LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso op oud adres

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Galanthus

Incasso op oud adres

Ongelezen bericht door Galanthus »

Geachte heren/dames,

Op 1 Oktober van ontving ik een brief van het incasso bureau GGN.
Ik wordt verzocht het openstaande schuld die bedraagt 1300 euro in een keer te betalen.
Ze dreigen dat ik dit onmiddelijk in een keer moet betalen maar echter woon ik al 3 jaar niet meer op dit adres en ben zeker niet van op de hoogte van mijn openstaande schuld. Er wordt vermeld dat indien ik niet betaal ze met politie naar het oude adres zullen gaan en een inval zullen plegen.

Ik heb ook aangegeven dat ik hier niet van op de hoogte ben, en niets aan kon doen omdat ik niet wist van mijn openstaande schuld ook dat ik kan aantonen dat ik hier lang niet meer woonachtig ben.

Natuurlijk ga ik betalen maar ik kan het niet in een keer betalen.

Wat zou u/jullie mij kunnen adviseren?

Dit heb ik echt nooit nog mee gemaakt, ik werk niet, en studeer en krijg alleen mijn zorgtoeslag en stage vergoeding.

Alvast bedankt!

thecure

Re: Incasso op oud adres

Ongelezen bericht door thecure »

Galanthus schreef:. Er wordt vermeld dat indien ik niet betaal ze met politie naar het oude adres zullen gaan en een inval zullen plegen.
:lol: :lol: :lol: :lol: het wordt steeds gekker met die incasso bureau's

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Galanthus schreef:Geachte heren/dames,

Op 1 Oktober van ontving ik een brief van het incasso bureau GGN.
Ik wordt verzocht het openstaande schuld die bedraagt 1300 euro in een keer te betalen.
Ze dreigen dat ik dit onmiddelijk in een keer moet betalen maar echter woon ik al 3 jaar niet meer op dit adres en ben zeker niet van op de hoogte van mijn openstaande schuld. Er wordt vermeld dat indien ik niet betaal ze met politie naar het oude adres zullen gaan en een inval zullen plegen.

Ik heb ook aangegeven dat ik hier niet van op de hoogte ben, en niets aan kon doen omdat ik niet wist van mijn openstaande schuld ook dat ik kan aantonen dat ik hier lang niet meer woonachtig ben.

Natuurlijk ga ik betalen maar ik kan het niet in een keer betalen.

Wat zou u/jullie mij kunnen adviseren?

Dit heb ik echt nooit nog mee gemaakt, ik werk niet, en studeer en krijg alleen mijn zorgtoeslag en stage vergoeding.

Alvast bedankt!

Als u het natuurlijk toch gaat betalen, kunt u ook misschien wel een regeling treffen.
Ik neem aan dat u wel weet waarvan het is, anders betaald u niet. :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar heeft deze vordering betrekking op? Wanneer zou deze vordering zijn ontstaan?

Galanthus

alfatrion schreef:Waar heeft deze vordering betrekking op? Wanneer zou deze vordering zijn ontstaan?

Het punt is ik was zelf niet van op de hoogte dat ik een openstaande schuld had.
Ik ben al 3 jaar niet woonachtig op het oude adres, ik schrok wel dat ik van de oude bewoner
deze brief had gekregen ze vorderen me deze openstaande bedrag in een keer te betalen.

Ik heb nooit eerder een brief ontvangen.

Ik wil best betalen, maar ik kan niet 1300 in een keer betalen ik werk momenteel niet.

F.van Holten

Heeft u al contact gehad met het icb. Om over een regeling te praten.
Het is links of rechts om, u weet van de schuld, maar u heeft het nu even niet.
Ik weet niet in hoever het icb. daar iets mee te maken heeft, zij willen vorderen.
Dus probeer een betalings regeling te treffen, met het icb.

Suc6

Galanthus

F.van Holten schreef:Heeft u al contact gehad met het icb. Om over een regeling te praten.
Ik weet niet in hoever het icb. daar iets mee te maken heeft, zij willen vorderen.

Suc6
Bedankt voor uw bericht. Ik weet nu dat ik moet betalen, alleen jammer dat ze het altijd naar een verkeerde adres gestuurd hebben. Nu staat er ook een hoge rente op zeker 500 euro omhoog gegaan.
Zonde, wat bedoelt u met ICB? Wat kunnen die voor mij doen. En waar kan ik deze vinden?

Bedankt!

F.van Holten

Sorry voor de onduidelijkheid.
Incasso bureau. (ICB)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Galanthus schreef:
F.van Holten schreef:Heeft u al contact gehad met het icb. Om over een regeling te praten.

Suc6
Bedankt voor uw bericht. Ik weet nu dat ik moet betalen, alleen jammer dat ze het altijd naar een verkeerde adres gestuurd hebben. Nu staat er ook een hoge rente op zeker 500 euro omhoog gegaan.
Zonde, wat bedoelt u met ICB? Wat kunnen die voor mij doen. En waar kan ik deze vinden?

Bedankt!
Dat lijkt me stug.
Hoeveel procent rente is het dan, als het totaal bedrag €1300 is?

Hoe kan het dat je niet wist dat je een schuld had? Is er nooit eerder iets naar het oude ( toen nog je geldige) adres gestuurd?
Als jij toen totaal niet bekekend was met het feit dat je een bedrijf/instantie nog geld schuldig was, hoe moest je dan weten dat je hen een adreswijziging had moeten sturen?

Galanthus

Jolijn schreef:
Galanthus schreef:

Suc6

Bedankt!
Dat lijkt me stug.
Hoeveel procent rente is het dan, als het totaal bedrag €1300 is?

