LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso NS
-
Incasso NS
In december heb ik een boete gehad, omdat ik simpelweg niet was ingecheckt.
Ik heb ID-kaart laten zien en mijn adres doorgegeven en de conducteur vertelde dat de boete binnen vijf werkdagen op de deurmat zou liggen.
Na een week had ik nog steeds niks gehad. Ik ben toen naar het station in Leiden geweest om advies te vragen. De NS-medewerkers vertelden dat ik even af moest wachten wat ik moest doen.
Na twee maanden nadat ik de boete had gekregen en nog steeds niks had gekregen lag er opeens een Incassobrief met de mededeling dat ik 72 euro moest betalen. Ik heb gelijk de NS gebeld om verhaal te halen. Zij zeiden dat de boete twee keer was verstuurd, maar naar een heel ander adres dan dat ik had opgegeven.
Ik heb bezwaar gemaakt, maar ik kreeg een brief van het incassobureau dat na overleg met de NS de boete bleef staan. ik citeer uit de ontvangen brief: ''tijdens het uitschrijven van het uitstel van betaling heeft u een doordruk mee gekregen. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk om de gegevens op deze doordruk te controleren op juistheid daarvan. ...''Cliente heeft haar brieven naar het door u in de trein opgegeven adres gestuurd. Zij kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet of onjuist bezorgen van uw post. Hierover kunt u een klacht indienen bij uw bezorger.'' Einde citaat.
Kan ik deze boete nog aanvechten? De NS kon blijkbaar wel mijn goede adres doorgeven aan het incassobureau maar niet aan de post.
Alvast bedankt voor uw reacties
Ik heb ID-kaart laten zien en mijn adres doorgegeven en de conducteur vertelde dat de boete binnen vijf werkdagen op de deurmat zou liggen.
Na een week had ik nog steeds niks gehad. Ik ben toen naar het station in Leiden geweest om advies te vragen. De NS-medewerkers vertelden dat ik even af moest wachten wat ik moest doen.
Na twee maanden nadat ik de boete had gekregen en nog steeds niks had gekregen lag er opeens een Incassobrief met de mededeling dat ik 72 euro moest betalen. Ik heb gelijk de NS gebeld om verhaal te halen. Zij zeiden dat de boete twee keer was verstuurd, maar naar een heel ander adres dan dat ik had opgegeven.
Ik heb bezwaar gemaakt, maar ik kreeg een brief van het incassobureau dat na overleg met de NS de boete bleef staan. ik citeer uit de ontvangen brief: ''tijdens het uitschrijven van het uitstel van betaling heeft u een doordruk mee gekregen. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk om de gegevens op deze doordruk te controleren op juistheid daarvan. ...''Cliente heeft haar brieven naar het door u in de trein opgegeven adres gestuurd. Zij kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet of onjuist bezorgen van uw post. Hierover kunt u een klacht indienen bij uw bezorger.'' Einde citaat.
Kan ik deze boete nog aanvechten? De NS kon blijkbaar wel mijn goede adres doorgeven aan het incassobureau maar niet aan de post.
Alvast bedankt voor uw reacties
-
Re: Incasso NS
Maar, welk adres staat nou op het kopietje dat jij meegekregen hebt, jouw echte adres of een verkeerde? Als dat al verkeerd is dan is het niet zo gek dat de NS aan de post niet jouw goede adres konden geven, maar dat het incassobureau daar naar is gaan zoeken. En dan zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat je het heel misschien per ongeluk zelf niet helemaal goed opgegeven hebt. Je begeeft je dan op heel glad ijs als je doorgaat met het niet te betalen en een gerechtelijk traject riskeert...
Staat je goede adres erop dan heb je niks te vrezen, betaalt slechts de uitgestelde betaling en klaar ben je. Ik heb echter een lichtelijk vermoeden dat je in de veronderstelling was dat het je wel goed uit zou komen dat je eigen adres niet op de bon stond...
Staat je goede adres erop dan heb je niks te vrezen, betaalt slechts de uitgestelde betaling en klaar ben je. Ik heb echter een lichtelijk vermoeden dat je in de veronderstelling was dat het je wel goed uit zou komen dat je eigen adres niet op de bon stond...
