Hallo allemaal,
Ik heb een paar weken terug een video 'gereserveerd' via een site, waarna ik ben doorverwezen naar een online incassobureau genaamd 'NetDebit'. Ik heb de video nooit ontvangen (na de reservering was er sprake van een zogenaamde 'foutmelding'), maar ik kon tevens niet mijn reservering cancellen. Ik heb tevens mijn ingevoerde gegevens niet kunnen aanpassen (zoals mijn adresgegevens) en mijn account kunnen opheffen (er is een FAQ-section binnen de site, die bepaalde functionaliteiten zoals het cancellen van reserveringen of het deleten van je account o.i.d. aangeven, wat UITEINDELIJK NIET TERUG TE VINDEN IS OP DE SITE.)
Wat mij tevens verbaast is het gebrekkige Engels dat wordt gehanteerd in de e-mails (en tevens dat de aanhef 'Dear Sir/Madam' of 'Dear Ladies and Gentlemen' in sommige e-mails werd gebruikt i.p.v. mijn naam of nickname) dat het bedrijf me heeft gestuurd, zonder logo / echte betrouwbare opmaak naar mijn optiek. Ook de site kent dit geval en komt tevens redelijk beknopt over. Enfin, ik ben na een dreigement van het bedrijf naar de politie gestapt, die mij heeft geadviseerd níet te betalen, aangezien ik zoals vermeld het product nooit heb ontvangen. Nu heb ik echter de volgende e-mail ontvangen:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dear Sir,
our office is center and distributor of a world-wide network of lawyers
and debt collecting agencies. We were assigned, because of the affair
of demand mentioned above.
Before we tranfer now the documents to our partner in your country, we
would like to give you the last opportunity, to complete this over us,
before further costs will follow and worsens your credit-worthiness in
your own country.
It is surely conscious to you, that many debt collecting agencies and
lawyers work together with resellers of credit reports and make their
negative data available.
Due to your belated payments, it accrued costs and interests for delay,
whereby the debt has increased to the amount of
EUR 61,40
=================
You have the possibility to transfer this amount within 7 days to our
account
Postbank Stuttgart (BLZ 600 100 70), Konto 164 779 700
IBAN: DE95600100700164779700, BIC: PBNKDEFF
Please take knowledge, that we will send your claim after this time
to our partner. After that, we will not want to have any kind of
communication and all further correspondence and payments have to be
done with our partner in your country.
[contactgegevens door Moderator verwijderd]
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(En wederom een 'algemene' aanhef, maar ditmaal door een andere incassobedrijf genaamd 'Dick Wolff Management', mogelijk ingeschakeld door Netdebit.)
Tevens als ik Google op Netdebit, schijnt het niet zozeer zo'n populaire site te zijn. Dick Wolff Management heeft wel een (beknopte!) Facebookpagina, maar wederom, binnen Google is er ook niet veel resultaat te behalen. Ik zit nu in dubio om wel of niet te betalen... Ik wil niet het risico lopen op een mogelijke dagvaarder o.i.d. Ik zit tevens te overwegen spoedig naar de politie te gaan. Weet iemand raad over dit probleem, zou ik moeten betalen, hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ik heb tevens Netdebit geprobeerd te contacteren via de e-mail, maar ze houden stug vol dat er niet veel aan te doen is, maar ik heb geen product ontvangen... Ik vertrouw dit alles niet zo. Bij voorbaat dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incassobureau dreigt met betaling zonder ontvangst product?
-
-
Re: Incassobureau dreigt met betaling zonder ontvangst product?
Je gaat natuurlijk niet betalen voor een product dat je niet ontvangen hebt! Geen energie meer in stoppen.
Je hoeft de volledige rekening niet vooruit te betalen (art. 7:26 BW).
lijkt verdacht veel op scam, niet betalen dus...