In dit geval kunnen geen incassokosten in rekening worden gebracht, omdat de stilzwijgende verlenging waar het bedrijf voor heeft gekozen onredelijk bezwarend is (art. 6:236 sub j BW).ArneLH schreef:Als verzuim is ingetreden en daarna een '14-dagenaanmaning' (met daarin een waarschuwing voor de kosten) is gestuurd kunnen buitengerechtelijke kosten in rekening worden gebracht.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso usenet.nl, hele slechte gang van zaken.
Re: Incasso usenet.nl, hele slechte gang van zaken.
Daar ben ik mee eens, echter ik heb geen jaarabonnement besteld. Het ging alleen om een Free Trial, waar ik 10 dagen gebruik van heb gemaakt.
Zij mogen dan niet overgaan op een stlzwijgende verlenging van een jaar.
Er is ook totaal geen overleg geweest tussen Usenet en ondergetekende.
Zij mogen dan niet overgaan op een stlzwijgende verlenging van een jaar.
Er is ook totaal geen overleg geweest tussen Usenet en ondergetekende.
-
flugel1983
ik lees allemaal herkenbare verhalen ook ben ik er helaas de dupe van,het is mijn eigen schuld dat ik niet de kleine lettertjes heb gelezen,maar ik vind het niet netjes dat je na 3 mails nog steeds geen gehoor krijgt van hun....maar wel van een incasso bureau op je af sturen met €40 euro extra kosten erboven op,ik vind ook dat er meer aandacht aan het bedrijf USENET.COM besteed moet worden want er klopt iets niet ze zijn lijkt mij toch wel verplicht om antwoord te geven op vragen van klanten??? ik raad ook iedereen af om bij zich bij hun aan te melden (ik kan trouwens het download programma ook niet eens gebruiken)
Na telefonisch overleg op 3 januari 2013 met Gothia, die de incasso heeft gestuurd namens Usenet.nl, zou ik middels mail uitleg krijgen van Usenet.nl.
Deze uitleg is tot op heden niet gekomen. Ook een mail waarin ik duidelijk aangegeven heb aan Gothia op welke wijze, stilzwijgende verlenging - terwijl ik een Free Trial had van 14 dagen - leverde geen reacties.
Tot op heden wordt gezwegen in alle talen door Gothia en Usenet.nl.
Afwachten dus.
Mijn advies: Ga niet in zee met Usenet.nl als download provider. Eweka en Sunny Usenet zijn wel eerlijke partners.
Deze uitleg is tot op heden niet gekomen. Ook een mail waarin ik duidelijk aangegeven heb aan Gothia op welke wijze, stilzwijgende verlenging - terwijl ik een Free Trial had van 14 dagen - leverde geen reacties.
Tot op heden wordt gezwegen in alle talen door Gothia en Usenet.nl.
Afwachten dus.
Mijn advies: Ga niet in zee met Usenet.nl als download provider. Eweka en Sunny Usenet zijn wel eerlijke partners.
Beste Arne LH,
Nooit een aanmaning, mailtje of brief ontvangen van Usenet.nl
Op 3 januari de eerste incasso via het bedrijf Gothia.
Verder geen enkele reactie gekregen op mijn telefoontje op 3 januari 2013 aan Gohia. Ook geen reacties ontvangen van Usenet.nl.
Nooit een aanmaning, mailtje of brief ontvangen van Usenet.nl
Op 3 januari de eerste incasso via het bedrijf Gothia.
Verder geen enkele reactie gekregen op mijn telefoontje op 3 januari 2013 aan Gohia. Ook geen reacties ontvangen van Usenet.nl.