LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso perikkelen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

incasso perikkelen

Ongelezen bericht door BUNA »

geachte forum gebruikers,

Graag wil ik u het volgende vragen, in 2011 had ik door mijn eigen schuld (reden daar gelaten) een probleem met mijn credit cart betaling, begin februari 2012 is dit keurig afbetaald (en opgelost dachten wij)en ook brief ontvangen, dat alles was ingelost en er thans niets meer te vorderen was

Nu kom ik er sinds 6 maart 2015 achter, dat dit nooit netjes is afgemeld, en zitten we in een cirkel en iedereen verwijst naar iedereen, en niemand kan iets doen, om het netjes af te melden (en met terug werkende kracht) wat dus kennelijk niet kan, omdat iedereen de verantwoordelijkheid van de afmelding aan een andere geeft.

Nogmaals dat de schuld is ontstaan is mijn verantwoordelijkheid en dacht het netjes afgelost te hebben, maar kennelijk niet.

verschillende bedrijven zijn in het spel, ABN, LIndorff, beekman en partners (failiet) en hilman en harvey, niemand kent, of het dossier is ingelost (wat klopt) wij hebben u nooit aangemeld en kunnen hier niets mee.

Wat kan ik als stappen ondernemen (erg frustrerend) Nogmaals van de schuld weet ik en was op 8 feb 2012 opgelost, maar nu duikt alles weer op daar een verkeerde melding en niemand schijnt iets te kunnen doen????

Graag uw ervaring en /of tips wat wij kunnen ondernemen

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Een warrig verhaal.
Blijk je een BKR notering te hebben of zo? Wordt er geprobeerd een vordering te innen waarvan je dacht dat die niet meer bestond? Of wat?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BUNA schreef:Wat kan ik als stappen ondernemen (erg frustrerend) Nogmaals van de schuld weet ik en was op 8 feb 2012 opgelost, maar nu duikt alles weer op daar een verkeerde melding en niemand schijnt iets te kunnen doen????

Graag uw ervaring en /of tips wat wij kunnen ondernemen
Misschien eerst eens alles op een rijtje zetten? Concreet de feiten en documenten nagaan.

- De credit card schuld was bij de ABN?
- Wat zegt de ABN hierover?
- U heeft schriftelijk bewijs dat de schuld volledig is afgelost?
- Wie probeert nu een bedrag te vorderen?
- Hebben deze partijen concreet aangegeven wat welke kosten zijn?
- Heeft u hen om bewijzen gevraagd (zoals bijvoorbeeld een specificatie)?

- Etc...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als alles is afgelost dan staat er toch gewoon 0 euro op het maandelijkse afschrift?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik ga er maar vanuit dat het hier gaat om een BKR melding.
ABN (ICS) is verantwoordelijk voor de afmelding bij het BKR. Ook als de vordering is verkocht aan Lindorff. Lindorff moet dan de ABN op de hoogte stellen dat de vordering is voldaan.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Als ik het zo begrijp is een melding gedaan bij BKR wegens achterstand en die is niet gecorrigeerd op het moment dat de achterstand voldaan was.

De eerste verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de kredietverstrekker. Lindorff kan inderdaad eigenaar van de vordering zijn geworden maar dat lijkt me stug want zo'n cessie is voor hen te riskant. Meestal zijn ze slechts de boodschapper. ABN AMRO is hoe da nook je eerste contact.

Hoe dan ook, je kan bij ABN AMRO een verzoek tot correctie indienen en als ze niet meewerken kan je bij BKR in bezwaar gaan: https://www.bkr.nl/Wat-betekent-BKR-voo ... ns-wat-nu/

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

BUNA schreef:geachte forum gebruikers,

Graag wil ik u het volgende vragen, in 2011 had ik door mijn eigen schuld (reden daar gelaten) een probleem met mijn credit cart betaling, begin februari 2012 is dit keurig afbetaald (en opgelost dachten wij)en ook brief ontvangen, dat alles was ingelost en er thans niets meer te vorderen was

Nu kom ik er sinds 6 maart 2015 achter, dat dit nooit netjes is afgemeld, en zitten we in een cirkel en iedereen verwijst naar iedereen, en niemand kan iets doen, om het netjes af te melden (en met terug werkende kracht) wat dus kennelijk niet kan, omdat iedereen de verantwoordelijkheid van de afmelding aan een andere geeft.

Nogmaals dat de schuld is ontstaan is mijn verantwoordelijkheid en dacht het netjes afgelost te hebben, maar kennelijk niet.

verschillende bedrijven zijn in het spel, ABN, LIndorff, beekman en partners (failiet) en hilman en harvey, niemand kent, of het dossier is ingelost (wat klopt) wij hebben u nooit aangemeld en kunnen hier niets mee.

Wat kan ik als stappen ondernemen (erg frustrerend) Nogmaals van de schuld weet ik en was op 8 feb 2012 opgelost, maar nu duikt alles weer op daar een verkeerde melding en niemand schijnt iets te kunnen doen????

Graag uw ervaring en /of tips wat wij kunnen ondernemen
Beste BUNA,

Ik kan me voorstellen dat u er gek van opkijkt wanneer uw opgeloste problemen uit het verleden ineens opduiken. Ik wil graag kijken wat ik voor u kan betekenen. Uit uw verhaal maak ik niet op wat er precies aan de hand is. Om deze reden wil ik graag telefonisch contact met u opnemen. Kunt u in een privébericht aangeven op welk telefoonnummer u op werkdagen het beste bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
J. van Vloten

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door BUNA »

Geachte forum gebruikers,

Dank u wel voor uw reacties. Het gaat inderdaad om een credit carD schuld, welke op 8 februari 2012 is afgesloten, en nooit bij BKR is afgemeld, en sinds 6 maart 2015 is dit aan het ligt gekomen.

En iedereen verwijst naar iedereen (nogmaals dat die schuld is ontstaan is mijn verantwoordelijkheid) helaas blijkt dat, dit ons toch nog blijft achtervolgen. En verschillende instanties, lindorff, abn, beekman en partner(failiet) en hilman en harvey, in verschillende volgorde ben ik hier naar door verwezen, en geen enkele kan duidelijk antwoord geven.

Het is een viciueze cirkel, maar ik ga de reactie van ABN ter hande nemen(hopelijk komt er nu wel iets uit)want de verwezen me ook weer door.

Nogmaals ik wil iedereen bedanken voor hun reactie.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: incasso perikkelen

Ongelezen bericht door De Econometrist »

En met welke code staat het dan genoteerd?
Het hebben van een krediet is op geen enkele manier een probleem, dat heeft iedereen met een hypotheek, creditcard, of postorderaankoop met afbetaling. Een voormalige achterstand staat als het goed is geregistreerd met een herstelcode, die betekent dat je een achterstand hebt gehad die inmiddels weer is ingelopen. Dat blijft 5 jaar (meen ik) zichtbaar.
Staat er bij het BKR nu geregistreerd dat je al 3 jaar een betalingsachterstand hebt?!?

De ABN is de kredietverstrekker, die zal te allen tijde er als enige voor verantwoordelijk zijn de geregistreerde gegevens te laten aanpassen.

Gesloten