LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso zonder toestemming bij Scarlet.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hilda Visch

incasso zonder toestemming bij Scarlet.

Ongelezen bericht door Hilda Visch »

Heel erg vreemd. Al twee jaar heb ik adsl en telefonie en tv via versatel. Eh, tegenwoordig Tele2.
Ik heb dus een contract met versatel Tele2, daar heb ik mijn verplichtingen, daar betaal ik mijn rekeningen, daar ben ik klant.

Het gekke is dat ik al geruime tijd post ontvang van Scarlet. REKENINGEN. Ik heb een heus klanten nummer. Volgens Scarlet ben ik hun klant. Krijg post met rekeningen van wat IK verbeld zou hebben. Ik ken niet eens de telefoon nummers die vermeld staan op de lijst.

Dan denk je, laat ik even contact opnemen met Scarlet en ze even op hun "vergissing" wijzen. Vergeet dat maar. Dat gaat je niet lukken. Als je eenmaal klant bent (wat ik dus niet ben maar volgens Scarlet wel) kom je niet meer van ze af. Ik heb gebeld, gemaild, geschreven, alles gedaan om deze "vergissing" bekend te maken. Ze willen het niet weten. Krijg geen reactie op mail, brief of telefoontje.
En het blijft niet bij rekeningen sturen, het is nu zelfs zo dat ze (zonder een handtekening van mij) geld van mijn rekening afhalen. Gelijk even bij de Postbank gemeld en mijn geld terug laten boeken natuurlijk. De Postbank is bereid om verdere incasso pogingen tegen te houden. Scarlet daarintegen is nergens toe bereid. Ik moet maar een brief schijven met de klacht. (goh dat had ik nog niet gedaan) Ineens hebben ze mijn handtekening nodig om mijn klantnummer bij mijn gegevens weg te halen. (mmm en ze hebben geen handtekening nodig gehad voor de incasso's????
Ik ben na vele brieven, mails en telefoontjes geen steek verder gekomen. Ze weigeren mij uit hun systeem te "gooien".

Ik weet nu wat mij te doen staat. Helemaal niets. Elke envelop met het logo van Scarlet erop gaat retour afzender met de tekst: DIT IS GEEN KLANT VAN U, STUUR GEEN POST MEER.

Zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen? Ik kan het me haast niet voorstellen. Dit kun je niet eens verzinnen. Ik verneem het wel.
Mochten er nou werkelijke veranderingen zijn dan houd ik jullie op de hoogte.

Groeten Hilda

mr T.

Re: incasso zonder toestemming bij Scarlet.

Ongelezen bericht door mr T. »

En het blijft niet bij rekeningen sturen, het is nu zelfs zo dat ze (zonder een handtekening van mij) geld van mijn rekening afhalen. Gelijk even bij de Postbank gemeld en mijn geld terug laten boeken natuurlijk. De Postbank is bereid om verdere incasso pogingen tegen te houden. Scarlet daarintegen is nergens toe berei
Hoe komen ze dan aan uw rekeningnummer? Niet een keer iets ingevuld bij een verkoper aan de deur o.i.d.?

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Beste Hilda,
Je gaat geen handtekeningen sturen hoor..............

Ik heb dit al meerdere malen aangegeven, niet doen want dan hebben ze jouw handtekening en de rest laat zich raden.

Mr.T, ik heb zo'n geintje meegemaakt met een uitgever. Had iemand een onduidelijk gironummer ingevuld met als gevolg dat het van mijn rekening werd afgeboekt, en ik maar storneren en bellen.

Alles is goed gekomen maar het heeft wel een jaar geduurd. Ik heb dit al eens geschreven in dit forum. Ik kreeg zelfs nog een incassoburo aan de deur.
De banken, zie in één van de andere fora, controleren niets. Als er wordt gepiept trekt men het wel recht.

Ik bedenk me ineens dat er misschien een leukert jou heeft aangemeld, dit kan gewoon.

Hilda Visch

Ik stuur werkelijk niets op. Geef ze niets meer. Als ze met NIETS in staat zijn mij een rekening te sturen en af te schrijven, dan zijn zo ook in staat om met niets de boel weer in orde te maken.
Laat ze maar lekker zelf de kosten maken om alles te sturen en af te schrijven, ik boek het gewoon weer terug. De Postbank is ook op de hoogte gesteld. Ze hebben de incasso van Scarlet geblokkeerd......... dus als het goed is (je weet het maar nooit natuurlijk) kan Scarlet er sowieso niets meer vanaf halen.

Hilda Visch

En jawel hoor......... weer een incasso.....
Er is weer geld van mijn rekening afgehaald door Scarlet. Gaat echt heel erg goed.
Had ik bij de Postbank hun rekening nummer geblokkeerd zodat ze geen geld konden incasseren.......blijkt dat ze nog een poging doen via hun bankrekening. En die is dus nu ook geblokkeerd.
Interpay kan niet veel doen. Pas als er meerder klachten zullen zijn. Nu vraag ik je. Is 1 keer stelen niet voldoende om gestraft te worden. Ik zie het nl als stelen. Ik heb ze meerder keren op de hoogte gebracht dat ik geen klant ben enz enz.
We wachten wel weer af wanneer er weer bericht komt van Scarlet.
Post gaat dus gewoon retour met daarop met grote letters. GEEN KLANT

supermaster

Ongelezen bericht door supermaster »

ik denk dat het meer bij lamzakken van de banken ligt.

toen ik een contract wilde afsluiten om auto incasso's te mogen doen bij klanten van mij moest ik een contract in zesvoud tekenen.

en bij elke machtiging moet ik een getekend exemplaar hebben door de klant.

schijnbaar hoeven grote bedrijven dat dus niet en de kleine wel.

Hilda Visch

Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heb ik resultaat.
Niet dat ze excuus hebben aangeboden, niet dat ze gezegd hebben dat het afgelopen is, niet dat ze ook maar iets hebben laten horen maar......... Ik hoor niets meer, krijg geen rekeningen meer, krijg geen herinneringen meer. Doel is bereikt maar.... Scarlet had toch echt wel iets kunnen laten horen. Onbeschoft gewoon.

Gesloten