Hoe kan het dat je niet wist dat je een schuld had? Is er nooit eerder iets naar het oude ( toen nog je geldige) adres gestuurd?
Als jij toen totaal niet bekekend was met het feit dat je een bedrijf/instantie nog geld schuldig was, hoe moest je dan weten dat je hen een adreswijziging had moeten sturen?
Geachte mevrouw Jolijn,

U heeft helemaal gelijk. Het zit zo in elkaar ik ben 3 jaar niet meer op dat adres. Ik ben niet van op de hoogte geweest dat ik uberhaupt een openstaande schuld heb staan. Ik vind het erg zonde dat het zo hoog is worden, jammer dat ik hier niet over eerder ben geinformeerd. Ik begrijp niet dat ze via een brief dwingen om deze bedrag in een keer te betalen. Als ik er niet van op de hoogte ben, en zeker lange tijd niet meer woon op het oude adres, dan zou het toch wel mogelijk moeten zijn om iets te regelen?

Jolijn

Geloof niet zomaar klakkeloos wat je voorgeschoteld wordt door GGN, maar
google op incassokosten, rente, verjaring enz., andere topics over soortgelijke problemen.
Lees je in wat je plichten en rechten zijn, misschien het dan wel zo dat je niet verplicht bent maar iets te betalen. Dan kom je er ook wel achter of die rente zomaar zo hoog kan worden en of je überhaupt verplicht kunt worden betalen.

Als dit

Er wordt vermeld dat indien ik niet betaal ze met politie naar het oude adres zullen gaan en een inval zullen plegen.

echt zo letterlijk in de brief staat, zou ik daar maar 's een klacht/aangifte van indienen.

Galanthus

Jolijn schreef:Geloof niet zomaar klakkeloos wat je voorgeschoteld wordt door GGN, maar
google op incassokosten, rente, verjaring enz., andere topics over soortgelijke problemen.
Lees je in wat je plichten en rechten zijn, misschien het dan wel zo dat je niet verplicht bent maar iets te betalen. Dan kom je er ook wel achter of die rente zomaar zo hoog kan worden en of je überhaupt verplicht kunt worden betalen.

Als dit

Er wordt vermeld dat indien ik niet betaal ze met politie naar het oude adres zullen gaan en een inval zullen plegen.

echt zo letterlijk in de brief staat, zou ik daar maar 's een klacht/aangifte van indienen.
Geachte mevrouw Jolijn,

Ze dwingen mij per direct te betalen, anders komen ze met politie om huis leeg te halen die niet van mij is. Ik wil best een regeling treffen daar ren ik niet van weg, ik heb dan wel een schuld dat blijkt uit hun administratie, maar ik woon 3 jaar niet meer op dit adres waardoor het onduidelijk voor mij en voor hun is. Dus wat kan ik beste doen?

F.van Holten

Contact met het betreffende icb. lijkt mij wel verstandig.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Galanthus schreef: Ze dwingen mij per direct te betalen, anders komen ze met politie om huis leeg te halen die niet van mij is.
Zonder rechterlijke uitspraak kan incassoburo helemaal niets, en zal politie hier echt niet aan meewerken.
Stond je al die tijd wel op het geode adres ingeschreven bij gemeente?

Jolijn

Galanthus schreef:
Jolijn schreef:Geloof niet zomaar klakkeloos wat je voorgeschoteld wordt door GGN, maar

Als dit

Geachte mevrouw Jolijn,

Ze dwingen mij per direct te betalen, anders komen ze met politie om huis leeg te halen die niet van mij is. Ik wil best een regeling treffen daar ren ik niet van weg, ik heb dan wel een schuld dat blijkt uit hun administratie, maar ik woon 3 jaar niet meer op dit adres waardoor het onduidelijk voor mij en voor hun is. Dus wat kan ik beste doen?
Ja, dat schreef je al eerder, vandaar dus mijn eerdere reactie.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarvoor en hoe hoog was het oorspronkelijke bedrag?

En is die brief ooit gestuurd naar dit oude adres.....
Alle kosten wegens te laat sturen rekening is voor hun en GGZ doet het alleen maar in opdracht.

Dus meld eerst even waarvoor en hoeveel het bedrag op de eerste niet ontvangen rekening was.
Verder is de datum van deze schuld en jou verhuis datum bepalend of deze op tijd gestuurd is.

Als je ter goeder trouw bent vervallen alle kosten en betaal je alleen het oorspronkelijke bedrag, eventueel na rechtszaak want zomaar beslag leggen kan niet.
Verder kan de huidige bewoner melden dat hij niet deze persoon is dus niets te halen valt.

Hij had deze als bewoners niet bekend op dit adres retour afzender moeten sturen en niet U opzoeken.
Daar is de GBA voor.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Galanthus schreef: Ze dwingen mij per direct te betalen, anders komen ze met politie om huis leeg te halen die niet van mij is. Ik wil best een regeling treffen daar ren ik niet van weg, ik heb dan wel een schuld dat blijkt uit hun administratie, maar ik woon 3 jaar niet meer op dit adres waardoor het onduidelijk voor mij en voor hun is. Dus wat kan ik beste doen?
Als dit er zo staat - is dit bedreiging / poging tot afpersing.
Een incassoburo mag (met of zonder politie) NIETS.
Alleen een deurwaarder, na uitspraak rechter (of bij belastingschulden bijvoorbeeld, zonder rechter) beslag leggen op 'waardevolle goederen'.

Door te dreigen met 'als u niet betaald komen wij spullen halen' liegen ze.
(Tenzij de schuld van de belasting is, niet waarschijnlijk daar zij uw adres wel goed zullen hebben - of van een andere overheidsinstantie)

Gesloten