief schrijven etc en wat moet er precies in staan ?

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Wanneer je de rekening aan Lensaway inmiddels al hebt betaald, of alsnog betaalt (alleen hoofdsom, zonder incassokosten. Betaal aan Lenasaway en niet aan het incassobureau) dan kun je Intrum de volgende brief sturen.
Geachte heer/mevrouw,

In reactie op uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt.

Ik heb reeds aan al mijn betalingsverplichtingen tegenover uw cliënt voldaan en dit kan ik ook bewijzen. Derhalve is er van een vordering geen sprake. Indien u anderszins van mening bent, dan kunt u zich wenden tot de kantonrechter. Ik wijs u er echter wel op dat ik mij in een dergelijk geval in den rechte zal verweren en alle bijkomende kosten op u zal verhalen.

Hoogachtend,

x
Succes!

Gesloten