Hallo,
tegenwoordig krijg je de keuze bij het afnemen van een dienst (bv UPC standaard kabelabonnement) in een automatische incasso of een acceptgiro met toeslag. Is het eigenlijk niet gewoon normaal dat wanneer een bedrijf je iets verkoopt je gewoon een factuur stuurt die ik dan kan overmaken? Ik heb geen behoefte aan een incasso (zeker niet van UPS) en ook niet aan een acceptgiro. Waarom worden wij gedwongen om dit op deze manier te doen? Ik kan me voorstellen dat een acceptgiro meer verwerkingstijd kost voor de bank, mar waarom dan niet gewoon overmaken met een factuurnummer als referentie.
het vervelende is dat je het wel moet accepteren anders kan ik weer geen TV ontvangen. Wat kan hieraan gedaan worden zodat iedereen minder kosten heeft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso versus acceptgirp
Re: incasso versus acceptgirp
Het verwerken van betalingen is een kostbare zaak. Ook de banken berekenen steeds hogere kosten aan de ontvangers. Vandaar dat wordt geprobeerd betalingen zo efficient mogelijk te verwerken. Zeker bij regelmatig terugkerende zaken zoals abonnementen, telefoon, kabel, energie etc. Steeds meer mensen betalen dit via automatische incasso, de goedkoopste betaalmethode. Als het bedrijf de kosten voor betalingsverkeer in hun tarieven zou verwerken betekent dat dat iedereen meebetaalt aan kosten waaraan hij of zij geen deel heeft. Vandaar dat de bedrijven besluiten om mensen die niet via automatische incasso betalen de kosten van het betalingsverkeer door te berekenen. Dat vind ik niet meer dan eerlijk. Waarom betaal je eigenlijk niet via automatische incasso? Of is het geregelde uitstapje naar de brievenbus of de bank het enige uitstapje dat je hebt???