LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ann

incasso

Ongelezen bericht door ann »

omdat ik weer wilde studeren, ben ik op zoek gegaan naar en cursus die bij me past, zodoende ben ik terecht gekomen bij het nti. via internet heb ik gevraagd om mij informatie op te sturen inzake de cursus bedrijfscounselling.Sindsdien ben ik minstens 2x per week opgebeld door een medewerker van de helpdesk met de vraag wanneer ik met de cursus start.
Ik heb aangegeven telefonisch dat het nti mij in maart een proefpakket mag opsturen . het eerste proefpakket heeft het nti opgestuurd via TPG post deze heb ik 10 of 11 april opgehaald. ik kreeg geen bewijs van tpg.
dit studiepakket heb ik binnen een maand geretourneerd, doordat ik ten gevolge van familie problemen niet kon niet in staat was te starten met de cursus
moeder(82 ziek) partner ziek vervolgens geopereerd ik had een verhoogde bloeddruk en moest van mijn huisarts rusten.
Ik heb het nti per brief keurig een verzoek ingediend om in het najaar te starten met de cursus in plaats van de maand maart.
Wat schets mijn verbazing. ik kreeg geen reactie op mijn verzoek, maar wel enkele brieven van een incasso bureau het NIB
waarin ik gesommeerd ben een bedrag van 1933,93 euro te voldoen zijnde het totale cursusgeld en een formulier om in te vullen als ik niet in staat ben om het totale bedrag ineens te voldoen, ik de mogelijkheid heb bovenstaand bedrag in termijnen af te lossen.
Ik heb, naar aanleiding van het bovenstaande telefonisch contact opgenomen met zowel het NIB als het NTI, maar zijn beide niet voor rede vatbaar, volgens hun moet ik het cursusgeld betalen.
Inmiddels heb ik ook en brief geschreven naar het NIB over de gang van zaken.
Kunt u mij hieromtrent adviseren.
Graag ontvang ik per mail een bericht van u.

smiley

Re: incasso

Ongelezen bericht door smiley »

je hoeft dit niet te betalen hoor, het is in nederland namelijk zo dat wanneer je iets binnen 30 dagen retourneert je niet hoeft te betalen wat ze ook zeggen. wanneer je bewijs hebt dat je het meteen terug hebt gestuurd is dit nog mooier dan kunnen ze je niets maken en kun je hun zelfs aanklagen wegens laster. :twisted: ik zou als ik jou was naar een advocaat gaan daar is het eerste half uur toch gratis en laat je je daar informeren, maar je moet je niet te druk maken hoor, het was een proefpakket. de naam zegt het al je had het op proef, en je hebt het door (aantoonbare) omstandigheden terug moeten sturen, daar moeten ze mee accoord gaan. je hoeft in nederland pas een incasso te betalen als erboven staat IN NAAM DER KONINGIN. groetjes van smiley :lol:

Gesloten