Heb ADSL bij Tiscali. Bij afsluiten 2 jaar geleden werd steeds 1 maand terug gefactureerd. Dus jullie pas begin augustus. Dit is gefaseerd terug gedraaid tot vooraf factureren. Of zich een prima situatie maar....
Nu gaan ze weer steeds vroeger factureren. 1-7 is de rekening voor Augustus al weer geïncasseerd. Dit vind ik niet leuk meer. Ik snap best dat Tiscali financiële problemen heeft maar dat hoeft toch niet zo opgelost te worden?
Is daar wat aan te doen. een reactie aan de klantenservice heeft niks anders als een standaard mailtje op geleverd.
Hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso Tiscali
Re: Incasso Tiscali
Ik denk niet dat er iets aan te doen is, het staat ze vrij om de voorwaarden te veranderen.
Het enige dat je kunt doen is je abonnement opzeggen en naar een ander gaan.
Het enige dat je kunt doen is je abonnement opzeggen en naar een ander gaan.
Re: Incasso Tiscali
Ik ga de volgende maand de incasso terug laten storten en betaal dan wel voor het einde van de maand zelf weer.
eens kijken of Tiscali dit kan waarderen
eens kijken of Tiscali dit kan waarderen
Re: Incasso Tiscali
Veel succes en laat vooral weten hoe het afgelopen is.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 jul 2005 20:04
Re: Incasso Tiscali
Heb net in de categorie onderstaand bericht gepost:
Ook ik herken dit. Ook ik heb hier grote moeite mee. De abonnementskosten voor augustus werden al op 1 juli van mijn rekening afgeschreven!
Ok, ik ben ermee akkoord gegaan in de voorafgaande maand te betalen, maar van een betaling halverwege de maand (ook al vroeg) gaat het nu naar het begin van de maand. Wanneer ik bezwaar maak krijg ik de volgende reactie:
<knip>
Tiscali is een internationale organisatie. Een aantal belangrijke processen wordt sinds kort centraal geregeld. Dit geldt ook voor het facturatieproces. Het proces wordt voor alle landen gelijk getrokken waardoor de facturatie enige dagen is vervroegd ten opzichte van de oude situatie.
Tiscali zal de abonnementsgelden en de kosten die verbonden zijn aan het verbruik vanaf juni 2005 wat vroeger in de maand factureren. De tarieven blijven ongewijzigd. Het enige wat wijzigt is het moment van incasseren van alle kosten die verbonden zijn aan een abonnement. Het streven is om dit voortaan in de eerste week van de kalendermaand plaats te laten vinden en niet in de tweede, zoals veelal het geval was. Voor alle duidelijkheid, u gaat niets méér betalen.
<knip>
Hoezo? Het beleid van Tiscali bepaalt wanneer er gefactureerd wordt, het beleid bepaalt het proces, niet andersom. Ik kan niet anders dan concluderen dan dat het een bewuste keuze van Tiscali is om zo vroeg geld af te schrijven van mijn rekening. Op die manier heeft Tiscali een maand langer renteinkomsten over het abonnementsgeld van alle abonnees, tel uit je winst.
Dit riekt naar misleiding, het is zeker niet integer ten opzichte van (verder tevreden) klanten.
Ook ik herken dit. Ook ik heb hier grote moeite mee. De abonnementskosten voor augustus werden al op 1 juli van mijn rekening afgeschreven!
Ok, ik ben ermee akkoord gegaan in de voorafgaande maand te betalen, maar van een betaling halverwege de maand (ook al vroeg) gaat het nu naar het begin van de maand. Wanneer ik bezwaar maak krijg ik de volgende reactie:
<knip>
Tiscali is een internationale organisatie. Een aantal belangrijke processen wordt sinds kort centraal geregeld. Dit geldt ook voor het facturatieproces. Het proces wordt voor alle landen gelijk getrokken waardoor de facturatie enige dagen is vervroegd ten opzichte van de oude situatie.
Tiscali zal de abonnementsgelden en de kosten die verbonden zijn aan het verbruik vanaf juni 2005 wat vroeger in de maand factureren. De tarieven blijven ongewijzigd. Het enige wat wijzigt is het moment van incasseren van alle kosten die verbonden zijn aan een abonnement. Het streven is om dit voortaan in de eerste week van de kalendermaand plaats te laten vinden en niet in de tweede, zoals veelal het geval was. Voor alle duidelijkheid, u gaat niets méér betalen.
<knip>
Hoezo? Het beleid van Tiscali bepaalt wanneer er gefactureerd wordt, het beleid bepaalt het proces, niet andersom. Ik kan niet anders dan concluderen dan dat het een bewuste keuze van Tiscali is om zo vroeg geld af te schrijven van mijn rekening. Op die manier heeft Tiscali een maand langer renteinkomsten over het abonnementsgeld van alle abonnees, tel uit je winst.
Dit riekt naar misleiding, het is zeker niet integer ten opzichte van (verder tevreden) klanten.