Hallo allemaal,
Ik ben het toch wel met B-J eens. Zelf werk ik ook bij een incassobureau en toch is dat niet zo simpel als mensen vaak denken. Wij krijgen opdracht van onze opdrachtgevers. Wij hoeven niet eerst uit te zoeken of een vordering terecht is ja of nee. Als wij een factuur hebben of een opgave van een huurachterstand is dat voldoende. Mocht u het niet eens zijn met een vordering, neem dan zeker contact met het incassobureau op. De mensen van de incasso zijn er niet alleen om te incasseren, maar zitten er ook om tot een oplossing te komen. Wij in ieder geval wel. Als u uw klacht of probleem weergeeft, dan communiceren wij het weer door naar onze opdrachtgever. Als blijkt dat onze opdrachtgever een fout heeft gemaakt, dan adviseren wij hem absoluut niet om door te gaan. Als ze dat dan toch willen, dan voeren wij de opdracht uit, maar de risico's zijn dan voor de opdrachtgever zelf.
Als u zegt allang te hebben betaald en de opdrachtgever blijft volhouden geen betaling te hebben ontvangen, stuur dan een kopie van het betaalbewijs op. Het gebeurt zo vaak dat opdrachtgever een betaling niet heeft kunnen plaatsen, omdat een referentienummer/factuurnummer/naam niet overeenkomt. De betaling wordt dan op een tussenrekening geboekt. Met het betaalbewijs kun je aantonen dat er is betaald en de opdrachtgever kan aan de hand daarvan uitzoeken of zij de betaling hebben ontvangen. Probleem opgelost, zonder kosten voor de debiteur. Opdrachtgevers kunnen ook heel erg laks zijn, dat ben ik geheel met u eens. Vaak is dat voor ons ook vermoeiend. Maar opdrachtgever is opdrachtgever en iedereen kan een opdracht verstrekken. Als u geen contact of commentaar van ze krijgt, speel het dan via het incassobureau. De "lijnen" zijn korter en wij krijgen meestal wel een inhoudelijke reactie. Mochten de partijen er onderling niet uit kunnen komen, dan is er nog altijd de Rechter. Laat die man toch ook zijn werk doen.
Ach, er is zoveel van te zeggen.
Maar ik vind het toch ook wel flauw, dat als de opdrachtgever al 3 aanmaningen heeft verzonden en er geen betaling op heeft gevolgt, wij een sommatie sturen en de vordering door de debiteur telefonisch wordt overgeboekt. Gelukkig geldt de datum van ontvangt en niet van afschrijving. Het is ook flauw, dat als je mensen in de gelegenheid stelt om de vordering in termijnen af te laten lossen, zij deze afspraken niet nakomen. 100 toezeggingen, en er wordt er geen 1 van nagekomen. Hoeveel moeite moet je dan nog doen? Tegenwoordig zeg ik: u krijgt 1 kans. Indien het niet lukt om de termijn op tijd te voldoen, bel dan om een nieuwe afspraak te maken. Als mensen zich niet aan hun afspraken houden, dan houdt het voor ons ook een heel eind op en gaan we door met de incassoprocedure.
Grt Loesje
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso
Re: incasso
Nederland wordt een politiestaat, regels voor regels voor regels, het wordt een compleet zooitje. Je ziet door de regels het bos niet meer. Daar hebben incasso bureau's ook last van.
Twee jaar geleden ontving ik als eerste een aanmaning van het incasso, zonder eerste brief, zonder aanleiding. Daarin werdt vermeld dat ik meer dan een jaar geleden een boete gehad zou hebben voor een fout geparkeerde auto, boete € 60,00 + aanmaningkosten €240,00.
Totaal dus €300,00. Het mooie is dat ik al 7 jaar in de hulpverlenig verkeer en ik rij al 5 jaar geen auto en heb al 5 jaar geen auto gehad. Ik heb toen een nette brief aangetekent verzonden, daarop heb 9 aanmaningen nog gehad met verschillende bedragen, soms flink hogere bedragen en soms flink lagere bedragen. Ik bleef wachten op een reactie op mijn aangetekende brief. Die er tot heden niet is gekomen. Sinds een jaar ontvang ik helemaal niets meer hierover. Of het nou is afgehandelt, ik weet het niet. Maar dat het helemaal fout gaat in de administratie bij de incasso's lijkt mij erg duidelijk.
Nu weet ik van inside information, dat bijna 70% van de incasso bureau's een maandelijks wisselend personeelsbestand hebben.
Veel blondjes en allochtonen die geen school afgemaakt hebben komen hier terecht, ze hoeven immers alleen te typen. De baas verdient aan de incassos en het personeel, daarom hebben ze auto's van enkele tonnen. De directeur van het incasso dat ik ken rijd een Ferrari F40. Das toch niet normaal.
Gemiddeld 200 incasso bureau's per jaar komen en gaan zoals paddestoelen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan, maar ik hou het hier ff bij, niet teveel leessfof voor lezers hiero.
Twee jaar geleden ontving ik als eerste een aanmaning van het incasso, zonder eerste brief, zonder aanleiding. Daarin werdt vermeld dat ik meer dan een jaar geleden een boete gehad zou hebben voor een fout geparkeerde auto, boete € 60,00 + aanmaningkosten €240,00.
Totaal dus €300,00. Het mooie is dat ik al 7 jaar in de hulpverlenig verkeer en ik rij al 5 jaar geen auto en heb al 5 jaar geen auto gehad. Ik heb toen een nette brief aangetekent verzonden, daarop heb 9 aanmaningen nog gehad met verschillende bedragen, soms flink hogere bedragen en soms flink lagere bedragen. Ik bleef wachten op een reactie op mijn aangetekende brief. Die er tot heden niet is gekomen. Sinds een jaar ontvang ik helemaal niets meer hierover. Of het nou is afgehandelt, ik weet het niet. Maar dat het helemaal fout gaat in de administratie bij de incasso's lijkt mij erg duidelijk.
Nu weet ik van inside information, dat bijna 70% van de incasso bureau's een maandelijks wisselend personeelsbestand hebben.
Veel blondjes en allochtonen die geen school afgemaakt hebben komen hier terecht, ze hoeven immers alleen te typen. De baas verdient aan de incassos en het personeel, daarom hebben ze auto's van enkele tonnen. De directeur van het incasso dat ik ken rijd een Ferrari F40. Das toch niet normaal.
Gemiddeld 200 incasso bureau's per jaar komen en gaan zoals paddestoelen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan, maar ik hou het hier ff bij, niet teveel leessfof voor lezers hiero.
Re: incasso
Dit onderwerp bestaat al en kunt u vinden onder volgende adres: http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=25930
TROS Radar Internetredactie
TROS Radar Internetredactie