LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso uit Duitsland en meer...

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ramrod

Incasso uit Duitsland en meer...

Ongelezen bericht door ramrod »

Hallo,

Zo,n 3 maanden geleden lid geworden van datingsite MSN NL match, nu problemen met een Duits incasso bureau, hier hoe en wat .

Op 22-7 lid geworden van MSN NL match.

Op 24-7 betaald lid geworden voor de duur van 1 maand voor 29,95 ,bewust voor 1 maand gekozen en niet voor de optie 3 of 6 maanden , toestemming gegeven voor een 1 malige afschrijving,dit bedrag is de zelfde dag afgeschreven .

Op 24 -8 kijk ik op mijn online bankgegevens en zie dat er weer een bedrag voor nog een maand van mijn rekening is geschreven heb hier dus geen opdracht of toestemming voor gegeven, heb dit bedrag binnen 3 dagen door de bank weet terug laten boeken.

Krijg een paar dagen later een mail binnen dat ik nog een maand abonnements kosten moet betalen doe ik dit niet dan worden er stappen ondernomen.

Blijkt dat je abonnement automatisch wordt verlengt ,tenzij je ergens iets aanvinkt dat je dit niet wilt,maar ik heb mij dus bewust voor 1 maand opgegeven en voor 1 maal toestemming gegeven om een bedrag af te boeken.

Hier op via mail gereageerd,geen antwoord op gehad,tot een paar dagen terug ik een mail kreeg van een Rechtsanwält kantoor in Duitsland dat ik een bedrag van 74 euro moet overmaken .

Afgelopen zaterdag ook een brief in de bus van het zelfde kantoor met de zelfde boodschap nu ook met de mededeling dat na het verstrijken van de termijn via een Nederlands partner kantoor gerechtelijke stappen tegen mij zullen worden ondernomen .

In de brief stond ook nog dat men mijn adres heeft achterhaald via mijn IP adres en E-mail adres van mijn pc en provider.

Als ik wil reageren op de brief of e-mail dan kan dat alleen in het Duits of Engels……?

Mijn vraag is nu natuurlijk wie heeft het recht hier aan z,n zijde en hoe kan ik dit het beste aanpakken ,ik heb een rechtsbijstands verzekering maar die zal wel niet voor zo,n berdag aan het werk gaan denk ik ?

Alvast bedankt voor de reactie,s

Willem

Bor Komorovski

Re: Incasso uit Duitsland en meer...

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Incasso valt niet onder de dekking van de meeste rechtsbijstandsverzekeringen. Ik zou naar deze Duitse knakkers een nette brief of e-mail sturen (in het Nederlands) dat ze, als ze wat van je willen, maar in het Nederlands moeten communiceren, en dat je ook slechts in het Nederlands zal communiceren. Eventueel kan je je standpunt toevoegen dat jij slechts voor die ene maand had getekend. Uiteraard verwerp je de gehele vordering.

Overigens vind ik dit een verbazend agressieve aanpak: meteen een advocaat erop inschakelen.
In de brief stond ook nog dat men mijn adres heeft achterhaald via mijn IP adres en E-mail adres van mijn pc en provider.
Je provider mag daar m.i. helemaal niet zomaar aan meewerken i.v.m. de privacyregels.

ramrod

Re: Incasso uit Duitsland en meer...

Ongelezen bericht door ramrod »

Dank voor je reactie,

De brief en E-mail die zij mij stuurde was in het Nederlands ,alleen als ik wil reageren moet dat in het Duits of Engels.

Zal nog wat rond zoeken of ik meer info kan vinden en zal dan aan het eind van de week eens een reactie terug sturen.

Gesloten