Ik heb een brief gekregen van een incassobureau (Bos Incasso - www.bosincasso.nl) met de mededeling dat er 'diverse' zaken open staan en dat ik 3250 euro moet betalen.
Ik heb hun gebeld om te vragen om welke zaken het ging maar toen kreeg ik het antwoord dat ik dat zelf wel wist en dat ik gewoon moet betalen.
Wat moet ik doen aangezien ik, bij mijn weten, geen openstaande rekeningen heb en sinds Bos Incasso mij niet wil vertellen wie de schuldeisers zijn en waar ik voor moet betalen?
Een incassobureau moet toch gewoon zeggen waar ik voor moet betalen? Hoe weet ik nou dat ik niet word opgelicht?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incassobureau wil niet zeggen waarvoor ik moet betalen
Re: Incassobureau wil niet zeggen waarvoor ik moet betalen
Als een incassoburo denkt met arrogantie en bluf een "fictieve" rekening betaald te krijgen dan heb ik maar één advies: bel ze nog één keer met de mededeling dat je niet weet waarom, waarvoor je iets zou moeten betalen en dat je verder geen actie onderneemt tot het moment dat ze je duidelijk kunnen maken dat je ergens geld verschuldigd bent!
Zijn ze dat niet van plan dan kun je volstaan met de melding dat je een eventuele rechtzitting met vertrouwen tegemoet ziet.
Succes!
Zijn ze dat niet van plan dan kun je volstaan met de melding dat je een eventuele rechtzitting met vertrouwen tegemoet ziet.
Succes!
Deze diverse zaken mogen in een incasso, mits er een specificatie bij zit!
Vraag naar de oorspronkelijke rekening en betaal niets!
Pas als U accoord gaat met alle vorderingen hoeft U pas te betalen, dus als er slechts een foute tussen zit, hoef je zelfs die goede die wel rechten hebben niet te betalen!
Laat ze maar een rechtszaak beginnen en verliezen, zonder bewijs geld vragen mag niet, en U mag dingen vergeten!
Zij eisen dus moeten duidelijk bewijzen!
Vraag naar de oorspronkelijke rekening en betaal niets!
Pas als U accoord gaat met alle vorderingen hoeft U pas te betalen, dus als er slechts een foute tussen zit, hoef je zelfs die goede die wel rechten hebben niet te betalen!
Laat ze maar een rechtszaak beginnen en verliezen, zonder bewijs geld vragen mag niet, en U mag dingen vergeten!
Zij eisen dus moeten duidelijk bewijzen!
En nu in begrijpelijk nederlands Dirk!
Je was zo goed bezig.....
Je was zo goed bezig.....
-
sluit me bij Dirk aan, niet betalen, laat ze maar dreigen en giftige briefjes sturen, als ze niks onderbouwen hebben ze geen poot om op te staan. Beetje ongefundeerd om geld gaan lopen eisen werkt natuurlijk niet, als ze wat willen komen ze maar met documentatie en anders gewoon lekker in hun sop gaar laten koken!
-
Merkwaardig, Bos Incasso heeft de reputatie een van de "nettere" deurwaarderskantoren te zijn.
Enfin, artikel 150 Rechtsvordering stelt dat wie een beroep doet op een rechtsgevolg, daar de achterliggende feiten van moet stellen en bewijzen. Oftewel: Bos Incasso beweert dat jij verplicht bent EUR 3250 te betalen (rechtsgevolg), dan zullen zij de achterliggende feiten namens hun klanten moeten aantonen. Oftewel: ze moeten aantonen dat je deze klanten geld verschuldigd bent en waarom.
Ik zou ze een brief sturen met de volgende inhoud/strekking:
Enfin, artikel 150 Rechtsvordering stelt dat wie een beroep doet op een rechtsgevolg, daar de achterliggende feiten van moet stellen en bewijzen. Oftewel: Bos Incasso beweert dat jij verplicht bent EUR 3250 te betalen (rechtsgevolg), dan zullen zij de achterliggende feiten namens hun klanten moeten aantonen. Oftewel: ze moeten aantonen dat je deze klanten geld verschuldigd bent en waarom.
Ik zou ze een brief sturen met de volgende inhoud/strekking:
Ik zou in tegenstelling tot wat sommigen zeggen wel reageren. Anders zou het zo wel eens kunnen gebeuren dat je een dagvaarding in de bus hebt.Geachte heer Bos,
Onlangs ontving ik van u een brief, gedateerd XXXXX met kenmerk YYYYY, waarin u mij aanmaande EUR 3250 te betalen wegens verscheidene zaken die bij u openstonden.
Ik heb telefonisch contact met uw kantoor opgenomen voor opheldering, maar ik kreeg slechts te horen dat ik zelf wel wist waar het om ging. Ik heb echter geen flauw idee heeft waar uw kantoor het over heeft, en ben ook enigzins verbaasd over deze reactie.
Aangezien de bewijslast in deze bij uw klant(en) ligt, vraag ik u vriendelijk mij specificatie en (kopieen van) documenten toe te sturen. U zult zelf ook inzien dat ik zonder deze bescheiden niet tot betaling over kan gaan.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Hoogachtend,
Het is een merkwaardig verhaal. Mede het onderwerp gokverslaving in aanmerking genomen uit een andere topic van u, vermoed ik dat het hoog tijd is om eerst eens een hartig woordje met uw vriend te wisselen en op zoek te gaan naar de juiste instanties die u van adequate hulp kunnen voorzien.Wat moet ik doen aangezien ik, bij mijn weten, geen openstaande rekeningen heb en sinds Bos Incasso mij niet wil vertellen wie de schuldeisers zijn en waar ik voor moet betalen?
Ik schaar me achter Gassst.