-
Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout? Naar de boete heb ik niet gekeken in de trein. Ik dacht "het zal wel". Echter bleek thuis dat het adres verkeerd was. Is dit mijn eigen verantwoordelijkheid dat als een conducteur geen adres kan noteren?De Econometrist schreef:Maar, welk adres staat nou op het kopietje dat jij meegekregen hebt, jouw echte adres of een verkeerde? Als dat al verkeerd is dan is het niet zo gek dat de NS aan de post niet jouw goede adres konden geven, maar dat het incassobureau daar naar is gaan zoeken. En dan zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat je het heel misschien per ongeluk zelf niet helemaal goed opgegeven hebt. Je begeeft je dan op heel glad ijs als je doorgaat met het niet te betalen en een gerechtelijk traject .
bedankt voor de reactie!
Lijkt me een gevalletje eigen verantwoordelijkheid. Je hebt immers het papiertje gekregen ter controle, en toen je zelf navraag ging doen gaf je aan niets te hebben ontvangen, zonder blijkbaar het briefje te hebben gecontroleerd. Anders had je hier dus adequaat iets aan kunnen doen.Gerrit Versluijs schreef:Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout? Naar de boete heb ik niet gekeken in de trein. Ik dacht "het zal wel". Echter bleek thuis dat het adres verkeerd was. Is dit mijn eigen verantwoordelijkheid dat als een conducteur geen adres kan noteren?De Econometrist schreef:Maar, welk adres staat nou op het kopietje dat jij meegekregen hebt, jouw echte adres of een verkeerde? Als dat al verkeerd is dan is het niet zo gek dat de NS aan de post niet jouw goede adres konden geven, maar dat het incassobureau daar naar is gaan zoeken. En dan zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat je het heel misschien per ongeluk zelf niet helemaal goed opgegeven hebt. Je begeeft je dan op heel glad ijs als je doorgaat met het niet te betalen en een gerechtelijk traject .
bedankt voor de reactie!
Lijkt me het beste gewoon meteen te betalen. Er zijn immers genoeg zwartrijders die expres het verkeerde adres opgeven en zo hopen de boete te ontlopen.
Vormfouten komen alleen voor bij misdrijven en dan voornamelijk met termijnen die worden overschreden. Als je dit laat voorkomen dan zal de rechter in de terechtzitting de fout corrigeren en u alsnog tot betalen veroordelen.Gerrit Versluijs schreef:Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout? Naar de boete heb ik niet gekeken in de trein. Ik dacht "het zal wel". Echter bleek thuis dat het adres verkeerd was. Is dit mijn eigen verantwoordelijkheid dat als een conducteur geen adres kan noteren?De Econometrist schreef:Maar, welk adres staat nou op het kopietje dat jij meegekregen hebt, jouw echte adres of een verkeerde? Als dat al verkeerd is dan is het niet zo gek dat de NS aan de post niet jouw goede adres konden geven, maar dat het incassobureau daar naar is gaan zoeken. En dan zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat je het heel misschien per ongeluk zelf niet helemaal goed opgegeven hebt. Je begeeft je dan op heel glad ijs als je doorgaat met het niet te betalen en een gerechtelijk traject .
bedankt voor de reactie!
-
Nee dit is " geen vormfout " , grapje zeker? Ik denk dat u niet het juiste adres hebt doorgegeven in de verwachting " het zal wel , ik kom er zo onder uit " ~~~ niet dus, dus u moet nu het uitstel van betaling met de boete betalen. Dat het zolang heeft geduurd komt ws doordat ze u hebben moeten traceren en nu heeft u de incassokosten er extra bovenop. Als u volgende keer wilt zwartrijden , tip : geef het goede adres , dan heeft u alleen maar de boete extra en geen incassokostenGerrit Versluijs schreef: Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout? Naar de boete heb ik niet gekeken in de trein. Ik dacht "het zal wel". Echter bleek thuis dat het adres verkeerd was. Is dit mijn eigen verantwoordelijkheid dat als een conducteur geen adres kan noteren?
bedankt voor de reactie!
