Mijn schoonzoon heeft op zijn vorig adres een internetaansluiting gehad en is in eind 2006 vertrokken naar een scheiding met zijn vriendin. De aansluiting heeft hij opgezegd maar geen bevestiging meer afgewacht door de persoonlijke situatie. Daarna bij zijn broer gewoond en in juni 2007 ingeschreven in nieuwe woonplaats op nieuw adres. Nooit enige brief , rekening of aanmaning of id ontvangen. Nu, maart 2010, ontvangt hij opeens een brief van een deurwaarder waarbij hij aangemaand wordt voor 1600 euro voor kosten internet van aug.2007 tot heden. Er is nooit een factuur, aanmaning of id gestuurd, de kabelmij is inmiddels overgenomen door een andere maatschappij en zij beweren dat hij al die tijd nog gebruikt maakt van de aansluiting. Hij woonde in augustus 2007 al op het nieuwe adres. Inmiddels een uittreksel van bevolkingsr. opgestuurd met registratie nieuw adres vanaf 2007. Het incassobureau hanteert een behoorlijk agressieve toon en heeft verder geen bewijzen. De enige bewijzen die ze op verzoek opsturen is een A4 waarop van aug. 2007 tot heden de maandbedragen onder elkaar staan.
Het is toch vreemd dat men bijna 3 jaar een niet betaalde aansluiting zou laten doorgaan zonder afsluiten, dat het gaat om een aantal maanden na vertrek, en er nooit iets gestuurd is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso na drie jaar, zonder bewijslast
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Incasso na drie jaar, zonder bewijslast
paar vragen:
- welke kabelmaatschappij?
- welke incassoclub of welke deurwaarder?
- hoe is de opzegging verzonden, en binnen welke termijn? (dus, binnen de afgesproken opzegtermijn?)
De deurwaarder is een zwaar middel, weet u zeker dat het een deurwaarder is?
Zowiezo niet 'niets' doen.
Stuur een brief (aangetekend) waarin je de volgende zaken zet:
- bezwaar tegen de vordering, want geen contract / overeenkomst ivm opzegging (per datum, als je dat nog weet)
- vragen om stopzetting incassotraject omdat er niet eerder contact is gezocht.
- aangeven dat er geen herinneringen o.i.d. zijn verzonden / ontvangen (kan men bewijzen dat deze verzonden zijn?)
bewaar alles, en zoek relevante papieren op.
Het zou best kunnen dat de internet aansluiting nog gebruikt is, als de opzegging niet geregistreerd is - in dat geval is het zaak dat je uitzoekt wie het gebruikt heeft - en eventueel verbruiksgegevens opvraagt bij de desbetreffende provider.
Als het de ex is, dan vordering overdoen aan die persoon.
- welke kabelmaatschappij?
- welke incassoclub of welke deurwaarder?
- hoe is de opzegging verzonden, en binnen welke termijn? (dus, binnen de afgesproken opzegtermijn?)
De deurwaarder is een zwaar middel, weet u zeker dat het een deurwaarder is?
Zowiezo niet 'niets' doen.
Stuur een brief (aangetekend) waarin je de volgende zaken zet:
- bezwaar tegen de vordering, want geen contract / overeenkomst ivm opzegging (per datum, als je dat nog weet)
- vragen om stopzetting incassotraject omdat er niet eerder contact is gezocht.
- aangeven dat er geen herinneringen o.i.d. zijn verzonden / ontvangen (kan men bewijzen dat deze verzonden zijn?)
bewaar alles, en zoek relevante papieren op.
Het zou best kunnen dat de internet aansluiting nog gebruikt is, als de opzegging niet geregistreerd is - in dat geval is het zaak dat je uitzoekt wie het gebruikt heeft - en eventueel verbruiksgegevens opvraagt bij de desbetreffende provider.
Als het de ex is, dan vordering overdoen aan die persoon.