-
Een vormfout? Van wie?Gerrit Versluijs schreef: Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout?
Denk eens even vooruit, wat er gebeurt als je straks voor de rechter staat. Die controleur schrijft het adres op dat jij zegt. Je woont op de stationsstraat 17 in Utrecht, maar op de beschikking staat Julianalaan 25 in Groningen. Gaat de rechter het er dan maar bij laten zitten denk je? Zal hij zich niet afvragen of jij het verkeerd hebt gezegd, of de conducteur het verkeerd heeft opgeschreven?
Waarom een conducteur iets anders zou opschrijven dan er wordt opgegeven, is niet te verzinnen. Maar waarom jij iets anders zou opgeven dan het daadwerkelijk is, begrijpt iedereen. Welk standpunt denk je dat de rechter kiest?
-
Ik heb zeker niet bewust zwart gereden. Anders zou ik hier nu ook dit bericht plaatsen om advies te vragen. Ik vind het slecht van de conducteur dat hij mijn adres niet goed kon noteren en ik nu extra kosten heb.moederslink schreef:Nee dit is " geen vormfout " , grapje zeker? Ik denk dat u niet het juiste adres hebt doorgegeven in de verwachting " het zal wel , ik kom er zo onder uit " ~~~ niet dus, dus u moet nu het uitstel van betaling met de boete betalen. Dat het zolang heeft geduurd komt ws doordat ze u hebben moeten traceren en nu heeft u de incassokosten er extra bovenop. Als u volgende keer wilt zwartrijden , tip : geef het goede adres , dan heeft u alleen maar de boete extra en geen incassokostenGerrit Versluijs schreef: Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout? Naar de boete heb ik niet gekeken in de trein. Ik dacht "het zal wel". Echter bleek thuis dat het adres verkeerd was. Is dit mijn eigen verantwoordelijkheid dat als een conducteur geen adres kan noteren?
bedankt voor de reactie!
-
Ah oke duidelijk zo. Zonde dat je door andermans fout nu opeens een incasso krijgt. Ik betaal die boete, ben ik er vanafDe Econometrist schreef:Een vormfout? Van wie?Gerrit Versluijs schreef: Op de bon die ik heb staat het verkeerde adres. Is dit geen vormfout?
Denk eens even vooruit, wat er gebeurt als je straks voor de rechter staat. Die controleur schrijft het adres op dat jij zegt. Je woont op de stationsstraat 17 in Utrecht, maar op de beschikking staat Julianalaan 25 in Groningen. Gaat de rechter het er dan maar bij laten zitten denk je? Zal hij zich niet afvragen of jij het verkeerd hebt gezegd, of de conducteur het verkeerd heeft opgeschreven?
Waarom een conducteur iets anders zou opschrijven dan er wordt opgegeven, is niet te verzinnen. Maar waarom jij iets anders zou opgeven dan het daadwerkelijk is, begrijpt iedereen. Welk standpunt denk je dat de rechter kiest?
-
Ik weet niet of de conducteur het adres niet goed heeft opgeschreven, had je zelf wel even moeten controleren natuurlijk en indien nodig moeten laten wijzigen, ter plekke.
Ik heb wel eens bewust zwart gereden : ik moest halsoverkop naar het noorden reizen , vanuit Arnhem,
had geen rooie rot cent en heb zo.n " uitstel van betaling " ding gevraagd en gekregen , met het juiste adres , binnen 5 dagen de bon thuis , betaald en klaar weer....
Een dure les voor je.....
Ik heb wel eens bewust zwart gereden : ik moest halsoverkop naar het noorden reizen , vanuit Arnhem,
had geen rooie rot cent en heb zo.n " uitstel van betaling " ding gevraagd en gekregen , met het juiste adres , binnen 5 dagen de bon thuis , betaald en klaar weer....
Een dure les voor je.....
-
Ja inderdaad, het is niet anders. Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Blijft een vreemd verhaal, dat de conducteur een verkeerd adres noteert, maar dat de NS wel het juiste adres heeft doorgegeven aan het incassobureau. Hoe is de NS dan aan het juiste adres gekomen?
-
Gerrit, wat op de doordruk staat doet er niet toe. Het is de beschikking die telt. Is die naar het verkeerde adres gestuurd dan is dit niet jouw probleem. het is een probleem van de NS die zijn administratie niet op orde heeft! De verhogingen die het incassobureau in rekening brengt zijn dus ook onterecht. betaal alleen de boete zonder extra kosten. Ik weet 100% zeker dat ze het er verder daar bij zullen laten.
-
Wie zegt dat de NS het goede adres opgegeven heeft aan het incassobureau?CB schreef:dat de conducteur een verkeerd adres noteert, maar dat de NS wel het juiste adres heeft doorgegeven aan het incassobureau. Hoe is de NS dan aan het juiste adres gekomen?
Als de NS het aan de deurwaarder overdraagt, dan kan die via de GBA je juiste adres achterhalen. NS mag daar niet in, deurwaarders wel. Incassobureaus werken vaak samen met deurwaarders, dus kan het incassobureau formeel de verzending aan de deurwaarder overlaten om legaal de post op het juiste adres te krijgen...CB schreef:Blijft een vreemd verhaal, dat de conducteur een verkeerd adres noteert, maar dat de NS wel het juiste adres heeft doorgegeven aan het incassobureau. Hoe is de NS dan aan het juiste adres gekomen?
TS in zijn 1e bericht. Even de laatste alinea nog even lezen, dan ben je ook weer bij.De Econometrist schreef:Wie zegt dat de NS het goede adres opgegeven heeft aan het incassobureau?CB schreef:dat de conducteur een verkeerd adres noteert, maar dat de NS wel het juiste adres heeft doorgegeven aan het incassobureau. Hoe is de NS dan aan het juiste adres gekomen?
Dat kan, maar ik reageerde op de opmerking van TS. Wellicht had ik moeten quoten. Dat was wat duidelijker geweest voor de mensen die maar de helft lezen.kweenie schreef:Als de NS het aan de deurwaarder overdraagt, dan kan die via de GBA je juiste adres achterhalen. NS mag daar niet in, deurwaarders wel. Incassobureaus werken vaak samen met deurwaarders, dus kan het incassobureau formeel de verzending aan de deurwaarder overlaten om legaal de post op het juiste adres te krijgen...CB schreef:Blijft een vreemd verhaal, dat de conducteur een verkeerd adres noteert, maar dat de NS wel het juiste adres heeft doorgegeven aan het incassobureau. Hoe is de NS dan aan het juiste adres gekomen?
-
En hoe weet TS dat de NS het juiste adres doorgegeven heeft, en niet het incassobureau juist heeft betaald om het juiste adres te achterhalen, zoals het in dit soort gevallen altijd gaat?CB schreef: TS in zijn 1e bericht. Even de laatste alinea nog even lezen, dan ben je ook weer bij.
Van het incassobureau is het dagelijks werk om mensen te achterhalen, van de NS juist niet. Waarom zou in dit geval de NS het opeens hebben uitgezocht, terwijl ze daarvoor helemaal de middelen en de bedrijfsorganisatie niet voor hebben?
-
Als je zelf maar de helft begrijpt, moet je niet daaruit de conclusie trekken dat een ander maar de helft leest. Weliswaar lijkt TS de conclusie te hebben getrokken dat de NS zelf zijn juiste adres heeft uitgeplozen, maar de logische gang van zaken is dat de NS na 3 onbeantwoorde berichten naar het verkeerd genoteerde adres de hulp heeft ingeroepen van een organisatie die de mankracht en de middelen heeft om het werkelijke adres te achterhalen dat bij de persoonsgegevens hoort die wél juist van het ID zijn overgenomen.CB schreef:Wellicht had ik moeten quoten. Dat was wat duidelijker geweest voor de mensen die maar de helft lezen.
Dat lijkt me logisch. Zolang het incassobureau dat hier niet komt melden, is het voor iedereen een raadsel. Zelfs voor jou.De Econometrist schreef:Dan zal het voor jou een raadsel blijven hoe het incassobureau aan TS's juiste adres kwam...CB schreef: Ik begrijp precies, wat er wordt geschreven. Niet meer en niet minder.